VoIP telefontjeneste

Hvad er en VoIP-telefontjeneste?

Voice over Internet Protocol (VoIP) er en teknologi, der muliggør telefonopkald via din internetforbindelse. Alle VoIP-opkald foretages gennem VoIP udbydere, der gør denne proces mulig.

Hvad er privat VoIP-tjeneste?

I modsætning til traditionel telefontjeneste er VoIP i boliger en taletjeneste i dit hjem og er baseret på en internetforbindelse. Privat VoIP-tjenester bruger din hjemmeinternetforbindelse til udgående og indgående opkald.

Hvordan fungerer VoIP?

Hosted VoIP udbydere opsætter kommunikation mellem deltagere. Udgående og indgående opkald ved hjælp af VoIP-tjenester består i at omdanne talemeddelelser til digitale signaler sendt via internettet som en del af Unified Communications. VoIP-trafikken komprimeres derefter i den modtagende ende, og lytteren kan høre den originale besked.

Hvordan får jeg en VoIP-telefontjeneste?

For at få din VoIP-telefontjeneste, skal du bare følge disse tre trin:

  • Vælg et abonnement: Hvis du vil have standardfunktioner, ubegrænsede opkald eller andre ekstrafunktioner, kan du vælge specifikke telefonabonnementer, alt efter hvad du har brug for.
  • Aktivér din enhed: Enhedsaktivering er et vigtigt trin, der giver dig mulighed for at deltage i internationale og landsdækkende opkald. Du kan bruge traditionelle fastnettelefoner og smart devices (en tablet eller mobiltelefon).
  • Sikre en internetforbindelse: At have en stabil internetforbindelse er et must for at oprette forbindelse til en VoIP-telefontjeneste.

Hvilket udstyr skal man have for VoIP?

For at indstille VoIP til personlige telefonopkald eller pålidelige videokonferencer, har du brug for:

  • En aktiv internet router
  • Sikker og pålidelig internettjeneste
  • Stabil internetforbindelse
  • Enhed til at foretage dine opkald
Download og upload hastighed

Vil en VoIP-telefon fungere på en fastnettelefon?

Selvom de fleste forbinder VoIP med mobile enheder, er det også muligt at etablere internetbaserede telefontjenester på en fastnettelefon. Men med traditionelle telefontjenester, der overskygges af forskellige VoIP-apps, bliver de også en go-to-løsning for fastnettelefoner.

Kan jeg bruge min almindelige telefon med VoIP?

Ja, det kan du. VoIP er en moderne løsning, der giver dig mulighed for at forbinde dine almindelige telefoner til en bredbåndsinternetforbindelse og bruge dem til VoIP-opkald.

Hvad adskiller erhvervs-VoIP-tjenester fra VoIP til private?

Erhvervs VoIP -planer klarer overvejende forretningskommunikationen i en virksomhed. Det betyder, at erhvervs-VoIP-løsninger er mere fokuseret på forretningsopkald, teambeskeder, videomøder, kundeservice og at give virksomheder et gratis gratis nummer.

Hvad er forskellen mellem fastnettelefoner og VoIP?

Fastnettelefoner og VoIP har adskillige forskelle, herunder:

  • Priser: Fastnettelefoner har masser af ekstra udgifter på grund af deres høje indenlandske og internationale opkaldstakster. VoIP har de laveste omkostninger, da alle opkald er internetbaserede. Som sådan er VoIP-værktøjer perfekte til omkostningsbesparelser.
  • Videokonference: Videokonferenceopkald kan ikke foretages via en fastnettelefon. VoIP er dog en videokonference-løsning, der bringer premium-funktioner til almindelige opkald.
  • Opkaldsfunktioner: Selvom fastnettelefoner ikke har nogen ekstra funktioner, tilbyder VoIP-udbydere masser af avancerede funktioner, som brugerne kan nyde godt af.
LiveAgent call center support - mockup

Kan jeg bruge VoIP til at foretage internationale opkald?

VoIP gør det nemt og overkommeligt at oprette forbindelse til andre internationalt. Uanset om du er interesseret i indenlandske eller internationale opkald, vil en VoIP-tjeneste give dig adgang til begge til samme pris.

Kan du beholde dit telefonnummer med VoIP?

Du er måske bekymret for, at du skal ændre dit telefonnummer, når du skifter internetudbyder. Heldigvis giver VoIP dig mulighed for at beholde dit gamle telefonnummer, mens det giver dig mange opkaldsmuligheder og -planer.

LiveAgent VoIP call center

Hvad er ulemperne ved VoIP?

Da VoIP-telefonsystemer afhænger af din bredbåndsinternetforbindelse, er det muligt at opleve dårlig opkaldskvalitet eller øgede svartider med tale- og videoopkald. Men hvis din internetforbindelse er hurtig og pålidelig, behøver du ikke bekymre dig om noget af dette.

Choose the right fit for your business

LiveAgent's call center offers integrations with various VoIP providers. Wanna have a closer look?

Frequently asked questions

Hvad er en VoIP-telefontjeneste?

VoIP-telefontjeneste er en teknologi, der bruges til at overføre tale- og videoopkald over en fastnet- eller mobiltelefon blot ved at have adgang til en internetforbindelse.

Hvad er ulemperne ved VoIP?

Udelukkende baseret på en internetforbindelse kan VoIP-opkald være af lav kvalitet og have øget latenstid, hvis internetforbindelsen ikke er den bedste.

Hvordan fungerer VoIP?

VoIP bruger internetservice til at etablere en forbindelse mellem to eller flere personer. Derefter transmitterer den talebeskeder ved at omdanne dem til digitale signaler. Når disse signaler når frem til lytteren, er de ukomprimerede for at vise den originale talebesked.

Hvad adskiller erhvervs-VoIP-tjenester fra VoIP til private?

Erhvervs VoIP er fokuseret på at bringe skærmdeling, onlinemøder, stemmeintelligens og andre moderne forretningstelefonkrav til virksomheder. På den anden side er VoIP primært fokuseret på simple indgående og udgående opkald, og det bruger din hjemmeinternetforbindelse.

Hvilket udstyr skal man have for VoIP?

For at introducere VoIP til din husstand eller kontor har du brug for en funktionel internetrouter, en pålidelig og sikker internettjeneste og en stabil internetforbindelse.

Vil en VoIP-telefon fungere på en fastnettelefon?

VoIP-telefontjenesteudbydere har planer designet til fastnet, så din VoIP-telefon kan fungere på en fastnettelefon uden problemer.

Kan jeg bruge min almindelige telefon med VoIP?

Det er muligt at ændre dine almindelige telefoner til VoIP-aktiverede telefoner, så du kan bruge innovative VoIP-systemer uden at gå på kompromis med den komfort, din nuværende telefon giver.

Hvordan får jeg VoIP-telefontjeneste?

For at få VoIP-tjeneste, skal du bare vælge en plan, som VoIP-telefonudbydere tilbyder, bestemme hvilken enhed du vil bruge, og etablere en internetforbindelse, der vil danne grundlaget for dit opkald.

Hvad er forskellen på fastnettelefoner og VoIP?

Mens fastnet også etablerer en forbindelse, er mulighederne med dem begrænsede, og prisplanerne er dyre. VoIP-kommunikationsplatforme giver deres brugere mulighed for at opleve mere fleksibilitet til en meget lavere pris.

Kan jeg bruge VoIP til at foretage internationale opkald?

Selvfølgelig! VoIP gør det nemt for sine brugere at foretage landsdækkende og internationale opkald til samme pris.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

    Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

    ×
    Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

    Vi er tilgængelige på adskillige datoer

    Planlæg en demo