Hvad er en agentrolle?
Når en ny agent føjes til en LiveAgent, er det nødvendigt at definere rollen. Agentens rolle repræsenterer og bestemmer agentens muligheder og ansvar i en helpdesk. Der er mulighed for at vælge mellem to roller i en LiveAgent. Med en administratorrolle er agenten i stand til at kontrollere og administrere systemindstillinger. Med en agentrolle kan agenter besvare billetter og løse en kundeproblemer, men de kan ikke overvåge systemet. Det er mere organiseret og tydeligt ved at skabe en agents rolle.

Ofte stillede spørgsmål
Hvad betyder en agentrolle?
En agent er en person, der er en del af kundesupportteamet. Det er dem, der tager sig af kunderne og giver dem supportservicen. Agentens opgaver omfatter at støtte kunden i at løse sit problem ved at: besvare telefonopkald og beskeder eller chatte. Agenter, der fungerer som administratorer, har adgang til rapporter og kan administrere andre brugere. Agenter kan også fungere som ejer i LiveAgent og derefter have adgang til forretningsoplysninger og fakturaer.
Hvilke kompetencer omfatter en agentrolle?
Agenten er det vigtigste element i virksomhedens kundeservice. De har de nødvendige færdigheder til at yde den bedste kundeservice. Agenten understøtter og løser problemer, og hvis de fungerer som administrator, kan de overvåge og konfigurere systemet. Agenten skal have fremragende kendskab til de problemstillinger, der er relateret til virksomheden, som kan være af interesse for kunden (inden for produkter, tjenester, salg, marketing osv.).
Hvordan tildeler man agentroller i LiveAgent?
For at tildele en rolle til agenter i LiveAgent skal du: 1. gå til fanen Konfiguration, og vælg derefter indstillingen Agenter. 2. Herefter klikker du på Opret Agent – her skal du også navngive dem, angive e-mailadresse og køn. 3. du vælger en rolle – her giver du agenten en rolle: agent, administrator eller ejer.
Expert note
Agentrollen i LiveAgent definerer agenterne muligheder og ansvar i helpdesken, og der kan vælges mellem administrator- og agentroller.

LiveAgent tilbyder individuel pleje til kunder ved at tilpasse deres produkt efter specifikke målgrupper og tilbyde valgmuligheder. De har også mulighed for at designe egne kunde-e-mail-skabeloner. En kundeservice arbejdsleder har ansvaret for effektiv kundeservice, herunder at uddelegere opgaver og oprette regler og procedurer. LiveAgent har også priser, funktioner, integrationer og en demo. Virksomheden tilbyder også support og har en blog, webinarer og andre ressourcer.
Agentens underskrift i LiveAgent kan redigeres i profilindstillingerne og vises i tekstformat. Underskriften skal indeholde navn, efternavn og stilling/funktion. Derudover kan der defineres specielle underskrifter til affiliateprogrammet, notifikationer og bloggen. LiveAgent's helpdesk tilbyder en række funktioner, integrationer og alternativer, herunder en ubegrænset agentrolle og skabeloner til agentsvar. Agenten kan tilpasse skabelonerne efter den konkrete sag og har adgang til alle billetter. Der er også mulighed for realtidsovervågning af agenternes arbejde og åbne billetter. LiveAgent tilbyder en demo og en gratis prøveperiode.
En agentsvarskabelon er et foruddefineret svar, som en agent kan bruge til at besvare en kundeforespørgsel og kan tilpasses den konkrete sag og situation. LiveAgent tilbyder ubegrænset antal skabeloner, som kan tilpasses og redigeres i agentskærmen under fanen 'Konfigurationer'. Agent underskrift kan tilføjes til dåsesvar og skabeloner.
LiveAgent er en helpdesk-software med integrerede faktureringsmuligheder, og tilbyder også en agentrangeringsrapport og mulighed for automatisk billettildeling. LiveAgent kan hjælpe med at identificere negative tendenser i kundesupport og forbedre kundesupport med funktioner som en kundeportal og problemfri billetdistribution. Derudover kan man spare op til 72% på helpdesk-software og finde den ideelle løsning på 5 nemme trin ved hjælp af deres prisberegner. Der er også flere ressourcer og værktøjer at lære mere om agentrangering og LiveAgent's funktioner. Virksomheden tilbyder også en gratis prøveperiode.