Hvad er en agentrolle?
Når en ny agent føjes til en LiveAgent, er det nødvendigt at definere rollen. Agentens rolle repræsenterer og bestemmer agentens muligheder og ansvar i en helpdesk. Der er mulighed for at vælge mellem to roller i en LiveAgent. Med en administratorrolle er agenten i stand til at kontrollere og administrere systemindstillinger. Med en agentrolle kan agenter besvare billetter og løse en kundeproblemer, men de kan ikke overvåge systemet. Det er mere organiseret og tydeligt ved at skabe en agents rolle.

Ofte stillede spørgsmål
Hvad betyder en agentrolle?
En agent er en person, der er en del af kundesupportteamet. Det er dem, der tager sig af kunderne og giver dem supportservicen. Agentens opgaver omfatter at støtte kunden i at løse sit problem ved at: besvare telefonopkald og beskeder eller chatte. Agenter, der fungerer som administratorer, har adgang til rapporter og kan administrere andre brugere. Agenter kan også fungere som ejer i LiveAgent og derefter have adgang til forretningsoplysninger og fakturaer.
Hvilke kompetencer omfatter en agentrolle?
Agenten er det vigtigste element i virksomhedens kundeservice. De har de nødvendige færdigheder til at yde den bedste kundeservice. Agenten understøtter og løser problemer, og hvis de fungerer som administrator, kan de overvåge og konfigurere systemet. Agenten skal have fremragende kendskab til de problemstillinger, der er relateret til virksomheden, som kan være af interesse for kunden (inden for produkter, tjenester, salg, marketing osv.).
Hvordan tildeler man agentroller i LiveAgent?
For at tildele en rolle til agenter i LiveAgent skal du: 1. gå til fanen Konfiguration, og vælg derefter indstillingen Agenter. 2. Herefter klikker du på Opret Agent – her skal du også navngive dem, angive e-mailadresse og køn. 3. du vælger en rolle – her giver du agenten en rolle: agent, administrator eller ejer.