Skrivehastighedstest

Hvad er en god skrivehastighed?

Der er ikke noget entydigt svar med hensyn til en god skrivehastighed, men den gennemsnitlige skrivehastighed for de fleste mennesker er omkring 40 ord i minuttet (WPM). Hvis du søger et job, der kræver meget skrivning (f.eks. en kundesupportmedarbejder, der skal skrive en masse livechatskrivning), skal du kunne skrive 60-80 ord i minuttet . Andre maskinskriverjob på højt niveau (såsom advokatfuldmægtige, sekretærer eller transskriptionsassistenter) kan kræve, at du skriver op til 100 WPM.

Hvorfor er det vigtigt at have en god skrivehastighed?

Arbejdsgivere foretrækker hurtige typer, fordi de kan få mere arbejde gjort på kortere tid. Det er dog vigtigt, at du ikke ofrer nøjagtigheden af din skrivning for hastighed. Hvis du skriver hurtigt, men laver mange fejl i processen, bliver du nødt til at gå tilbage og rette alt, hvad du skrev, hvilket er langt fra effektivt. Hvis du laver mange fejl, kan du overveje at forbedre dine skrivefærdigheder med vores skrivetest.

LiveAgent - Powerful WYSIWYG editor

Skrivehastighedstest drevet af LiveAgent

LiveAgent er den første helpdesk og live chatsoftware for at komme på markedet . Det har eksisteret siden 2003 og hjælper virksomheder med at yde upåklagelig support til deres kunder.

Er du klar til at prøve os?

Overwhelmed with queries?

Want to improve your typing speed to decrease ticket loads? No problem. 

Utilize your LiveAgent toolbox to surprise your customers with lightning-fast responses that are knowledgeable and personalized at the same time. 

With LiveAgent, providing world-class customer service is easy.

  • Leader in issue tracking software badge

Hvordan kan en skrivetest hjælpe din virksomhed?

Øg dine agenters produktivitet

Efterhånden som skrivehastigheden øges, forbedres agentens produktivitet. Jo hurtigere dine agenter skriver, jo hurtigere kan de løse billetter og gå videre til mere komplekse opgaver.

Hurtigere opløsningstider

Hurtigere skrivehastigheder er lig med hurtigere opløsningstider. Overrask dine kunder med lynhurtige svar på livechat eller sociale medier ved at forbedre din skrivehastighed med vores live chat-tastetest.

Højere kundetilfredshed

Kunder vil have deres forespørgsler besvaret så hurtigt som muligt. Glæd dem med hurtige skrivehastigheder og opløsningstider, og øg kundetilfredsheden på samme tid.

Forbedre konvertering og salg

Hurtige skrivehastigheder kan hjælpe dig med at konvertere besøgende på webstedet til betalende kunder. Kombiner dine hurtige skrivefærdigheder med proaktive livechat-invitationer, og du er gylden!

Ofte stillede spørgsmål

En skrivehastighedstest er en test, der måler antallet af ord og tegn, du kan skrive pr. minut. Ud over hastighed måler skrivetests også stavepræcision.

Gennemsnitlige skrivehastigheder varierer fra branche til branche, men den gennemsnitlige skrivehastighed for en professionel maskinskriver er mellem 65 – 70 WPM.

Forkortelsen WPM står for ord i minuttet. Når du tager en skrivetest, bør du tilstræbe at skrive mellem 65 og 70 ord i minuttet.

CPM er antallet af tegn, du indtaster pr. minut, inklusive alle dine fejl.

Hvis du vil skrive hurtigere, er det vigtigt at øve dig i at skrive og finde ud af den rigtige position for dine fingre på tastaturet. Fokuser ikke på din skrivehastighed, når du lige er startet. Prøv i stedet at fokusere på at trykke på de rigtige taster uden at se på tastaturet. Når du får en fornemmelse af hver nøgles placering, kan du prøve at sætte farten op. En god måde at forbedre din skrivehastighed på er at tage øvelsesprøver for at se dine fremskridt over tid.

At bede potentielle og eksisterende medarbejdere om at tage test af skrivehastighed kan hjælpe med at forbedre produktiviteten, kundetilfredsheden og igen omsætningen. Jo hurtigere dine medarbejdere kan løse kundeproblemer, jo mere tilfredse bliver dine kunder. Til gengæld vil høje kundetilfredshedsrater forbedre din fastholdelsesprocent og omsætning.

Indtastningshastigheder er vigtige i kundeservice, fordi jo hurtigere en supportmedarbejder kan skrive, jo flere billetter kan de besvare. Dette reducerer antallet af billetter, forbedrer produktiviteten og forbedrer kundetilfredsheden.

At lære tastaturgenveje, når du først har mestret det grundlæggende i at skrive, kan hjælpe dig med at forbedre produktiviteten og effektiviteten, fordi de reducerer antallet af klik, du skal foretage for at udføre visse funktioner .

Du bør teste din skrivehastighed mindst en gang om måneden. Fordi nøjagtigheden og hastigheden af din skrivning afhænger af muskelhukommelsen, er det godt at træne den og øve sig med tilfældigt genererede ord, der genereres i skrivetests.

Indtastningshastigheden er vigtig, fordi den angiver, hvor hurtigt og præcist du kan skrive. Mange virksomheder bruger skrivehastighed som et benchmark for at finde ud af, om du vil være en god egnet til visse maskinskriverstillinger, såsom kundeservicerepræsentant, sekretær eller notatskriver.

Den bedste måde at øve sig i at skrive hurtigere på er at lave skrivetest igen og igen. I første omgang er det vigtigt at fokusere på din muskelhukommelse, fingerplacering og at prioritere nøjagtighed frem for hastighed. Over tid, efterhånden som din muskelhukommelse justeres, og du trykker på de rigtige taster, når du skriver, kan du begynde at flytte dit fokus til hastighed.

LiveAgents skrivetest er gratis. Vi ønskede at skabe et værktøj, som du kan bruge igen og igen til at øve og forbedre dine skrivefærdigheder.

Der er ingen ideel justering af tastatur/finger. Dine fingre skal dog føle sig godt tilpas med deres placering på tastaturet. Det kan hjælpe at krumme fingrene lidt og lægge hænderne let ned, så de er klar til at bevæge sig.

Hvis du vil bevare nøjagtigheden og skrive hurtigt på samme tid, er det vigtigt at undlade at se på dit tastatur og i stedet stole på dine sanser og muskelhukommelse. Hvis du begynder at se på tastaturet, kan dine fingre falde ud af synkronisering.

Ikke alle arbejdsgivere vil bekymre sig om din skrivehastighed, men hvis du søger et job, der drejer sig om at skrive, kan din skrivehastighed være en deal-breaker . Generelt skal kundesupportrepræsentanter, sekretærer, tekstforfattere eller ekspedienter have gennemsnitlig eller over gennemsnittet skrivehastighed for at komme i betragtning til jobbet.

Du vil være i gode hænder!

Related Articles to Skrivetest
Liveperson Migration

Migrere fra LivePerson?

LiveAgent er en helpdesk-løsning, der forbinder flere kanaler i én grænseflade. Vil du migrere fra LivePerson til LiveAgent? Vi har dig.

LiveAgent gratis prøveversion hjælper dig med at komme tættere på dine ansøgere. Sorter din kommunikation efter prioritet og mist aldrig oplysninger om ansøgere.

Helpdesk-software til HR-branchen

Opret en GRATIS konto på LiveAgent og få adgang til funktioner som overvågning af besøgendes adfærd, kontakt med kandidater via e-mail, telefon, live chat og sociale medier, samt brug af automatiseringsruting til at overføre kandidater til den rette agent. Skab en loyal base med LiveAgent for HR-ledere ved at besvare ansøgernes spørgsmål i realtid og optag flere kundeemner hver time på dagen.

LiveAgents gratis callcenter-software giver dig mulighed for at modtage og foretage opkald i din browser eller i vores mobilapp med ubegrænset opkaldsoptagelseshistorik.

Har du brug for gratis callcenter-software?

LiveAgent tilbyder omfattende helpdesk-software med funktioner som live chat, call center, og sociale medie platforme. Med en gratis 30-dages prøveperiode, kan virksomheder forbedre kundeservice, øge salg, og effektivisere supportteamet. Book en demo i dag!

LiveAgent er i stand til at opfylde kravene fra flere forretningsområder. Se, hvordan LiveAgent kan tilpasses til dine krav og forbedre din kundesupport.

Én helpdesk-løsning til forskellige brancher

LiveAgent er en alsidig platform, der kan tilpasses en lang række industrier og virksomheder. Platformen tilbyder analyser, tidssporing, rapporteringsværktøjer og realtids supportmuligheder for enestående kundeservicoplevelser. LiveAgent understøtter også automatiseringsarbejdsprocesser, som kan hjælpe med at øge ROI og fokusere på at opbygge varige relationer. Derudover kan LiveAgent hjælpe virksomheder med at oprette personlige anbefalinger og uforglemmelige shoppingoplevelser, samt styrke kundeprofiler ved at kommunikere via forskellige kanaler som email, live chat, chat i realtid og videoopkald.

Prioriter specifikke kundeforespørgsler med at løse knappen, der sorterer billetter og prioriterer dem i henhold til modtaget tid og SLA'er.

At løse knappen

LiveAgent tilbyder en bred vifte af funktioner, herunder helpdesk, chat, og automatisering. Deres "To-Solve Button" prioriterer billetter og sikrer overholdelse af SLA'er, hvilket fører til øget kundetilfredshed og effektiv tidsstyring. Start en gratis prøveperiode i dag.

Lær om automatiseringsstøtte og det bedste værktøj til at automatisere supportprocesser i din virksomhed for effektiv og virkningsfuld kundeservice.

Automatiseringsstøtte

LiveAgent er en software til support til virksomheder med support portal, dataoverførsel og ændringslog. De tilbyder også samarbejde med VoIP-partnere og tilknyttede programmer. Der er også en blog og et akademi til at hjælpe med yderligere oplysninger. LiveAgent tilbyder en én-til-én demo for at vise virksomheder, hvordan de kan hjælpe dem. Derudover bruger deres hjemmeside cookies og har en privatlivspolitik.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privatliv og cookies politik.

Start Free Trial x