Adfærdskodeks

Hvad er en adfærdskodeks?

Giv instrukser til medlemmer af din virksomhed ved hjælp af adfærdskodeks. Det er en skriftlig retningslinje, der skal hjælpe med at følge virksomhedens etiske principper. Adfærdskodeks styrer, hvordan din kunderepræsentant skal arbejde og yde support, kommunikere med kunder eller hvordan man får nye kunder.

Adfærdskodeks hjælper også med at garantere en sikkerhed ved at analysere risici, og de specificerer betingelser for kvalitetstjenester og -produkter for at beskytte og pleje kunder.

Frequently asked questions

Hvad er en adfærdskodeks?

Adfærdskodeks er en retningslinje, der hjælper virksomhedsmedlemmer med at overholde etiske principper. Den definerer, hvordan kunderepræsentanten skal arbejde, hvad er standarden er for kommunikation og skaffe nye kunder. Det bør også sikre sikkerheden gennem risikoanalyse og definere betingelserne for kvaliteten af produkter og tjenester.

Har hver afdeling brug for en adfærdskodeks?

Adfærdskodeks beskriver en bestemt adfærd på arbejdspladsen. Det er ikke lovpligtigt, men det er godt at have et kodeks, der vil gælde for medarbejderne. Et sådant dokument vil helt sikkert lette holdets arbejde såvel som håndhævelsen og implementeringen af opgaver.

Hvilke områder skal en adfærdskodeks dække?

Adfærdskodeks erstatter ikke love og regler. Den beskæftiger sig med arbejdsmiljø og sikkerhed og er nyttig i en bestemt organisation eller afdeling. Den har ikke en sådan myndighed som loven, men de pågældende personer er bundet af den.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo