Brand

Hvad er et brand?

Branding eller et brand er et forretnings- og marketingudtryk. Det henviser til den praksis, der hjælper en målgruppe med at genkende en virksomhed, en person eller et produkt med det samme. Brands er med til at forme potentielle kunders opfattelse af en virksomhed og skaber genkendelige identiteter på markedet.

Komponenter i branding inkluderer virksomhedens visuelle identitet som logo, design, farver, virksomhedskultur, budskab og meget mere.

Hvad er et brand? - App - Uploads - 2021 - 06 - Logo La 2 1.png

For store virksomheder har corporate branding en tendens til at være en udbredt operation på tværs af flere marketingafdelinger, teams og mange kommunikationskanaler. Men selv små virksomheder kan opbygge et genkendeligt brand med en slående visuel identitet. Brug af forskellige moderne succesfulde branding-taktikker og kommunikationskanaler som sociale medier er gode værktøjer, takket være deres tilgængelighed og billige pris.

Fordele ved at have et stærkt brand

Opbygning af et brand er ikke altid den nemmeste opgave, men det kan være meget givende.

  • Genkendelse – Med et stærkt brand er du let genkendelig blandt forbrugere, hvilket kan give dig en konkurrencefordel på markedet.
  • Kundeloyalitet – Når kunder kender og slutter sig til dit brand, er der større sandsynlighed for, at de bliver en a loyal målgruppe. Ofte tøver de ikke med at foretage gentagne køb selv for højere omkostninger, når de har tillid til virksomheden.
  • Øget troværdighed – For at opnå troværdighed i din branche har du brug for to ting: stærk branding og fantastisk kundeservice.
  • Kundeengagement – Din målgruppe er mere tilbøjelig til at engagere sig i en virksomhed, der har en særskilt visuel identitet og værdier, som stemmer overens med deres. De holder op med kun at se dig som en “leverandør”, og de interagerer med dig på forskellige kommunikationskanaler såsom sociale medier som en enhed, de kan stole på.
  • Tiltrækker nye talenter – Mange dygtige medarbejdere beslutter sig for at søge job baseret på virksomhedsværdier, kultur og branding.
  • Tillid – Succesfuld branding giver ikke kun mulighed for tillidsfulde kunder, men også medarbejdere, forretningspartnere og ejere. At være sikker på en virksomhed gør kunderejser og køb, investeringer og den samlede drift meget nemmere og mere behagelige.

Make you brand more visible

LiveAgent gives you plenty of customer service tools, making your communication with clients faster and more efficient than your competitors'

Frequently asked questions

Hvordan skaber man et brand?

Branding bør være gennemtænkt og bør fokusere på specifikke trin. Undersøg din målgruppe og udvikle derefter en brandingstrategi, der passer bedst til den. Alt fra visuals og slogans til virksomhedskultur er en del af branding. Når du har dit brand, er det tid til at promovere det. De kommunikationskanaler, du bruger, afhænger af din målgruppe og den type branding, du har besluttet at gå efter.

Hvorfor er et stærkt brand vigtigt?

For det første øger en genkendelig identitet, klientgenkendelsen. Desuden kan dit stærke brand være en solid konkurrencefordel på markedet. Stærke brands har en tendens til at dele værdier med kunderne og tiltrække en stor tilhængerskare, hvilket resulterer i at opbygge et loyalt fællesskab omkring brandet. Bedre troværdighed øger kundernes villighed til at købe og interagere med brandet. Virksomheder med stærk branding modtager som regel også mange CV'er fra talentfulde mennesker, der stemmer overens med dem og ønsker at bidrage til virksomheden.

Hvad er et brand?

Et brand er, hvordan en organisation, virksomhed eller person opfattes af kunderne, markedspladsen og alle dem, der har erfaring med det.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo