Hvad er chat support?
Bed om hjælp til dine forespørgsler ved at chatte online med kundesupportteamet. Agenter vil nemt og i realtid besvare dine anmodninger. Online chat support er en hurtig måde at løse dine problemer. Et eksempel på et godt chatværktøj er Viber app.
At tilbyde chatsupport til dine kunder kommer med mange fordele. Ikke alene er det blandt de mest populære kommunikationsformer, men du behøver heller ikke bekymre dig om ikke at kunne få fat på hinanden. På denne måde kan dine kunder kontakte dig hurtigt og effektivt, hver gang de har brug for hjælp.
Frequently asked questions
Hvad er chat support?
Chat support er en form for synkron meddelelse. Agent og klient skal være til stede samtidig. Typisk er denne kommunikationskanal tilgængelig på hjemmesider i form af en popup-dialog. Takket være dette kan agenten hurtigt give information om, hvad der generer kunden.
Kan du yde chat support ved hjælp af LiveAgent?
Selvfølgelig giver LiveAgent mulighed for at bruge chat som et kommunikationsværktøj med kunder. Det er i øjeblikket en af de mest populære kommunikationskanaler mellem kunden og brand.
Hvad er de grundlæggende regler for chat support?
Der er et par regler, du bør huske på som grundlæggende chatregler. Den første er at kontrollere både grammatik og stavning. Fejl gør kundeserviceteamet mindre kompetent i kundens øjne. En anden regel er det hurtigst mulige svar, så det er vigtigt, at agenter skriver hurtigt, når de har en samtale. En anden vigtig regel er ikke at bruge akronymer og forkortelser. Brugen af sådanne er ikke professionelt. Det svarer til at skrive korte "ja" og "nej" svar. Forsøg altid at bruge hele sætninger. Færdige svar understøtter kundeserviceteamets arbejde, men send dem ikke uden omtanke. Agenter bør altid tilpasse svaret. Det er rart, når vi tiltaler kunden ved navn. Kunden føler så, at serviceteamet henvender sig til dem og ikke er en af mange.