Hvad er help desk software?
Help desk software er et værktøj, der bruges af mange virksomheder til at hjælpe dem med at administrere kundeforhold og løse kundeproblemer og forespørgsler effektivt fra én centraliseret platform. Billetværktøj er en af dets kernefunktioner, fordi det håndterer oprettelse, tildeling og sporing af kundebilletter. Når en kunde henvender sig til en virksomhed og indsender en anmodning via e-mail, live chat, sociale medier eller enhver anden understøttet kanal, skaber helpdesk-billetværktøjet automatisk en billet til den specifikke kundeforespørgsel.
Hvilke oplysninger er inkluderet i en billet?
Kontaktoplysninger: Billetten indeholder kundeoplysninger, såsom deres fulde navn, e-mailadresse, telefonnummer, beliggenhed og mere. Dette giver agenterne mulighed for at identificere dem og personalisere kommunikationen, baseret på disse oplysninger.
Billetbeskrivelse: Beskrivelsen inkluderer kundens oprindelige besked eller beskrivelse af deres problem, bekymring eller anmodning. Dette hjælper supportmedarbejdere med at forstå kundens problem, uden at de skal gentage det igen og igen.
Billet ID: Hver billet er tildelt et unikt identifikationsnummer eller en unik kode. Dette ID hjælper supportmedarbejdere, såvel som kunder, med at henvise til en specifik billet løbet af kommunikation eller når de søger efter dens status.
Billetstatus og -historik: Hver billet viser sin aktuelle status (f.eks.: ny, åben, igangværende, i venteposition eller løst). Billetter logger også historikken for hver handling, der er udført, inklusive tidsstempler og noter, der blev tilføjet af supportagenter i løbet af billettens livscyklus.
Tildelt agent/afdeling: Billetteringsværktøjerne tildeler normalt automatisk billetter til en specifik agent eller afdeling, der er ansvarlig for at håndtere denne slags anmodning. Dette sikrer, at billetten sendes til den bedst egnede person.
Prioritet og SLA: Mange billetteringsværktøjer tillader tildeling af prioritetsniveauer til billetter, baseret på den hastende karakter eller kundens betydning. Det kan også inddrage Service Level Agreement (SLA) management for at sikre rettidig løsning baseret på foruddefinerede svar- og løsningstidsrammer.
Frequently Asked Questions
Hvordan defineres help desk software?
Support software er software, der understøtter driften af kundeserviceteamet. Takket være det har du mulighed for at integrere alle agenter i ét rum, har adgang til e-mail-boksen, live chats, opkald, kontaktformularer samt kundedata, kontakthistorik og rapporter.
Hvad er de nødvendige funktioner i help desk software?
Nødvendige funktioner i den tekniske supportsoftware omfatter adgang til alle kommunikationskanaler, såsom e-mail, sociale medier, live chat og call center, en intuitiv brugerflade, muligheden for at integrere med andre værktøjer og muligheder for samarbejde med andre agenter. Selvfølgelig skal softwaren håndteres på et godt niveau.
Tilbyder LiveAgent help desk software?
LiveAgent tilbyder teknisk supportsoftware. Softwaren indeholder alle de nødvendige muligheder for at opretholde det højeste niveau hos kundeserviceafdelingen. Det giver ikke kun multi-kanal funktionalitet, men også adgang til rapporter og aktivitetshistorik. Det inkluderer også et væld af yderligere funktioner, der kan forbedre teamets arbejde.
Expert’s note
Help Desk Software er en online platform hvor dine agenter kan løse kundernes problemer, ved at omdanne spørgsmål til billetter og tilbyde mange fordele for både agenter og kunder.
Sådan opretter og tilføjer du tags i LiveAgent
LiveAgent tilbyder kraftfulde funktioner til kundesupport, herunder tags til billetkategorisering og organisering. Dette kan forbedre arbejdsgangen og prioriteringen af billetter, hvilket øger produktiviteten og forbedrer kundeoplevelsen. Opret en gratis konto for at lære mere.
LiveAgent tilbyder omfattende funktioner og integrationer til virksomhedsløsninger. Med pausefunktionen kan agenter holde pauser ansvarligt og sikre effektivitet i arbejdet. Det er vigtigt at holde pauser for at undgå udbrændthed og sikre god kundeservice. Planlæg en demo i dag for at opdage, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.
LiveAgent tilbyder en intern videnbase og helpdesk til virksomheder. Det gør det muligt for medarbejdere at finde information hurtigt og effektivt, hvilket forbedrer kundeservice og effektivitet. Med en pris på $9 pr. agent er det en overkommelig løsning, der også tilbyder en 30-dages gratis prøveperiode.
5 Bedste Live Chat-software til Små Virksomheder
Videos - 5 Best Live Chat Software For Small Business