Kundeoplevelse

What is a customer experience?

All interactions, customers have with a company and its services/products are called customer experience or CX. It begins when the customer starts dealing with a company. 

CX handler om at give en effektiv, brugbar og tilfredsstillende oplevelse. Den vigtigste faktor er at give det til enhver kunde, hver gang og overalt. Det handler om at overgå kundernes forventninger, hjælpe dem og drage omsorg for kunderne. Det er som et partnerskab, og enhver oplevelse har indflydelse på det. Invester i CX, og det vil øge dit salg og din omsætning.

Every contact we have with the customer influences whether they will come back. We have to be great every time or we'll lose them.

Author Kevin Stritz

Hvad er fordelene ved en god kundeoplevelse?

  • loyale kunder
  • nye kunder
  • højere indtægt
  • kundeengagement
  • kundefastholdelse

Hvorfor er en kundeoplevelse så vigtig?

Ifølge Harvard Business Reviews, har kundeoplevelsen aldrig været vigtigere. Undersøgelsen viser, at den kunde, der havde en god CX, sandsynligvis vil bruge 140 % mere. Dette er i sammenligning med kunden, der havde en dårlig CX. At investere i din CX er billigere for din virksomhed i det lange løb. Årsagen er, at en utilfreds kunde kræver mere for at løse deres utilfredshed.

En anden faktor, der blev nævnt i Harvard business reviews undersøgelsen, var kundeloyalitet. Den viste, at god CX giver 74% chance for fastholdelse af en kunde næste år. Men med en en dårlig CX betyder det at der kun er en chance på 43% for at beholde kunden næste år.

Hvordan forbedrer du din CX med kundeservicesoftware?

Kundeservicesoftware, såsom, such as LiveAgent, giver hurtig og effektiv kommunikation med kunderne. Kunderepræsentanter kan arbejde inden for én software. LiveAgent giver mulighed for at kommunikere med kunder fra flere kanaler.

LiveAgent-funktioner, der forbedrer CX:

Få mere at vide om alle LiveAgent-funktioner.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer experience with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Hvad betyder udtrykket kundeoplevelse?

Kundeoplevelse (eller CX) vedrører alle interaktioner mellem en kunde og en virksomhed. Det omfatter både oplevelsen relateret til den tekniske side, såvel som f.eks. oplevelser i forbindelse med kontakt med en repræsentant for et givet brand, dvs. kundeservice.

Hvad er søjlerne for en kundeoplevelse?

Der er seks hovedsøjler i kundeoplevelsen. Den første er personalisering, det vil sige at fokusere på kunden for at skabe et følelsesmæssigt bånd til dem. Den anden søjle er ærlighed, som er baseret på gensidig tillid og troværdighed. Den tredje søjle er forventninger. Pointen her er at være opmærksom på, hvad kunderne forventer, og hvad de skal gøre for at overgå dem. En anden byggesten tager ansvar for at finde en løsning på problemet. Det næste punkt er muligheden for at forenkle kundeservicen så meget som muligt, så kunden skal bruge så lidt tid og kræfter som muligt. Den sidste søjle er empati, dvs. at skabe individuelle relationer til klienter baseret på situationens kontekst.

Hvordan forbedrer man kundeoplevelsen?

For at forbedre kundeoplevelsen er det første du skal gøre, er at forstå kunden, sætte dig selv i deres sted og spørge dig selv: hvad kan vi forbedre? En lige så vigtig pointe er fremragende kundeservice, som giver dig mulighed for effektivt at løse kundeproblemer og også give dig mulighed for at lytte til dem i realtid. At stole på regelmæssig kundefeedback er en måde at forbedre din kundeoplevelse på.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo