Hvad er definitionen på personalisering?
At personalisere er at anvende individuelle krav. I kundeservicekonteksten henviser personalisering til individualiseringen af kundeoplevelsen. Udtrykket refererer til noget individuelt, karakteristisk og unikt. En personlig oplevelse er helt sikkert et resultat af unik opmærksomhed.
Generelt og teknisk udtryk
In customer experience management and in everyday language to ‘personalize’, ‘customize’, and ‘individualize’ are all used interchangeably. In digital technology, however, there are different processes behind them. They differ in complexity.
Begrebet personalisering refererer teknisk set til en implicit proces, der anvender indviklet automatisering af algoritmer, som indsamler data i baggrunden og analyserer online adfærd med et langsigtet digitalt mål om at blive bedre til at forudsige. Anonymt indsamlede data om brugeradfærd kan bruges til prædiktiv personalisering.
Brugertilpasset personalisering
Algoritmer er dog kun et sæt veldefinerede instruktioner. Alternativt kan du indstille dine brugertilpassede instruktioner for at opnå en endnu mere præcis effekt tilpasset dine behov. Adaptiv tilpasning er en form for personalisering af dit produkt eller din service til din kunde. Da vigtigheden af positiv kundeoplevelse ikke kan understreges nok i vores tidsalder med personalisering.
På et supermættet marked er konkurrencen om kundernes opmærksomhed hård. Derfor er den eneste måde at holde sig foran er ved at give personaliseret support. Dette kan gøres effektivt med kundeservicesoftware.
Personalisering i kundeservice
Your customer service team naturally consists of individuals who are different in skills and drive. To let them do what they perform and enjoy best you should have an overview of how the customer service team is doing and assign them tasks accordingly. This way you ensure that the customer gets attention from motivated and knowledgeable staff. Customer care representatives appreciate when they are given instructions and tools to provide the customer care they are expected to provide. This also is personalization in action, with a positive impact on various levels.
I kundeservice har skræddersyet kundeinteraktion uden tvivl en positiv effekt, fordi kundeadfærd påvirkes positivt af god service. Kunder sætter pris på, når deres tid er værdsat, og deres henvendelse behandles med hurtighed og dygtighed. Ligesom kundesupportteams sætter pris på, når deres arbejde værdsættes, og de kan fokusere på det, de er bedst til.
Improve the quality of your customer service with personalization
Save the time and effort of your customer support.
Frequently asked questions
Hvad er fordelen ved at personalisere?
For at forbedre kundeoplevelsen. For at spare tid og kræfter for kunden og kundesupportrepræsentanterne ved at gøre kunderejsen mere behagelig og mere tilfredsstillende.
Hvad er fordelene ved et personaliseret tilbud?
Mere præcis målretning er mere tilbøjelig til at give et positivt resultat. Kunderne føler sig værdsat, og kundesupporttjenesten sparer tid og kræfter.
- Personalisering vs Brugertilpasning: Hvordan adskiller det sig? | LiveAgent
- FAQ Software - LiveAgent
- Udgående callcenter software - LiveAgent
- Nødvendigheden af self-service - LiveAgent
- Må-have kundeservice bløde færdigheder | LiveAgent
- Kundeservice undersøgelse (Forklaret)
- Kundeserviceoplevelse (Forklaret)
- Vidensbase software - LiveAgent