Kundeengagement

Hvad er kundeengagement?

Kundeengagement omhandler, hvordan dit brand interagerer med kunder, mens de forsøger at hjælpe dem med at opfylde deres kundelivscyklus. Det fører til en forbindelse, som bliver grundlaget for at danne og opretholde kunderelationer.

The effectiveness of your customer engagement depends primarily on customer expectations. It is important to make sure your customers are getting the best experience across all your interaction channels, whether online or offline.

Hvorfor er kundeengagement vigtigt?

En undersøgelse foretaget af Gallup viser, at kunder, der er fuldt engagerede i et brand, indbringer op til 23% af det samlede omsætning sammenlignet med gennemsnitlige kunder. Dette viser, at det at engagere dine kunder direkte påvirker dit overskud.

Today, there are several ways to acquire potential customers. But what do you do after acquiring them? You’ll have to find ways to retain them. Maintaining a loyal customer base is crucial to your brand’s sustainability.

The key to customer retention is customer satisfaction. This is tied to the quality of the relationship you have with your clientele. It is safe to say that customer engagement promotes loyalty and it also helps reduce customer churn rates.

Hvordan beregner du kundeengagement?

There are customer engagement metrics you can track and measure. You need to be able to calculate it to know how strong your customer-brand relationship is.

Her er nogle af dem:

Konverteringsrater

Your conversion rates refer to the number of times your customers carry out your desired actions on the website. This action could be a purchase, signing up for a newsletter, requesting a demo, etc.

For at beregne din konverteringsrate skal du blot dividere det samlede antal konverteringer med antallet af besøgende eller sessioner inden for samme periode. Gang derefter dit resultat med 100 procent. En høj konverteringsrate er en stærk indikator for kundeengagement.

Konverteringsrater - App - Uploads - 2022 - 01 - Conversion Rate.png

Henvisninger

Når dine kunder er imponerede over dine interaktioner, vil de fortælle deres venner og familie om dit brand. Dette kan konvertere dem til betalende kunder. Som et resultat af denne gratis markedsføring vokser din virksomhed.

Hvordan måler du henvisninger? Spørg blot dine nye kunder, hvordan de fandt dig, og så har du dit svar.

Henvisninger - App - Uploads - 2021 - 03 - McEvoy Ranch Referral.png

Stigning i positive anmeldelser

If your clients are singing praises on Google reviews, Yelp, or social media channels, it’s a sign that they feel engaged. Look out for customer reviews you get and use them to evaluate your customer engagement strategy.

Efterlader femstjernet anmeldelsesillustration

Hvad er de 4 typer af kundeengagement?

Der er fire typer af kundeengagement. Hver enkelt tilbyder forskellige muligheder for engagement. Lad os tage et kig på dem:

Følelsesmæssigt engagement

En persons følelsesmæssige karakter strækker sig ubevidst til deres købsadfærd. Et succesfuldt brand ved, hvordan det appellerer til sine kunders følelser.

Dette er måske den stærkeste type kundeengagement, du kan opbygge. Uanset om du forsøger at løse et smertepunkt, give støtte eller lancere en ny produktfunktion, skal du overveje, hvordan din målgruppe reagerer på hvert punkt. Dette vil hjælpe dig med at engagere dem effektivt.

In addition, with tools like customer journey maps, you can quickly get a clear picture of your customers’ emotions at each point of interaction with your brand. With these details, you can determine which strategy to adopt.

Kontekstuelt engagement

Uden den rette kontekst er din engagementsindsats ligesom at finde en nål i en høstak. Kontekstuelt engagement fokuserer på at interagere med dine kunder baseret på relevante oplysninger, du har indsamlet om dem.
Disse oplysninger kan variere fra demografiske oplysninger som alder, køn eller sted til adfærdsdata som købshistorik, søgehistorik, tid brugt på din hjemmeside og andre relevante dele af deres profil.

Med disse oplysninger kan du engagere dine kunder på et mere personligt plan. For eksempel kan du beslutte dig for at retarget dem med en annonce baseret på produkter, de har set på dit websted.

Brugervenligt engagement

Brugervenligt engagement fokuserer på at gøre det nemt for dine kunder at interagere med dit brand. En forbruger vil ikke anstrenge sig, for at få det, de har brug for. Så jo lettere du gør det for dem at interagere med dit brand, jo bedre for dig.

Og forenkling af din engagementsproces gør det også lettere at forstå dine kunders interaktioner med dit brand. Med denne indsigt kan du præcist forudsige fremtidige engagementsmuligheder og implementere dem i din virksomhed.

