Hvad er opkalds tracking software?
Denne software indsamler og registrerer forskellige oplysninger fra indgående opkald. Analyse af disse data giver marketingfolk mulighed for at udvikle meget målrettede markedsføringstaktikker. Ved hjælp af denne software kan du finde ud af, hvad opkaldet handlede om, hvordan den, der ringer, fik dit nummer, og resultatet af opkaldet.
Brug af et kundesporingssystem hjælper virksomheder med at forbinde online og offline markedsføring. Tilsvarende kan besøgssporing, data opnået via denne metode bruges i search engine optimization (SEO), forskellige marketingkampagner, sociale medier eller offline annoncekampagner samt i fremtidige telefonopkald.
Hvordan fungerer opkalds tracking software?
Sporingssoftwaren tildeler enten et lokalt eller et gratisnummer til en virksomhedstelefonlinje. Når det næste opkald sker, dirigerer det opkaldet til den tildelte telefonlinje. Du kan bestemme, hvor du vil sende opkaldene hen: marketingafdelingen, salgsteamet eller endda din mobiltelefon. Ydermere kan du bestemme, hvilken marketingkampagne du knytter dit telefonnummer til. Dette hjælper med senere opkaldsanalyse. Er opkaldet knyttet til det nyhedsbrev, du har sendt? Eller kommer det fra din hjemmesides landingsside?
Når du har oprettet dette, vil opkalds tracking software indsamle data for at give yderligere opkaldsindsigt.
Data du kan indsamle omfatter:
- call recording
- opkaldsoplysninger – navn, beliggenhed, etc.
- opkaldsdetaljer – dato, opkaldsvarighed osv.
- opkaldskilde – SEO, e-mailmarketingkampagne osv.

Hvordan kan opkaldssporing hjælpe med mine markedsføringsbeslutninger?
Opkaldssporingsløsningen giver dit marketingteam mulighed for at analysere telefonsamtaler. De data, de kan indsamle, hjælper dem med at skabe en bedre opkaldsoplevelse for kunderne. Avanceret opkaldssporing sikrer, at marketingfolk kan bruge realtidsrapportering til at optimere betalt søgning og andre digitale marketingstrategier. Det giver også yderligere data til måling af ROI og øger ROAS.
Ydermere kan du løbende tilføje alle oplysninger til opkaldsprofilerne, så du har alle detaljer ét sted for hver samtalekanal. På den måde vil ikke kun dit team have meget mindre problemer med at finde de data, de har brug for, men deres markedsføringseffektivitet vil også forbedres.
Hvad er fordelene ved at bruge opkalds tracking software til din virksomhed?
At analysere de data, du indsamler, hjælper enormt med at forstå effektiviteten af dine marketingkampagner. Med værktøjer som indlejret chat-sporing, kan du også spore kundesamtaler på tværs af flere kanaler, herunder sociale medier og chatsupport. At have indsigt i alle aspekter af din marketingindsats kan føre til højere konverteringsrater og øge omsætningen for din virksomhed.
Den bedste telemarketingsoftware er cloud-baseret og giver marketingfolk mulighed for at studere kundernes rejser og knytte dem til specifikke kampagner. Google Adwords giver dig mulighed for at skabe meget målrettet indhold og annoncer baseret på disse resultater. Dette giver dig mulighed for at reducere cost-per-click (CPC) og cost-per-ad (CPA).
Ved at vide, hvilke kanaler der fungerer bedst for din virksomhed, kan marketingfolk og agenter desuden fokusere mere på at omdanne kundeemner til betalende kunder samt spore konverteringer. At have detaljeret viden om samtalerne med dine kunder gør dig også i stand til at yde den bedst mulige kundeservice.
Hvilke typer af opkalds tracking software er der?
Der er fire typer af opkalds tracking software.
1. Tilbagekaldsfunktion
Det er en internetbaseret løsning. En virksomhed opretter en annonce, der beder kundeemnet om at oplyse deres telefonnummer. Tilbagekaldssoftwaren indsamler disse oplysninger, så salgsrepræsentanterne kan kontakte dette lead.

