Pris pr. opkald

Hvad er prisen pr. opkald?

Prisen pr. opkald er en vigtig key performance indicator (KPI), der måler mængden af ​​penge, der kræves for at håndtere et enkelt opkald. Det angiver effektiviteten af din call center-drift. Det er en væsentlig call center-metrik, der er knyttet til niveauet af kundeservicetilfredshed.

Selvom KPI’en for pris pr. opkald giver indsigt i virkning og omkostningseffektivitet af ​​dit kontaktcenter, sporer den ikke nødvendigvis din medarbejders præstation og derfor bør den ikke bruges som primær feedback til agenter.

At have et for højt resultat betyder, at hvert opkald en kundeplejerepræsentant foretager belaster dit budget og er muligvis ikke er bæredygtig på lang sigt. Men billigere er ikke altid bedre. Du skal finde den mest omkostningseffektive løsning til din virksomhed.

Ydelsesrapport i kundesupportsoftware - LiveAgent

Hvordan beregner man prisen pr. opkald?

En generel formel til måling af pris pr. opkald-metrik i indgående call centre er som følger:

Pris pr. opkald = Samlet pris for alle opkald / Samlet antal opkald

Udgående opkald er dog lidt anderledes. Ikke enhver kundeinteraktion i et udgående callcenter fører til en konvertering.

Derfor er der en mere passende formel for de udgående callcentre:

Pris pr. opkald = Samlede driftsomkostninger / Antal salg eller kundeemner

Du kan beregne din pris pr. opkald ved hjælp af en af ​​disse formler for forskellige perioder (ugentlig, månedlig, kvartalsvis osv.)

Det er ret svært at opsummere denne metrik i en simpel formel. Der er så meget i de sande omkostninger ved at drive et callcenter. Du skal tage højde for udgifter som medarbejderløn, fordele, agentlicensgebyrer, hardwareudgifter, softwareabonnementer, husleje, forsyninger og mange andre diverse omkostninger.

Hvordan reducerer man prisen pr. opkald?

Du kan foretage forskellige justeringer af dit call centers drift for at reducere omkostningerne pr. opkald. Dette bør dog aldrig være på bekostning af kvaliteten af ​​din service eller kundetilfredshed.

Nedenfor er nogle faktorer, der kan hjælpe med at reducere omkostningerne til dit callcenter pr. opkald:

  • integreret call centersoftware – At have pålidelig callcentersoftware, der giver dig mulighed for at strømline call centerprocesserne, er en nødvendighed i disse dage. For eksempel kan du bruge LiveAgent call centersoftware, der giver dig mulighed for at yde den bedste kundeservice til dine kunder, samtidig med at du er tilgængelig og budgetvenlig.
  • brug af cloud-tjenester – Med den højere belastning af data er overkommelige cloud-baserede tjenester blevet en standard. Du behøver ikke at tildele en stor del af dine ressourcer kun til datalagring. Cloud-baserede tjenester klare det mod et månedligt gebyr.
  • forbedret løsningshastighed for første kontakt – Der kan være betydelige omkostninger forbundet med kunder, der har brug for at ringe tilbage til dig flere gange. Derfor kan det at være i stand til at løse dine kunders problemer ved den første kontakt hjælpe dig med at reducere dine håndteringstider og omkostninger pr. opkald. Du kan forbedre første kontakt-løsningen ved at tilbyde tilstrækkelig uddannelse til dit personale til at øge agentekspertisen og tilbyde en tilgængelig intern vidensbase mv.
  • VoIP-telefoni – Brug af Voice over Internet Protocol telefonisystemet kan effektivt reducere omkostningerne ved dit call center. Traditionelle telefonsystemer kræver meget hardware, der skal købes og vedligeholdes. Det betyder mange ekstra omkostninger for dig. Det er dog ikke tilfældet med VoIP. Her har du bare brug for en pålidelig og højhastigheds internetforbindelse og en VoIP-tjenesteudbyder. Desuden kan du spare på lejen af ​​kontorlokaler, da VoIP gør det muligt for eksterne callcenter-agenter at udføre deres arbejde fra hvor som helst i verden, bare de har en internetforbindelse.
  • tilbagekaldsfunktion – Det giver kunden mulighed for at beslutte, om de vil modtage et opkald fra dig, når en kundecenterrepræsentant er tilgængelig. Dette hjælper med at reducere holdetiden til et minimum.
  • færdighedsbaseret routing – Det forbinder de opkaldende med en agent eller en afdeling baseret på foruddefinerede regler. Disse kunne være agenttilgængelighed, historie med klientinteraktioner, talesprog osv.
  • effektiv planlægning – Planlægning af begivenheder på forhånd giver dit personale mulighed for bedre at styre deres tid. At have en klar tidsplan for agentvagter, møder, feriedage osv. kan i høj grad forbedre agenternes produktivitet.
  • selvbetjeningsmuligheder – Giv dine kunder mulighed for at løse deres problemer uden at skulle kontakte en kundeserviceagent. Det giver ikke kun dine kunder selvtillid og styrker dem, men løfter også byrden fra dine agenters skuldre.
free-knowledgebase-software-LiveAgent
  • automatisering – Brug AI i dit callcenter for at håndtere trivielle og gentagne opgaver. Dette vil give dine agenter tid til at fokusere på mere krævende ting.
  • analyser – Undersøg analyser og spor dine rapporter for at få yderligere indsigt i driften af dit call center.

Reduce your cost per call

LiveAgent offers budget-friendly cloud-based call center service, which is packed with features. Ready to explore them?

Frequently asked questions

Hvorfor er prisen pr. opkald nyttig?

Det er en vigtig del af key performance indicators (KPI'er), der giver dig mulighed for at måle dit call centers ydeevne og effektivitet. Pris pr. opkald giver et indblik i, hvor mange penge du bruger på hvert opkald. Derfor giver det dig mulighed for at tildele dine ressourcer i henhold til dine forretningsmål.

Hvordan beregner man prisen pr. opkald?

Der er to grundlæggende formler, du kan bruge. Den ene er mere velegnet til indgående call centre: Pris pr. opkald = Samlet pris for alle opkald / Samlet antal opkald Og en er mere velegnet til udgående callcentre: Pris pr. opkald = Samlede driftsomkostninger / Antal salg eller kundeemner Det er også vigtigt, at du holder styr på andre målinger som gennemsnitlig håndteringstid (AHT), pris pr. kontakt osv. Overvågning af forskellige målinger giver dig større indsigt og giver dig mulighed for at træffe bedre informerede beslutninger.

Hvad er den gennemsnitlige pris pr. opkald?

Branchestandarden er, at prisen pr. opkald kan variere mellem $2,70 – $5,60. Det afhænger dog meget af, hvilken type virksomhed du har. E-handelsvirksomheder vil have en anden gennemsnitlig pris pr. opkald end for eksempel komplekse IT-leveringsvirksomheder.

Hvordan reducerer man prisen pr. opkald?

Der er mange måder at gøre dette på, og du skal mikse og matche dem, der passer bedst til din virksomhed. Nogle af dem omfatter brug af integreret call center-software (som LiveAgent), indførelse af cloud-baserede tjenester, forbedring af andre KPI'er, brug af VoIP-telefoni, automatisering og undersøgelse af analyser, for blot at nævne nogle få.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

    Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

    ×
    Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

    Vi er tilgængelige på adskillige datoer

    Planlæg en demo