Hvad er definitionen på personalisering?
At personalisere er at anvende individuelle krav. I kundeservicekonteksten henviser personalisering til individualiseringen af kundeoplevelsen. Udtrykket refererer til noget individuelt, karakteristisk og unikt. En personlig oplevelse er helt sikkert et resultat af unik opmærksomhed.
Generelt og teknisk udtryk
I customer experience management og i dagligdags sprog bruges “personalisere”, “brugerindstille” og “individualisere” alle i flæng. Inden for digital teknologi er der dog forskellige processer bag dem. De adskiller sig i kompleksitet.
Begrebet personalisering refererer teknisk set til en implicit proces, der anvender indviklet automatisering af algoritmer, som indsamler data i baggrunden og analyserer online adfærd med et langsigtet digitalt mål om at blive bedre til at forudsige. Anonymt indsamlede data om brugeradfærd kan bruges til prædiktiv personalisering.
Brugertilpasset personalisering
Algoritmer er dog kun et sæt veldefinerede instruktioner. Alternativt kan du indstille dine brugertilpassede instruktioner for at opnå en endnu mere præcis effekt tilpasset til dine behov. Adaptiv tilpasning er en form for personalisering af dit produkt eller din service til din kunde, da vigtigheden af positiv kundeoplevelse ikke kan understreges nok i vores tidsalder med personalisering.
På et supermættet marked er konkurrencen om kundernes opmærksomhed hård. Derfor er den eneste måde at holde sig foran er ved at give personaliseret support. Dette kan gøres effektivt med kundeservicesoftware.
Personalisering i kundeservice
Dit kundeserviceteam består naturligvis af personer, der har forskellige kompetencer og drive. For at lade dem gøre det, de præsterer og nyder bedst, bør du have et overblik over, hvordan kundenserviceteamet klarer det og tildele dem opgaver i overensstemmelse hermed. På den måde sikrer du, at kunden får opmærksomhed fra motiverede og vidende medarbejdere. Kundeservicerepræsentanter sætter pris på, når de får instruktioner og værktøjer til at yde den kundepleje, de forventes at give. Dette er også personalisering i aktion, med en positiv indvirkning på forskellige niveauer.
Improve the quality of your customer service with personalization
Save the time and effort of your customer support.
Frequently Asked Questions
Hvad er fordelen ved at personalisere?
For at forbedre kundeoplevelsen. For at spare tid og kræfter for kunden og kundesupportrepræsentanterne ved at gøre kunderejsen mere behagelig og mere tilfredsstillende.
Hvad er fordelene ved et personaliseret tilbud?
Mere præcis målretning kan forventes at medføre et positivt resultat. Kunderne føler sig værdsat, og kundesupporttjenesten sparer tid og kræfter.
Expert’s note
Personalisering i kundeservice henviser til individualisering af kundeoplevelsen gennem brug af data og algoritmer til at skræddersy budskaber.
Opkaldshåndteringstid (AHT) er afgørende for callcenterets produktivitet. Prisen pr. kontakt er vigtig for at fordele budgettet effektivt. Dårlig kundeservice koster virksomheder årligt tab på over $62 milliarder. LiveAgent kan forbedre kundetilfredsheden med intelligent billetsystem og multi-kanal support.
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Helpdesk-software kan være udfordrende for nye brugere. En liste med terminologi og definitioner kan hjælpe med at forstå begreber som ACD, CRM og FCR. LiveAgent tilbyder en omfattende helpdesk-løsning med integrationer, support og en gratis prøveversion. Besøg vores hjemmeside for at lære mere.
LiveAgent tilbyder forskellige teknologier og systemer, der kan forbedre kundetilfredsheden i callcentre, herunder klik for at ringe-knap, opkaldsenheds-planlægning og prædiktive dialere. Tidsregler kan også forbedre effektiviteten ved at automatisere rutineopgaver i helpdesk og reducere arbejderens stress. Derudover tilbyder LiveAgent en gratis 14-dages prøveperiode.