VoIP software

Hvad er VoIP software?

VoIP står for Voice Over Internet Protocol. VoIP-software gør det muligt for opkaldere at udnytte VoIP-teknologi til at foretage opkald online. Det er et fremragende alternativ til at bruge en almindelig telefonlinje både med hensyn til omkostningseffektivitet og produktivitet. VoIP-software muliggør VoIP-telefontjeneste.

Formålet med VoIP-løsninger er at strømline kommunikationen, standardisere arbejdsgangen for dine kundeserviceteams og sætte dem i stand til at opnå flotte resultater med en centraliseret løsning. Dette minimerer ventetiden og påvirker derfor kundetilfredshed niveauet.

Hvad er VoIP software?  - App - Uploads - 2021 - 10 - Research 20 92percent.svg

Hvordan virker VoIP-software?

VoIP-software bruger internettet og standarder til stemme- og videokommunikation, såsom H.323 og Session Initiation Protocol. Det udnytter disse teknologier til at tage dine analoge stemmesignaler. Derefter konverterer den disse signaler til digitale uden at foretage nogen afvejninger på stemmekvaliteten. VoIP-tjenester vil derefter sende dine data over internettet.

VoIP omdanner et digitalt signal til et almindeligt telefonsignal, så din virksomhed kan foretage og modtage traditionelle telefonopkald, uanset om de er fra mobiltelefoner eller fastnettelefonibrugere.

Tag for eksempel interaktive stemmesvar (IVR), som er en standardfunktion for banebrydende VoIP-softwareløsninger. Med det vil du have et automatiseret telefonsystem til virksomheder, der kan interagere og indsamle oplysninger fra kunder.

Hvordan fungerer IVR

Fordele ved at bruge VoIP-software frem for traditionelle telefoner

Først og fremmest vil du have et centraliseret talekommunikationssystem, som dine callcenteragenter kan bruge på tværs af enhederne. Du kan foretage telefonopkald til traditionelle fastnettelefoner, analoge- og mobile enheder.

VoIP-software betragtes også som en meget billigere løsning end at bruge almindelige telefonlinjer. Afhængigt af dine budgetplaner kan undgå nogle enorme omkostninger, herunder omkostninger til langdistanceopkald og omkostninger til mobilopkald samt dyrt hardware.

VoIP-software kan også strømline videokonferenceopkald, hvilket giver dig mulighed for at organisere onlinemøder, selvom du har en hybrid arbejdskraft.

Videoopkaldsfunktion i Live chat-software - LiveAgent

De bedste VoIP-udbydere til virksomheder

Der er tusindvis af VoIP-udbydere i hele verden. Det kan være svært at vælge én til din virksomhed. Her er en liste over populære VoIP-platforme, du kan se nærmere på og vælge den, der afspejler din virksomheds kommunikationsbehov:

  • Ooma
  • CloudTalk
  • SolarWinds VoIP
  • Actio
  • Avoxi
  • Benemen
  • Didlogic
  • Modulus
  • Nexmo
  • TelcaVoIP

Før du foretager dit endelige valg, skal du vide, hvilke funktioner og tjenester der gør det til en god VoIP-udbyder.

Ting du bør overveje, når du leder efter en ny VoIP-software

Først skal du tjekke prisen. Det kan altafgørende for en handel. Et førende cloud-baseret telefonselskab vil have en gennemsigtig VoIP-prispolitik. Du skal bestemme dit budget for ny VoIP-software og indsnævre dine muligheder i overensstemmelse hermed.

LiveAgent VoIP call center

Din virksomheds størrelse spiller også en rolle. Mere specifikt vil antallet af personer på dine kundeservice -teams og størrelsen af ​​det marked, du betjener, hjælpe med at bestemme en VoIP-udbyder bedre. Se endelig efter en demovideo for at se softwaren i aktion.

