Hvad er API?
API er et akronym for Application Programming Interface. Det er en kombination af forskellige definitioner og protokoller, der kan bygge og interagere med applikationssoftware. Kort sagt tillader API’er applikationer at kommunikere med hinanden. API’er opfattes nogle gange som kontrakter med vilkår mellem to parter: Hvis den ene part sender en remote request med en bestemt struktur, svarer den anden parts software.
API’er bruges mest til software engineering – app udvikling eller integration af nye komponenter i en eksisterende struktur. API’er fremsætter innovative tjenester, da en enkelt ny app kan ændre markedet og påvirke hele branchen.
For at garantere sikkerheden bruger API-funktionen en API-gateway – en softwarekomponent mellem en klientapplikation og backend-tjenester. Sikkerhed er afgørende, når du bruger en microservices application architecture, hvis du har tilføjet overvågnings- og analyseværktøjer, eller hvis du har indtægtsgenererede API’er.
Der er tre API-udgivelsespolitikker:
- Privat – kun til internt brug
- Offentlig – offentligt tilgængelig
- Partner – indgået partnerskab med specifikke virksomheder
LiveAgent bruger service-API’er til at forbinde med anden software og integrere med andre systemer. Tjek LiveAgents komplette API reference.
Take your help desk service to next level
LiveAgent offers multiple API actions. Try them out today!
Se en video om API’er
Vi anbefaler stærkt at se denne video om API’er for at få en omfattende forståelse af deres betydning for at skabe problemfri kommunikation og udveksling af data mellem softwaresystemer.
Topics
- API'er
- samarbejde
- funktionalitet
Video summary
API'er er et værktøj, der bruges til at få adgang til data fra tredjeparter og muliggør samarbejde mellem forskellige applikationer og tjenester. De kan også skjule kompleksitet for udviklere og udvide funktionaliteten i eksisterende systemer. Endelig fungerer API'er som 'vagthunde' og beskytter vores personlige data ved kun at give tilladelse til apps, vi vælger. Det er vigtigt at være opmærksom på, hvor længe tilladelserne varer, og tilbagekalde dem, når vi ikke længere bruger en app.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder API?
Service API'er eller application programming interface er et sæt regler, der præcist beskriver, hvordan programmer kommunikerer med hinanden.
Deler LiveAgent sin API?
LiveAgent giver alle oplysninger om dens API.
Hvilke handlinger er tilgængelige via LiveAgent API?
De tilgængelige LiveAgent API-handlinger omfatter: Download listen over virksomheder. Slet samtaler. Opret nye samtaler. Registrer nye kunder. Download afdelingslisten. Fjern Knowledge Base-posteringer. Afdelingsrapporter.
Expert’s note
API tillader applikationer at kommunikere med hinanden. Det er en kontrakt mellem to parter. API-gateway sikrer kommunikationen. LiveAgent tilbyder flere API-handlinger.
LiveAgent Webinar 1: Introduktion & Generel oversigt
LiveAgent er en alt-i-en kundesupportløsning designet til at hjælpe virksomheder med at administrere kundesupportoperationer mere effektivt. Webinarer er en effektiv måde at lære mere om alle de funktioner og fordele, LiveAgent tilbyder, og få praktiske tips til at forbedre kundetilfredsheden og supportarbejdsgange.
SIP-telefon bruges af mange små og nystartede virksomheder på grund af dens nemme implementering, fleksibilitet og økonomiske fordele. Selv større organisationer kan drage fordel af de langsigtede omkostningsbesparelser ved at anvende SIP-trunking og flytte deres PBX-system til skyen. LiveAgent callcenter-software kan integrere med SIP-trunking-udbydere og du kan tilslutte softphones og foretage SIP-opkald i LiveAgent. Derudover kan Sipcall tilbyde innovative løsninger til virksomheder med virtuelle telefonsystemer og en pålidelig forbindelse via SIP-trunk eller Microsoft Teams, hvilket kan forbedre kunderelationer, driv salg og levere kundeservice.