Hvad er en kundeoplevelse?
Alle de interaktioner, kunder har med en virksomhed og dens tjenester/produkter kaldes en kundeoplevelse eller CX. Det begynder, når kunden begynder at handle med en virksomhed.
CX drejer sig om at give en effektiv, brugbar og tilfredsstillende oplevelse. Den vigtigste faktor er at give det til enhver kunde, hver gang og overalt. Det handler om at overgå kundernes forventninger, hjælpe dem og kundepleje. Det er som et partnerskab, og enhver oplevelse har indflydelse på det. Invester i softwareløsninger til kundeoplevelser, og øg dit salg og din omsætning.
Every contact we have with the customer influences whether they will come back. We have to be great every time or we'll lose them.
Hvad er fordelene ved en god kundeoplevelse?
- loyale kunder
- nye kunder
- højere indtægter
- kundeengagement
- kundefastholdelse
Hvorfor er kundeoplevelsen så vigtig?
Ifølge Harvard Business Reviews, har kundeoplevelsen aldrig været vigtigere. Undersøgelsen siger, at den kunde, der havde en god CX, sandsynligvis vil bruge 140 % mere. Dette er i sammenligning med kunden, der havde en dårlig CX. At investere i din CX er billigere for din virksomhed i det lange løb. Det er fordi, en utilfreds kunde kræver mere for at løse deres misfornøjelse.
En anden faktor, der blev nævnt i Harvard business reviews undersøgelsen, var kundeloyalitet. Det viste, at god CX giver 74% chance for at fastholde en kunde næste år. Men med en dårlig CX, giver dette virksomheden en 43% chance for at fastholde kunden næste år.
Hvordan forbedrer du din CX med kundeservicesoftware?
Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent, giver hurtig og effektiv kommunikation med kunderne. Kunderepræsentanter kan arbejde inden for én software. LiveAgent giver mulighed for at kommunikere med kunder fra flere kanaler.


LiveAgent-funktioner, der forbedrer CX:
- Vidensbase-artikler (Selvbetjeningsportal)
- Call Center, e-mail, sociale medier, LiveChat
- Dåsesvar
- Automatisk billetdistribution
- Tidssporing
- Afdelinger
- Analytisk overblik
- Multi-kanal dataindsamling
- Mobil oversigt over kundehenvendelser
Få mere at vide om alle LiveAgent-funktioner.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer experience with a 30-day free trial right away!
Se en video om kundeoplevelse
Derudover integreres LiveAgent med populær tredjepartssoftware og tilbyder sikkerhed i verdensklasse for at sikre, at kundedata forbliver sikre. Ved at udnytte de funktioner og værktøjer, LiveAgent-software har at tilbyde, kan virksomheder nemt give deres kunder hjælpsom og effektiv kundesupport.
Topics
- Kundeoplevelse
- Organisationers fokus
- Kundetrends og behov
Video summary
Kundeoplevelse er vigtig på grund af ændringer i kundeadfærd, holdninger og motivationer, der skyldes hurtig innovation og vedtagelse af sociale og mobile teknologier. Traditionelt fokuserer organisationer på markedsføringsaktiviteter, der øger salgstal, men at forstå kunder kræver mere end et øjebliksbillede af deres perspektiver. Organiseringer skal lytte til kundetrends, behov og følelser baseret på kognition, følelsesmæssige, adfærdsmæssige, sensoriske og sociale responser på organisationens tilbud i hele kunderejsen. Det betyder alle touchpoints på alle engagementstadier. Organisationen skal udvikle empati for dens kunder, fordi hvis de ikke gør det, kan kunderne se andre steder hen og føre til organisationens undergang.
Frequently asked questions
Hvad betyder udtrykket kundeoplevelse?
Kundeoplevelse (eller CX) vedrører alle interaktioner mellem en kunde og en virksomhed. Det omfatter både oplevelsen relateret til den tekniske side, såvel som f.eks. oplevelser i forbindelse med kontakt med en repræsentant for et givet brand, dvs. kundeservice.
Hvad er søjlerne for en kundeoplevelse?
Der er seks hovedsøjler i kundeoplevelsen. Den første er personalisering, det vil sige at fokusere på kunden for at skabe et følelsesmæssigt bånd til dem. Den anden søjle er ærlighed, som er baseret på gensidig tillid og troværdighed. Den tredje søjle er forventninger. Pointen her er at være opmærksom på, hvad kunderne forventer, og hvad de skal gøre for at overgå dem. En anden byggesten tager ansvar for at finde en løsning på problemet. Det næste punkt er muligheden for at forenkle kundeservicen så meget som muligt, så kunden skal bruge så lidt tid og kræfter som muligt. Den sidste søjle er empati, dvs. at skabe individuelle relationer til klienter baseret på situationens kontekst.
Hvordan forbedrer man kundeoplevelsen?
For at forbedre kundeoplevelsen er det første du skal gøre, er at forstå kunden, sætte dig selv i deres sted og spørge dig selv: hvad kan vi forbedre? En lige så vigtig pointe er fremragende kundeservice, som giver dig mulighed for effektivt at løse kundeproblemer og også give dig mulighed for at lytte til dem i realtid. At stole på regelmæssig kundefeedback er en måde at forbedre din kundeoplevelse på.
Ultimativ guide til Customer Experience Management (CXM) for virksomheder
Videos - Ultimate Guide To Customer Experience Management Cxm For Businesses