Hvad er loyalitet?
Loyalitet definerer en abstrakt følelse, som er et mål for, hvor loyale eller tro dine kunder er over for din virksomhed eller de produkter, du tilbyder. Jo mere brand-loyalitet der er blandt dine kunder, jo mere tjener nu.
Det skyldes primært, at markedsføring er mere afhængig af mund til mund end på reklametavler. Det er billigere og mere produktivt.
For at sikre, at dine kunder forbliver loyale over for din virksomhed, bliver du nødt til at prioritere din klient. Når du foretager en ændring i din virksomhed, så tænk på, om din kunde vil godkende det eller ej.
Se en video om loyalitet
Kundeloyalitet er nøglen til enhver succesfuld virksomhed. LiveAgent helpdesk-software kan hjælpe virksomheder med at opbygge forhold til deres kunder. Det giver mulighed for nem kommunikation mellem kunder og agenter, samt giver et omfattende sæt værktøjer til virksomheder til at spore kundeinteraktioner. Denne software giver også mulighed for automatiserede beskeder og opgaver, hvilket sikrer en smidig og effektiv kundeoplevelse. Med LiveAgent kan virksomheder oprette og administrere kundeloyalitetsprogrammer, der vil resultere i øget kundetilfredshed og loyalitet.
Topics
- Kundeloyalitet
- Mærkesløjhed
- Følelsesmæssig forbindelse
Video summary
Kunde- og mærkesløjhed er begge afgørende for at sikre kundetilbageholdelse og lønsomhed, men de adskiller sig fra hinanden. Kundeloyalitet påvirkes mest af prispunkter. Kundeloyalitet opstår, når kunder foretager gentagne køb baseret på priser, rabatter, belønningsprogrammer og den samlede kundeoplevelse. Men en person, der viser kundeloyalitet, har ikke nødvendigvis en følelsesmæssig forbindelse til det specifikke mærke. De handler sandsynligvis fra forskellige mærker inden for samme kategori for at opbygge kundeloyalitet. Markedsmænd fokuserer normalt annoncer på besparelser og incitamenter som belønningsprogrammer. Organisationer med høj kundeloyalitet vil have lavere fortjenstmargener, men et stort antal salg til at opveje den lave margen. Mærkesløjhed derimod opstår, når kunder foretager langvarige forpligtelser til mærker baseret på kvalitet, troværdighed og værdier. Disse kunder føler en følelsesmæssig forbindelse til et mærke og foretrækker endda dem frem for konkurrenter med lavere priser. Markedsføringshold bør arbejde på at opbygge forbindelse til kunder på et følelsesmæssigt niveau, f.eks. ved at knytte deres mærke til en idé eller mission. Et elbilfirma kan f.eks. associere sig med innovation og bæredygtighed. Organisationer med mærkesløjhed kan foretage færre salg, men have højere fortjenstmargener end organisationer med kundeloyalitet på grund af deres premiumpriser.
Frequently Asked Questions
Hvad er loyalitet?
Salgsloyalitet er en vilje til at vende tilbage til virksomheden mange gange. Kunden kan lide virksomheden, har en god oplevelse med brandet, og når de har brug for et produkt fra en branche, vælger han netop den virksomhed. Der er mange grunde til, at en kunde beslutter sig for at vælge et bestemt brand og være loyal over for det.
Hvordan er loyalitet vigtig?
Kundeloyalitet er vigtig, fordi kunder, der er tilfredse og villige til at købe et brands produkter og tjenester igen, er den primære profitgenerator. Loyale kunder bruger mere tid og penge på deres yndlingsbrand. Kundeloyalitet fremmer også en stærk følelse af tillid mellem brandet og kunderne. Desuden er det billigere at beholde en eksisterende kunde end at få en ny, så det er en fortjeneste for virksomheden.
Hvordan forbedrer man kundeloyalitet?
For at øge kundeloyaliteten skal du give dem det produkt, de forventer. Det er vigtigt, at det er den rigtige ordre og er pengene værd. Derudover kan du bruge et simpelt pointsystem eller oprette et omfattende loyalitetsprogram, der vil tilskynde til endnu flere køb. Det er også en god idé at opbygge et brugbart loyalitetsprogram for dine kunder ved at oprette for eksempel en Facebook-gruppe. God kundeservice er også ekstremt vigtig for at opbygge loyalitet og relationer.
Værdi i virksomheder refererer til det beløb, en kunde er villig til at betale for produkter eller serviceydelser. Det kan være både finansiel og emotionel værdi. Kundetilfredshed er afgørende for at opbygge velfungerende virksomhed. Opret en GRATIS konto og planlæg en demo for at opdage, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.