Ting du bør overveje, når du leder efter en ny VoIP-software - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 10 26.svg

Nøglefunktioner i VoIP-software

Alle VoIP-softphones leveres med grundlæggende funktioner såsom nummervisning og at holde linjen. Det er de avancerede funktioner og yderligere funktionalitet, der burde interessere dig. Lad os hurtigt gennemgå de vigtigste funktioner, du skal kigge efter i dit fremtidige VoIP-system:

  • automatiske opkald – det gør det muligt for et system automatisk at overføre indgående opkald til det korrekte lokalnummer
  • opkaldskø – systemet kan automatisk placere indgående opkald i en relevant kø
  • skærmdeling – avancerede systemer vil have mulighed for at aktivere skærmdeling, så dit supportteam kan løse problemer hurtigere
  • avancerede opkaldsfunktioner — med opkaldsovervågning, hvisken og barging vil du have fuld kontrol over stemmekommunikation og evnen til at forbedre din drift
  • mobilapps — VoIP-softwaremobilapps er en god bonus at have adgang til, og det er langsomt ved at blive en af ​​de grundlæggende funktioner i VoIP-softwaretilbuddet
Ubegrænsede opkaldsoptagelser i LiveAgents callcentersoftware

Sådan får du mest muligt ud af VoIP-software

For at sikre succes med at implementere din kommunikationsplatform, skal du bestemme dine mål. Du vil måske bruge den som en engagementplatform eller tilføje den til din samarbejdsplatformsstak.
I begge tilfælde, for at få mest muligt ud af VoIP-software, bør du:

  • Definer dine forretningsmål.
  • Del fordelene ved et VoIP-system med alle på teamet.
  • Organiser onboarding-træning.
  • Yde vedvarende støtte til medarbejdere, der har brug for hjælp til VoIP-softwarefunktioner.

Fungerer VoIP, hvis internettet er nede?

Voice Over Internet Protocol, som navnet antyder, er en protokol, der bruger internettet. Når internettet er nede, er dit VoIP-system også nede. Du vil ikke have mulighed for at foretage telefonopkald, mens du ikke har forbindelse til internettet.

Looking for a VoIP software for you?

LiveAgent offers wide range of useful features and integrations. Your only responsibility will be to choose the best features for you.

Frequently asked questions

Er der brug for VoIP-software i erhvervslivet?

VoIP-software gør det muligt for virksomhedskommunikation at trives her i internettets tidsalder. Det gør det muligt for virksomheder at foretage opkald online, mens de bruger en enkelt løsning til alle deres talekommunikationsbehov.

Hvad er VoIP software?

VoIP-software er et program, der muliggør onlineopkald. Med VoIP-software vil dine kundeserviceteams være i stand til at foretage og modtage opkald online, uanset om opkaldsmodtageren bruger en fastnettelefon, mobilenhed eller VoIP-telefon.

Hvordan fungerer VoIP-software?

VoIP-software omdanner det analoge signal til et digitalt og sender det over internettet. Et moderne telekommunikationssystem udnytter internettet til at strømline intern og ekstern virksomhedskommunikation.

Hvad er fordelene ved at bruge VoIP-software frem for traditionelle telefoner?

VoIP-software byder på mange fordele. Det er en omkostningseffektiv løsning, der gør det muligt for virksomheder at foretage overkommelige internationale opkald. Det tilbyder brugervenlige værktøjer til at foretage og modtage opkald og samler fastnet-, mobil- og onlinekommunikation under samme tag.

Hvilken virksomheds VoIP-udbyder er den bedste?

Der findes mange VoIP-tjenesteudbydere. Nogle af de bedste er Ooma, CloudTalk, SolarWinds VoIP, Actio, Avoxi, Benemen, Didlogic, Modulus, og Nexmo.

Hvad skal du overveje, når du leder efter en ny VoIP-software?

Når du leder efter en ny VoIP-software, skal du overveje dens pris, dit firmabudget, størrelse, antal kunder, forretningsmål og hvilke funktioner VoIP-software tilbyder til bestemte prisklasser.

Hvad er funktionerne i VoIP-software?

VoIP-softwarefunktioner aktiverer dens funktionalitet. Du bør sikre dig, at din nye VoIP-software har funktioner, der afspejler dine forretningsbehov og mål. VoIP-softwarefunktionerne omfatter automatiske opkald, videoopkald, opkaldskø, skærmdeling, opkaldsovervågning, hvisken, barging og dedikerede smartphone-apps.

Hvordan får man mest ud af VoIP-software?

For at få mest muligt ud af VoIP-software skal du sikre dig, at alle i dit team er involveret i processen med at vælge softwaren. Gør det til en primær kommunikationsplatform, og giv dit personale onboarding-træning.

Virker VoIP, hvis internettet er nede?

Nej, VoIP virker ikke, når internettet er nede. VoIP bruger internettet til at videresende beskeder, og mens internettet er nede, vil dit system midlertidigt være ude af drift.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

    Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

    ×
    Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

    Vi er tilgængelige på adskillige datoer

    Planlæg en demo