Hvad er service software?
Service software er værktøjer, der bruges af virksomheder til at løse en række forskellige problemer. De bruges blandt andet til at strømline processer til administration af kunderelationer, spore medarbejdernes fremskridt og levere nyttige rapporter. De er typisk on-demand-software (SaaS) og bruges på tværs af mange brancher, fra feltservicevirksomheder field service-virksomheder til detailhandel.
Hvornår har du brug for service software?
I betragtning af det fleksible aspekt af service software og den del af problemer, de kan hjælpe med at løse, kan enhver virksomhed uden tvivl drage fordel af disse platforme. Uanset om du driver en lille virksomhed, der ønsker at skalere op, eller en stor virksomhed, der har behov for en strømlinet løsning på tilstrømningen af kundeønsker, er servicesoftware er vejen frem.
Der er få ting, der er vigtigere for nutidens kunder end kundeservice. Det kan betyde knald eller fald for kundeforhold, og det kan være den vigtigste faktor i konsolideringen af kundeloyalitet. Dette er især vigtigt for små virksomheder, da det at have et godt omdømme med hensyn til din kundeservice kan drive flere kunder din vej.
Det er også værd at overveje, at der med flere kunder kommer flere forespørgsler. Dette er endnu en grund til, at du skal investere i kundeserviceløsninger. Fordi de giver dig mulighed for at bruge de menneskelige ressourcer i dit callcenter mere effektivt og skalere op, når det er nødvendigt.
En almindelig misforståelse er at tænke på kundeservice som en tilfredshedsundersøgelse efter salg. I virkeligheden dækker kundeforhold alle aspekter af en kundes interaktion med en virksomhed. Fra at engagere sig med potentielle kunder, til at hjælpe dem med deres køb, til support efter salg. Servicesoftware kan dække alle disse aspekter.
Hvis du forstår værdien af kundesupport nok til at gøre det til en del af din forretningsmodel, er det sikkert at sige, at du har brug for en god servicesoftwareløsning. Ved at give dine menneskelige ressourcer dette uvurderlige værktøj kan du sikre, at du forbedrer dine kundeforhold og medarbejdertilfredshed samtidig.
Hvad er fordelene ved service software?
Som vi tidligere var inde på, er servicesoftware ekstremt tilpasningsdygtig, hvilket betyder, at der er utallige måder, du kan drage fordel af det på. Forudsat at du definerer dine mål og konfigurerer dit softwareværktøj i overensstemmelse hermed, kan du gøre alt fra at forbedre kundeoplevelsen til at øge brandloyaliteten.
En af de mange måder, du kan drage fordel af dette softwareprogram på, er ved at forbedre kommunikationen. Ved at gøre det nemmere for kunderne at kontakte dig, når de har brug for det, kan det være med til at cementere kundetilfredsheden og tilliden til din virksomhed. Nu mere end nogensinde vil brugerne føle sig højt værdsat, hvilket gør effektiv kundeservice til en af grundpillerne i kundeloyalitet.
Dette gøres meget smertefrit med værktøjer, der har en omnichannel tilgang til kommunikation. At være i stand til at engagere sig med kunder på enhver social medie-app, de bruger, kan gøre livet lettere for agenten og brugere af softwareapplikationer i det hele taget, udover at give hurtigere svartider.
Ved at bygge videre på det foregående punkt kan du drage fordel af disse LiveAgent-serviceværktøjer, der kan spore alle anmodninger, uanset den oprindelige platform, og organisere dem til billetter, der kan tilgås via servicesoftwaren. At have calls, e-mails, Facebook Messenger og endda WhatsApp alt på én platform kan hjælpe med at holde styr på anmodninger og forhindre dem i at blive tilsidesat.
Et andet fordelagtigt aspekt ved kundeserviceplatforme er deres evne til at integrere med anden software for at opnå vigtig indsigt vedrørende kundeadfærd. Dette er især gunstigt for små virksomheder, der har brug for at få mest muligt ud af hver kundeinteraktion.
Og det er ikke kun kundeadfærd, der kan analyseres, ved at have rapporter om dine kundeservicemedarbejdere, som kan give dig afgørende indsigt i, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør. Service software kan give dig den information, så du kan justere processer og forbedre din tjenestemodel.
At vælge en softwareløsning med indbygget CRM kan ændre hele dit kundeservice-workflow. Denne type forretningsapplikation hjælper agenter med at få adgang til vigtige kundeoplysninger på den samme cloud-platform, hvor anmodningen håndteres. CRM kan også tilpasses til at give yderligere data om, hvilke typer produkter de har købt, selvom de gjorde det gennem en tredjepartsleverandør.
Nogle tjenester giver endda mulighed for at oprette en vidensbase for dine kunder med nyttige oplysninger om dit produkt og almindelige problemer, folk står over for. Dette hjælper kunderne med at finde hurtigere løsninger og frigør dine agenter til at håndtere de mest komplekse sager.
Automatisering og AI er nogle af de nyeste funktioner, der skal tilføjes til tjenesteplatformene, og det er virkelig et godt værktøj. Selv de mindste virksomheder skal håndtere gentagne opgaver, og der er visse kundeønsker, der dukker op igen og igen. Automatisering giver dig mulighed for at håndtere gentagne opgaver og forenkle processen med at løse tilbagevendende problemer, hvilket yderligere forbedrer din virksomheds ressourceplanlægning.
For at få mest muligt ud af dit service software skal du sørge for at tjekke softwarelicensen for at se, hvilke funktioner der følger med hvert abonnementsniveau. Selvom vi foreslår LiveAgent, er virkeligheden, at enhver platform er bedre end ingen.
Hvordan virker servicesoftware?
Servicesoftware er meget omfattende, og hvert enkelt program har sine twists og drejninger. De fleste af dem deler dog ligheder med hensyn til de funktioner, de leverer, og hvordan de leveres.
Service software er et cloud computing software produkt, der samler al din kommunikation og organiserer dem som billetter. Det betyder, at e-mails, live chat og endda sociale medier kan ses i et altomfattende dashboard. Se f.eks. Google Workspace som et eksempel.
Ud over at organisere kommunikation kan disse værktøjer tildele billetter til forskellige agenter og endda filtrere dem baseret på agentekspertise og undgå agentkollision. Dette forbedrer menneskelig ressourcestyring og optimerer arbejdsgangen. I betragtning af, at langsomme svar og negligerede beskeder er nogle af de største årsager til kundernes utilfredshed, er disse nøglefunktioner til enhver service-applikation.
Rapportering er en anden nøglefunktion i servicesoftware, der hjælper dig med at holde styr på og administrere agenters arbejdsbyrde og effektivitet. De fleste applikationstjenesteudbydere lægger vægt på denne funktion, fordi den kan levere uvurderlige data til at forbedre kundeservice og agentydelse.
De fleste serviceplatforme tillader integration med tredjepartssoftware gennem grænseflader til programmering. Dette øger servicemuligheder og bekvemmelighed. Ikke at skulle skifte mellem forskellige faner og apps, og bevare alle relevante oplysninger på ét sted.
Nu til dags kan du endda finde service software med AI-værktøjer i deres kildekode. I et felt fyldt med gentagne opgaver og et væld af tilbagevendende anmodninger kan automatisering spare kostbar tid og ressourcer.
Looking to improve your customer service?
Get started with LiveAgent and unify your communication tools in one dedicated help desk solution that can help you solve queries efficiently.
Alt i alt er softwaretjenester en nøglekomponent i enhver virksomheds servicemodel, og de arbejder på at strømline og forenkle serviceprocesser. Uanset om du er en cloud-tjenesteudbyder, eller du sælger fysiske varer, er chancerne gode for, at du kan finde en servicesoftware, der fungerer for dig.
Frequently Asked Questions
Hvad er definitionen på service software?
Service software er software, der bruges til at skabe interaktion mellem kunder og kundeservice. Kundetilfredshed afhænger af servicesoftware af høj kvalitet. Det hjælper med at løse problemer og lede virksomheden.
Hvilke funktioner skal hver service software levere?
Service software skal opfylde flere kriterier. For det første skal det være intuitivt og skal sikre brugervenlighed. Det bør også sikre databeskyttelse og applikationssikkerhed. Endelig bør det sikre procesautomatisering.
Hvorfor har du brug for service software?
Service software muliggør kundeservice på højt niveau. Det har indflydelse på brugertilfredshed, men også på medarbejdertilfredshed.
LCRcom er et spansk telekommunikationsselskab, der prioriterer kundetilfredshed og innovation. De har partneret med LiveAgent for at integrere LCRcom-numre i callcentre uden ekstra omkostninger. Integrationen muliggør fleksibilitet, mobilitet, omkostningsbesparelser og adgang i Spanien. Brugere kan prøve integrationen gratis i 30 dage.
Optagelse af telefonsamtalesoftware anmeldelse
LiveAgent tilbyder optagelse af telefonsamtaler med avancerede funktioner og nem opsætning. Priser starter ved $29/agent pr. måned. Funktionen giver mulighed for at organisere, flette og downloade optagelser, men mangler en nem måde at gennemse optagelserne på. Overall, LiveAgent er et fleksibelt og tilfredsstillende valg for callcenter og optagelse af telefonsamtaler.
LiveAgent optagelse af telefonsamtalesoftware anmeldelse
LiveAgent tilbyder optagelse af telefonsamtale-funktionen, der er nem at bruge og har rimelige priser. Det har en stor mængde funktioner, men en lille indlæringskurve. Du kan integrere VoIP-numre og SIP-trunking, og softwaren yder god support. Priserne starter fra $29/agent pr. måned, og konklusionen er, at det er en intuitiv og brugervenlig helpdesk-løsning.