Alle, der arbejder i kundeservice eller med kunder generelt, ved, hvor vigtige forhold med dem er. Hvis du har befundet dig i en situation, hvor du mangler en loyal kundebase, er du måske er ved at undersøge måder, hvordan du kan begynde at opbygge forhold med dine kunder på.
Hvis dette er tilfældet, bør du begynde at blive fortrolig med en kundeorienteret tilgang til din virksomhed.
Hvad betyder kundeorienteret?
Kundeorientering betragtes af mange som en ideel forretningsmodel. Når du anvender denne tilgang, sætter hele din organisation, metaforisk set, kunden på tronen. Den kundeorienterede kultur lægger vægt på, at kunden har den bedste oplevelse gennem den kundelevetid, du kan tilbyde. Hver beslutning, du træffer, hver kampagne, du starter, og hver en del af din indsats bør sætte kunden i centrum.
Der er mange måder, du kan opnå Kundeorientering på. Overvej, hvad du kan ændre i din virksomhed for at sætte kunden forrest. Måske ville det være nyttigt at foretage en grundig undersøgelse af din målgruppe gennem kundeundersøgelser og bede om feedback fra kunderne. Eller måske skal du arbejde med din branding og virksomhedens vision. Under alle omstændigheder, skal du, hvis du stræber efter kundeorientering, sørge for, at hele teamet er på samme side og ønsker at give den bedste oplevelse og overgå kundernes forventninger.
Fordele ved kundeorienterede processer
At omdefinere din forretningsmodel kan lyde som hårdt arbejde. Du spørger måske dig selv, hvorfor gøre sig al den ulejlighed?
Her er nogle af de fordele, du vil høste ved at prioritere kundeoplevelsen.
- Større overskud – Når du skaber exceptionelle kundeoplevelser, er kunderne villige til at bruge flere penge. 86% af kunderne er villige til at betale mere for god kundeservice.
- Øget kundetilfredshed – At sikre en positiv oplevelse og tilbyde personlig opmærksomhed til hver enkelt klient fører til glade kunder.
- Lavere markedsføringsomkostninger – Hvis du tilbyder god kundeservice, er dine kunder mere tilbøjelige til at anbefale dig i deres sociale kredse. Gratis mund-til-mund-marketing hjælper med at mindske dine samlede marketingomkostninger.
- Reduceret kundeafgang – Du vil selvfølgelig ikke beholde alle de kunder, du møder. Men hvis du holder deres kundeoplevelser på forkant, er der større sandsynlighed for, at de bliver hos din virksomhed.
- Mulighed for vækst for din virksomhed – At have en loyal kundebase er et af de mest afgørende elementer, når du forsøger at hjælpe din virksomhed til at vokse, og nå dine forretningsmål. Den kundeorienterede tilgang hjælper ikke kun med at øge kundefastholdelse, men også kundeloyalitet.
Put focus on your customers with the right tools!
LiveAgent has a wide feature set that can help you handle every aspect of customer communication with no effort. Start your free trial today and experience the benefits.
Se en video om kundeorientering
Kundeorientering er en forretningsstrategi, der fokuserer på at forstå og forudse kundebehov for at skabe produkter og tjenester, der bedst opfylder disse behov. LiveAgent helpdesk-software hjælper virksomheder med at være mere kundeorienterede ved at levere automatiseret kundeservicefunktionalitet, der er skræddersyet til at imødekomme kundernes præferencer. Dette inkluderer muligheder såsom live chat, billetsystem og vidensbase – som alle hjælper kundeservicemedarbejdere med hurtigt og præcist at behandle kundeforespørgsler. Derudover leverer LiveAgent nyttige analyse- og rapporteringsværktøjer, så virksomheder bedre kan forstå deres kunder og træffe velinformerede beslutninger om, hvordan de bedst støtter dem.
Topics
- Kundecentrering
- Forbrugerstyret økonomi
- Sociale medier
Video summary
Når jeg tænker på kundecentrering, bruger jeg gerne en analogi med en kaffebar. Kundecentrering handler om, hvad der sker uden for selve kaffebarren. Det handler om processer og beslutninger, der påvirker kunden. Vores økonomi er forbrugerstyret, og tingene sker hurtigere end nogensinde før. Sociale medier skaber en frenesi med feedback. Kundecentrering er vigtigt, fordi det giver mulighed for at definere, hvordan forbrugeren oplever produkterne. Det begynder med hensigt og kræver, at medarbejderne tager ejerskab og handler på mulighederne. Der er tre ting, som hver medarbejder skal gøre: se mulighederne, tage ejerskab og handle på mulighederne. På den måde kan kundeoplevelsen være bevidst og vellykket.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder den kundeorienterede tilgang?
Kundeorienterede organisationer putter kunden i centrum for deres deres forretninger. Kunden er fokuspunktet for virksomheden gennem hele kunderejsen. Dette er for at opbygge en positiv oplevelse og opbygge langsigtede forhold gennem fremragende kundeservice.
Hvad er det grundlæggende i kundeorienteret tilgang?
Grundlaget for en kundeorienteret tilgang bør først og fremmest være at tilbyde en omfattende kundeservice. På den måde kan kunden modtage den nødvendige support for alle kundekontaktpunkter. En kundeorienteret oplevelse skal gå gnidningsfrit og uden unødvendige problemer undervejs.
Burde enhver virksomhed være kundeorienteret?
Hver virksomhed bør være kundeorienteret. Uanset hvilken branche; hvis kunden er tilfreds, vil virksomheden være i stand til at generere højere overskud, samt varige kundeforhold, der vil opbygge en langsigtet loyalitet.
Expert’s note
Kundeorienteret service er en forretningsstrategi, der sætter kunden i centrum og fører til øget kundetilfredshed, loyalitet og salg.
Photoshop Generative AI – Forvandler Ejendomsmarkedet
Få LiveAgent til din virksomhed og oplev alle de kommunikationskanaler, det tilbyder, herunder chat, opkald, videoopkald, kontaktformularer og mere. Slut dig til LiveAgent, den mest anmeldte helpdesk-software til SMB, og få support i verdensklasse. Prøv GRATIS i 30 dage.
LCRcom er et spansk telekommunikationsselskab, der prioriterer kundetilfredshed og innovation. De har partneret med LiveAgent for at integrere LCRcom-numre i callcentre uden ekstra omkostninger. Integrationen muliggør fleksibilitet, mobilitet, omkostningsbesparelser og adgang i Spanien. Brugere kan prøve integrationen gratis i 30 dage.
Sådan Bruger Du ChatGPT Til Kundeservice
ChatGPT kan forbedre kundeservice ved at generere nøjagtige svar, opretholde en konsistent tone og muliggøre centraliseret support på tværs af agenter.