2. Sporing af opkaldsnummer
Dette sporingssystem giver virksomheder flere numre til at spore deres marketingindsats både online og offline. Dette hjælper marketingfolk med at afgøre, hvilke kanaler der tiltrækker flest kundeemner.
3. Dynamisk opkaldssporing
Denne software giver mulighed for at programmere websteder til at bytte telefonnumre til forskellige brugere, hver gang siden indlæses. Disse tal vises til potentielle kundeemner baseret på foruddefinerede kriterier.
Der er to typer dynamisk opkaldssporing:
- kanalbaseret sporing – Denne software indsamler oplysninger om kundeemner baseret på den kanal, de fandt din virksomhed igennem. Kendte eksempler på dette system er Google AdWords og Bing Ads.
- unik sessionssporing – Dette system indsamler oplysninger om et leads session med tiden. Den tildeler et unikt nummer til hver session, og på denne måde kan den finde ud af, hvor kundeemnet præcist var på din hjemmeside, da de foretog opkaldet.
4. Statisk nummersporing
Det bruges normalt i offline opkaldssporing. Virksomheden giver et forskelligt nummer for hver marketingkanal – nyhedsbrev, annonce på tv, reklametavle, osv.
Hvad skal du være opmærksom på, når du vælger opkalds tracking software?
Forskellige udbydere har forskellige muligheder at vælge imellem. Det ville hjælpe, hvis du lavede noget research for at finde ud af, hvilken sporingsudbyder der passer bedst til din virksomheds behov. Find ud af, hvor meget de opkræver for en bruger om måneden, og om de har en ubegrænset brugermulighed.
Læs brugeranmeldelser online og krydshenvis dem med andre kilder. Overvej hvilke aspekter af anmeldelserne, der gælder for din virksomhed og fokuser på, at finde ud af mere om dem.
Improve your customer service
LiveAgent gives you possibility to choose from plenty of useful features and integrations which will make your business thrive. Curious about all the opportunities?
Frequently asked questions
Hvad er opkaldssporingssoftware?
Denne software indsamler oplysninger fra indgående opkald. Nogle typer af dette system registrerer også de indgående opkald til senere analyse og konverteringssporing. Opkaldssporingssoftware indhenter oplysninger om den geografiske placering af den, der ringer op, deres telefonnummer osv. Brug af denne software hjælper marketingfolk med at kombinere deres online og offline marketingindsats.
Hvordan fungerer opkaldssporingssoftware?
Opkaldssporingssoftwaren tildeler et nummer til en virksomhedstelefonlinje. Når emnet ringer, dirigerer systemet opkaldet til den tildelte telefonlinje. Du kan indstille, hvor du vil sende opkaldene hen: marketingafdeling, salgsteam osv.
Hvad er fordelene ved at bruge en opkaldssporingssoftware til din virksomhed?
Ved at kunne analysere data opnået via sporingsfunktionerne kan marketingfolk matche kundeemner til marketingkampagnerne. Dette hjælper dem med at forstå marketing ROI for hver kanal og indstille budgettet i overensstemmelse hermed. Forståelse af data, som denne sporingssoftware giver, gør det også muligt for marketingfolk at koncentrere sig om at forbedre marketingbudskaberne og skabe meget målrettede kampagner. Det hjælper også kundesupportteams med at yde den bedste service og øge kundetilfredshedsniveauet. At have indsigt i realtid giver dem mulighed for at håndtere indgående telefonopkald effektivt gennem hele kunderejsen.
Expert note
Opkalds tracking software hjælper virksomheder med at overvåge og analysere indgående opkald for at forbedre kundeoplevelsen og effektivisere marketingindsatser.

Opkaldsomstilling og forhåndsvisning af dialere kan hjælpe med at håndtere komplekse salgskampagner i udgående kontaktcentre. Lovmæssige begrænsninger og priser kan påvirke valg af teknologi. En opkaldsknap på virksomhedens websted kan øge kundetilfredsheden og potentielt føre til flere salg. Udgående call center-agenter bør være høflige og respektere kundernes tid, mens indgående callcentre kan forbedre kunderelationer ved at give personlig tilpasning. Forbedring af telefonløsninger kan føre til differentiering fra konkurrenter og øget kundetilfredshed, og selvbetjeningsmuligheder kan reducere belastningen på agenterne.
Call centre er en centraliseret kontor, der bruges til at modtage eller foretage et stort antal opkald, ofte brugt til salg, kundesupport og andre formål. For at måle kvaliteten af opkald skal man have de rigtige indikatorer, som kan være tid til at besvare, afbrydelsesrate, opkaldshåndteringstid osv. Opkaldswidgets er en nem måde at forbedre kundeinteraktionen og øge salget på. Det er vigtigt at kende din målgruppe og have dygtige medarbejdere, der kan håndtere de mest vanskelige kunder. SLA’er fungerer som et arrangement til at nå mål i et callcenter eller helpdesk, og de kan hjælpe med at definere svartider efter prioritet og holde dem opdateret med åbningstider. LiveAgent er en moderne call center-software til at drage fordel af alle disse funktioner.
Der er 6 grundlæggende typer af kundesupport software, herunder delt indbakke og supportsoftware, servicedesk-software, besked- og chatsystemer, telefonisk supportværktøj, CRM-software til styring af kunderelationer og videnbasesoftware til udveksling af nøgleoplysninger. Kundekontakt software kan forbedre kundeservice og effektiviteten af kontaktcenteret ved at håndtere flere kanaler og administrere kontakter og data sikkert. LiveAgent tilbyder kundetilfredsheds- og callcentersoftware uden opsætningsgebyr og 24/7 support. Kundesucces-software hjælper virksomheder med at håndtere kundeinteraktioner og øge fastholdelse, loyalitet og rentabilitet. Cloudbaserede løsninger er velegnede til både små og store organisationer og giver skalerbarhed, fleksibilitet og forbedret sikkerhed.
Call center automatisering handler om at bruge software til at automatisere gentagne opgaver og forbedre kundeservice. LiveAgent tilbyder en avanceret kontaktcentersoftware, der understøtter både indgående og udgående opkald, intelligente automatiseringsfunktioner og forskellige kommunikationskanaler. Kundeserviceagenter kan effektivt håndtere forespørgsler med IVR, intelligent rutestyring af telefonopkald og tilbagekaldsfunktioner. Call center automatisering kan optimere virksomhedens driftseffektivitet og reducere omkostninger, mens det forbedrer kundetilfredsheden.