Service desk

Hvad er en service desk?

Service desk er et enkelt kontaktpunkt mellem virksomheden og kunder, brugere, forretnings partnere. Det er skabt som en del af kundesupport, og dets formål er at hjælpe brugere med anmodninger og problemer.

Service desk kan betegnes som en specifik helpdesk eller blot et informationsindsamlingssystem. Service desk er også defineret som et informationsteknologiservicestyrings-værktøj, fordi det bruger IT Infrastructure Library-praksis til at levere tjenester. En service desk kræver også et ledelsessystem.

Frequently asked questions

Hvad er en service desk?

Service Desk er et enkelt kontaktpunkt mellem tjenesteudbyderen og brugerne. En typisk service desk håndterer hændelser og serviceanmodninger. Derudover understøtter den kommunikation med brugere.

Hvad er forskellen mellem helpdesk og service desk?

Den primære funktion for en help desk er at håndtere hændelser og serviceanmodninger. De sigter mod hurtigt at løse kundeproblemer og minimere deres ventetid. Service desk gennemgår derimod de overordnede IT- og forretningsprocesser i organisationen for løbende forbedringer. Det er baseret på forretningsmål.

Tilbyder LiveAgent en service desk?

LiveAgent muliggør oprettelse af en service desk. Værktøjet er fleksibelt nok til at tilpasse sig specifikke forretningskrav og muliggøre levering af tjenester af høj kvalitet til sine kunder.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo