Opkalds tracking software

Hvad er opkaldssporingssoftware?

Denne software indsamler og registrerer forskellige oplysninger fra indgående opkald. En analyse af disse data giver marketingfolk mulighed for at udvikle meget målrettede markedsføringstaktikker. Ved hjælp af denne software kan du finde ud af, hvad opkaldet handlede om, hvordan den, der ringer, fik dit nummer, og resultatet af opkaldet.

Brug af opkalds tracking software hjælper virksomheder med at forbinde online og offline marketingindsatser. Lig med besøgssporing, kan data opnået via denne metode bruges i søgemaskineoptimering (SEO), forskellige marketingkampagner, sociale medier eller offline annoncekampagner samt i fremtidige telefonopkald.

Hvordan fungerer opkaldssporingssoftware?

Sporingssoftwaren tildeler enten et lokalt eller et gratisnummer til en virksomhedstelefonlinje. Ved det næste opkald, dirigerer det opkaldet til den tildelte telefonlinje. Du kan bestemme, hvor du vil sende opkaldene: marketingafdelingen, salgsteamet eller endda din mobiltelefon. Ydermere kan du bestemme, hvilken marketingkampagne du knytter dit telefonnummer til. Dette hjælper med senere opkaldsanalyse. Er opkaldet knyttet til det nyhedsbrev, du har sendt? Eller kommer det fra din hjemmesides landingsside?

Når du har hele denne opsætning, vil opkaldssporingssoftwaren indsamle data for at give yderligere opkaldsindsigt.

Data du kan indsamle omfatter:

Ubegrænsede opkaldsoptagelser i LiveAgents callcentersoftware

Hvordan kan opkaldssporing hjælpe med mine markedsføringsbeslutninger?

Opkaldssporingsløsningen giver dit marketingteam mulighed for at analysere telefonsamtaler. De data, de kan indsamle, hjælper dem med at skabe en bedre opkaldsoplevelse for kunderne. Avanceret opkaldssporing sikrer, at marketingfolk kan bruge realtidsrapportering til at optimere betalt søgning og andre digitale marketingstrategier. Det giver også yderligere data til måling af marketing-ROI og øger ROAS.

Ydermere kan du løbende tilføje alle oplysninger til opkaldsprofilerne, så du har alle detaljer ét sted for hver samtalekanal. Derfor vil dit team ikke kun have færre problemer med at finde de data, de har brug for, men deres markedsføringseffektivitet vil også blive forbedret.

Hvordan kan opkaldssporing hjælpe med mine markedsføringsbeslutninger? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 8 Illu.svg

Hvad er fordelene ved at bruge software til sporing af opkald til din virksomhed?

At analysere de data, du indsamler, hjælper utrolig meget med at forstå effektiviteten af ​​dine marketingkampagner. At have indsigt i alle aspekter af din marketingindsats kan føre til højere konverteringsrater og øge omsætningen for din virksomhed.

Cloud-baseret opkalds tracking software giver marketingfolk mulighed for at undersøge kundernes rejser og knytte dem til specifikke kampagner. Google Adwords giver dig mulighed for at skabe meget målrettet indhold og annoncer baseret på disse resultater. Dette giver dig mulighed for at reducere cost-per-click (CPC) og cost-per-ad (CPA).

Ved at vide, hvilke kanaler der fungerer bedst for din virksomhed, kan marketingfolk og agenter desuden fokusere mere på at konvertere kundeemner til betalende kunder samt spore konverteringer. At have detaljeret viden om samtalerne med dine kunder gør dig også i stand til at yde den bedst mulige kundeservice.

Hvilke slags typer af opkalds tracking software er der?

Der er fire typer af opkalds tracking software.

1. Call-back function

Det er en internetbaseret løsning. En virksomhed opretter en annonce, der beder kundeemnet om at oplyse deres telefonnummer. Tilbagekaldssoftwaren indsamler disse oplysninger, så salgsrepræsentanterne kan kontakte kunde-emnet.

customer service automated callback

2. Call number tracking

Dette sporingssystem giver virksomheder flere numre til at spore deres marketingindsats både online og offline. Dette hjælper marketingfolk med at afgøre, hvilke kanaler der tiltrækker flest kundeemner.

3. Dynamic call tracking

Denne software åbner mulighed for at programmere websteder til at indsætte nye telefonnumre fra forskellige brugere, hver gang siden indlæses. Disse tal vises til potentielle kundeemner baseret på foruddefinerede kriterier.

Der er to slags dynamic call tracking:

  • channel-based tracking – Denne software indsamler oplysninger om kundeemner baseret på den kanal, de fandt din virksomhed igennem. Kendte eksempler på dette system er Google AdWords og Bing Ads.
  • unique session tracking – Dette system indsamler oplysninger om kunder med tiden. Den tildeler et unikt nummer til hver session, og på denne måde kan den lokalisere, hvor præcist kundeemnet var på dit websted, da de foretog opkaldet.

4. Static number tracking

Det bruges normalt i offline opkaldssporing. Virksomheden giver et forskelligt nummer for hver marketingkanal – nyhedsbrev, annonce på tv, billboard osv.

Choose the right domain name graphic

Hvad skal du se efter, når du vælger en opkalds tracking software-udbyder?

Forskellige udbydere har forskellige muligheder at vælge imellem. Det ville hjælpe, hvis du foretog nogle undersøglser for at finde ud af, hvilken sporingsudbyder der passer bedst til din virksomheds behov. Find ud af, hvor meget de opkræver for en bruger om måneden, og om de har en ubegrænset brugermulighed.

Læs brugeranmeldelser online og krydstjek dem med andre kilder. Overvej hvilke aspekter af anmeldelserne, der gælder for din virksomhed, og koncentrer dig om at finde ud af mere om dem.

Improve your customer service

LiveAgent gives you possibility to choose from plenty of useful features and integrations which will make your business thrive. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Hvad er opkaldssporingssoftware?

Denne software indsamler oplysninger fra indgående opkald. Nogle typer af dette system registrerer også de indgående opkald til senere analyse og konverteringssporing. Opkaldssporingssoftware indhenter oplysninger om den geografiske placering af den, der ringer op, deres telefonnummer osv. Brug af denne software hjælper marketingfolk med at kombinere deres online og offline marketingindsats.

Hvordan fungerer opkaldssporingssoftware?

Opkaldssporingssoftwaren tildeler et nummer til en virksomhedstelefonlinje. Når emnet ringer, dirigerer systemet opkaldet til den tildelte telefonlinje. Du kan indstille, hvor du vil sende opkaldene hen: marketingafdeling, salgsteam osv.

Hvad er fordelene ved at bruge en opkaldssporingssoftware til din virksomhed?

Ved at kunne analysere data opnået via sporingsfunktionerne kan marketingfolk matche kundeemner til marketingkampagnerne. Dette hjælper dem med at forstå marketing ROI for hver kanal og indstille budgettet i overensstemmelse hermed. Forståelse af data, som denne sporingssoftware giver, gør det også muligt for marketingfolk at koncentrere sig om at forbedre marketingbudskaberne og skabe meget målrettede kampagner. Det hjælper også kundesupportteams med at yde den bedste service og øge kundetilfredshedsniveauet. At have indsigt i realtid giver dem mulighed for at håndtere indgående telefonopkald effektivt gennem hele kunderejsen.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo
^ ^