Socialt engagement

Customer engagement goes beyond just purchasing products. It hinges mainly on what happens before and after the purchase- from product research up to post-sales support. This means that it cuts across all communication channels, including forums and social media platforms.

Maximizing one-on-one engagement across social platforms goes a long way in increasing customer retention and improving customer loyalty.

Husk også, at en imponeret kunde er din mest effektive marketingmedarbejder. Den ultimative test af dine kundeengagementkampagner er, hvor villige dine eksisterende kunder er til at anbefale dig til deres sociale kredse.

Kundeengagementstrategier

Er du parat til at forbedre dit kundeengagement? Her er nogle praktiske strategier, du kan bruge:

Tilpas din kundeoplevelse

Personalisering af din kundeoplevelse giver kontekst til din indsats. Det hjælper dig med at skræddersy dine interaktioner til din målkundes forventninger.

Personalization is no longer a nice-to-have strategy because nearly all consumers expect some level of personalization. Whether it’s in email marketing, product recommendations, or other aspects of your business, your customers will engage with your content only if your offer is relevant to their needs.

Not every company has to invest in expensive tech tools to create a personalized experience. By simply conducting customer surveys or asking your first-time customers to fill out a user profile, you can get the information you need to tailor the experience to their individual preferences.

Bed om feedback

Customer feedback is another effective customer engagement strategy. Encourage your customers to give you feedback.

Med denne fremgangsmåde får du dem til at føle sig hørt og deres meninger værdsat. Det er også en effektiv måde at indsamle værdifuld information for at forbedre kundeinteraktioner inden for dit brand.

Opret loyalitetsprogrammer

Loyalty programs are a way to reward the customers for being loyal to your brand. It’s an effective way to make them feel valued and encourage them to keep engaging.

Du kan kombinere dit loyalitetsprogram med et støtteprogram. Ved at belønne dine eksisterende kunder for at fortælle andre om deres oplevelser med dit brand, kan du tiltrække flere kunder.

Brug platforme for kundeengagement

Dine kunder vil engagere sig med dit brand uanset hvor de er eller hvilket tidspunkt på dagen det er. Derfor bliver de nødt til at oprette forbindelse til dig via digitale kanaler som sociale medier, telefonopkald eller live chat.

Kundeengagementsplatforme er softwareværktøjer, der hjælper dig med at administrere kundeinteraktioner via disse kanaler. De er således fremragende værktøjer til at inkludere i dine marketingstrategier.

An example of such software is the LiveAgent help desk software. It provides features like live chat, social media engagement tools, and many call center capabilities, among others, to help you connect with your customers. It also offers features that allow you to analyze and optimize every interaction with your customers.

Hvad er forskellen mellem kundeengagement og kundeoplevelse?

While customer engagement and customer experience both relate to customer satisfaction, they are quite different from each other.

Kundeengagement vedrører alle de interaktioner et brand skaber langs kunderejsen. I modsætning hertil refererer kundeoplevelse til, hvordan kunden opfatter og forholder sig til brandet.

Derfor bestemmes kundeengagement af, hvad brands mener, deres kunder forventer, mens kundeoplevelse er kundens opfattelse af brands indsats.

Want to improve customer engagement?

Looking for a way how to better engage with your customers? LiveAgent may be the best solution for your needs.

Frequently asked questions

Hvad er kundeengagement?

Kundeengagement omhandler den måde dit brand interagerer med dine kunder for at hjælpe dem med at opfylde deres behov. Det kan ske online eller offline.

Hvorfor er kundeengagement vigtigt?

Det er med til at øge din kundetilfredshed. Dette øger kundefastholdelsen, hvilket er nøglen til at opbygge en bæredygtig forretning.

Hvordan beregner du kundeengagement?

Almindelige måder at måle kundeengagement på er gennem konverteringsrater, henvisninger og online anmeldelser.

Hvad er de 4 typer kundeengagementer?

De fire typer af kundeengagement er følelsesmæssigt, kontekstuelt, brugervenligt og socialt engagement.

Hvilke er nogle af strategierne for kundeengagement?

Her er handlingsrettede strategier, du kan bruge til at øge kundeengagementet:

  • tilpas din kundeoplevelse
  • bed om feedback
  • opret loyalitetsprogrammer
  • brug platforme for kundeengagement

Hvad er forskellen mellem kundeengagement og kundeoplevelse?

Kundeengagement er summen af ​​alle interaktioner, der sker mellem et brand og en kunde gennem kunderejsen. Kundeoplevelse er den måde en kunde har det med dit brand baseret på disse interaktioner.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo