Skrivehastighedstest

Hvad er en god skrivehastighed?

Der er ikke noget entydigt svar med hensyn til en god skrivehastighed, men den gennemsnitlige skrivehastighed for de fleste mennesker er omkring 40 ord i minuttet (WPM). Hvis du søger et job, der kræver meget skrivning (f.eks. en kundesupportmedarbejder, der skal skrive en masse livechatskrivning), skal du kunne skrive 60-80 ord i minuttet . Andre maskinskriverjob på højt niveau (såsom advokatfuldmægtige, sekretærer eller transskriptionsassistenter) kan kræve, at du skriver op til 100 WPM.

Hvorfor er det vigtigt at have en god skrivehastighed?

Arbejdsgivere foretrækker hurtige typer, fordi de kan få mere arbejde gjort på kortere tid. Det er dog vigtigt, at du ikke ofrer nøjagtigheden af din skrivning for hastighed. Hvis du skriver hurtigt, men laver mange fejl i processen, bliver du nødt til at gå tilbage og rette alt, hvad du skrev, hvilket er langt fra effektivt. Hvis du laver mange fejl, kan du overveje at forbedre dine skrivefærdigheder med vores skrivetest.

LiveAgent - Powerful WYSIWYG editor

Skrivehastighedstest drevet af LiveAgent

LiveAgent er den første helpdesk og live chatsoftware for at komme på markedet . Det har eksisteret siden 2003 og hjælper virksomheder med at yde upåklagelig support til deres kunder.

Er du klar til at prøve os?

Overwhelmed with queries?

Want to improve your typing speed to decrease ticket loads? No problem. 

Utilize your LiveAgent toolbox to surprise your customers with lightning-fast responses that are knowledgeable and personalized at the same time. 

With LiveAgent, providing world-class customer service is easy.

  • Leader in knowledge management software
  • Leader in issue tracking software badge

Hvordan kan en skrivetest hjælpe din virksomhed?

Øg dine agenters produktivitet

Efterhånden som skrivehastigheden øges, forbedres agentens produktivitet. Jo hurtigere dine agenter skriver, jo hurtigere kan de løse billetter og gå videre til mere komplekse opgaver.

Hurtigere opløsningstider

Hurtigere skrivehastigheder er lig med hurtigere opløsningstider. Overrask dine kunder med lynhurtige svar på livechat eller sociale medier ved at forbedre din skrivehastighed med vores live chat-tastetest.

Højere kundetilfredshed

Kunder vil have deres forespørgsler besvaret så hurtigt som muligt. Glæd dem med hurtige skrivehastigheder og opløsningstider, og øg kundetilfredsheden på samme tid.

Forbedre konvertering og salg

Hurtige skrivehastigheder kan hjælpe dig med at konvertere besøgende på webstedet til betalende kunder. Kombiner dine hurtige skrivefærdigheder med proaktive livechat-invitationer, og du er gylden!

Ofte stillede spørgsmål

En skrivehastighedstest er en test, der måler antallet af ord og tegn, du kan skrive pr. minut. Ud over hastighed måler skrivetests også stavepræcision.

Gennemsnitlige skrivehastigheder varierer fra branche til branche, men den gennemsnitlige skrivehastighed for en professionel maskinskriver er mellem 65 – 70 WPM.

Forkortelsen WPM står for ord i minuttet. Når du tager en skrivetest, bør du tilstræbe at skrive mellem 65 og 70 ord i minuttet.

CPM er antallet af tegn, du indtaster pr. minut, inklusive alle dine fejl.

Hvis du vil skrive hurtigere, er det vigtigt at øve dig i at skrive og finde ud af den rigtige position for dine fingre på tastaturet. Fokuser ikke på din skrivehastighed, når du lige er startet. Prøv i stedet at fokusere på at trykke på de rigtige taster uden at se på tastaturet. Når du får en fornemmelse af hver nøgles placering, kan du prøve at sætte farten op. En god måde at forbedre din skrivehastighed på er at tage øvelsesprøver for at se dine fremskridt over tid.

At bede potentielle og eksisterende medarbejdere om at tage test af skrivehastighed kan hjælpe med at forbedre produktiviteten, kundetilfredsheden og igen omsætningen. Jo hurtigere dine medarbejdere kan løse kundeproblemer, jo mere tilfredse bliver dine kunder. Til gengæld vil høje kundetilfredshedsrater forbedre din fastholdelsesprocent og omsætning.

Indtastningshastigheder er vigtige i kundeservice, fordi jo hurtigere en supportmedarbejder kan skrive, jo flere billetter kan de besvare. Dette reducerer antallet af billetter, forbedrer produktiviteten og forbedrer kundetilfredsheden.

At lære tastaturgenveje, når du først har mestret det grundlæggende i at skrive, kan hjælpe dig med at forbedre produktiviteten og effektiviteten, fordi de reducerer antallet af klik, du skal foretage for at udføre visse funktioner .

Du bør teste din skrivehastighed mindst en gang om måneden. Fordi nøjagtigheden og hastigheden af din skrivning afhænger af muskelhukommelsen, er det godt at træne den og øve sig med tilfældigt genererede ord, der genereres i skrivetests.

Indtastningshastigheden er vigtig, fordi den angiver, hvor hurtigt og præcist du kan skrive. Mange virksomheder bruger skrivehastighed som et benchmark for at finde ud af, om du vil være en god egnet til visse maskinskriverstillinger, såsom kundeservicerepræsentant, sekretær eller notatskriver.

Den bedste måde at øve sig i at skrive hurtigere på er at lave skrivetest igen og igen. I første omgang er det vigtigt at fokusere på din muskelhukommelse, fingerplacering og at prioritere nøjagtighed frem for hastighed. Over tid, efterhånden som din muskelhukommelse justeres, og du trykker på de rigtige taster, når du skriver, kan du begynde at flytte dit fokus til hastighed.

LiveAgents skrivetest er gratis. Vi ønskede at skabe et værktøj, som du kan bruge igen og igen til at øve og forbedre dine skrivefærdigheder.

Der er ingen ideel justering af tastatur/finger. Dine fingre skal dog føle sig godt tilpas med deres placering på tastaturet. Det kan hjælpe at krumme fingrene lidt og lægge hænderne let ned, så de er klar til at bevæge sig.

Hvis du vil bevare nøjagtigheden og skrive hurtigt på samme tid, er det vigtigt at undlade at se på dit tastatur og i stedet stole på dine sanser og muskelhukommelse. Hvis du begynder at se på tastaturet, kan dine fingre falde ud af synkronisering.

Ikke alle arbejdsgivere vil bekymre sig om din skrivehastighed, men hvis du søger et job, der drejer sig om at skrive, kan din skrivehastighed være en deal-breaker . Generelt skal kundesupportrepræsentanter, sekretærer, tekstforfattere eller ekspedienter have gennemsnitlig eller over gennemsnittet skrivehastighed for at komme i betragtning til jobbet.

Du vil være i gode hænder!

Related Articles to Skrivetest
Hvis du leder efter et kraftfuldt Kayako-alternativ, så overvej LiveAgent. Den har den hurtigste chat-widget på markedet og har 179+ nyttige helpdesk-funktioner

Leder du efter et Kayako alternativ?

Liveagent er en kundesupport software, der modtog en samlet vurdering på 4,7 ud af 5 af verificerede brugere på Capterra. Brugervenlighed og kundesupport blev bedømt til 4,6 og 4,7 ud af 5, mens værdi for pengene blev bedømt til 4,7 ud af 5. Prisen er $15/måned/agent og Liveagent tilbyder en række funktioner, inklusiv advarsler og eskaleringer, automatiseret routing, call center ledelse, e-mail og vidensbase-håndtering samt real-tids chat. Integration med sociale medier og håndtering af arbejdsgange er også tilgængelig på platformen.

Hvis du leder efter et kraftfuldt Collab-alternativ, så overvej LiveAgent. Se, hvordan Collab og LiveAgent sammenlignes, og hvad der passer bedst til din virksomhed.

Har du brug for et Collab Alternativ?

LiveAgent tilbyder kundeservicerapportering, som giver bedre forståelse af kontaktcenterdrift og muligheder for forbedring. Du kan spore KPI'er og andre kontaktcenter målinger samt udnytte avancerede analyse- og rapporteringsfunktioner for at øge produktivitet og effektivitet. Desuden automatiseres dagligdags småopgaver, såsom at besvare gentagne spørgsmål og minimere fejl. Alt dette kan hjælpe med at forbedre supportomkostningerne.

LiveAgent tilbyder e-mail support, live chat, sociale medier, callcenter og en videnbase. LiveAgent har den hurtigste live chat-widget på markedet, med chat-visningshastigheder på 2,5 sekunder.

Leder du efter et Pure Chat alternativ?

LiveAgent har erstattet ZenDesk for flere virksomheder på grund af overkommelige priser, avanceret automatiseringsniveau og integration med forskellige moduler. Kunder roser også LiveAgent for dets evne til at sende e-mails i stedet for billetter, muligheden for at vedhæfte filer og organisere e-mails nemt samt fantastisk supportteam. LiveAgent er også støtte venligt på mobile platforme og har en bred vifte af funktioner, herunder kontaktformularer, live chat, databaser og sociale netværksintegrationer.

LiveAgent er en helpdesk-løsning, der giver dig mulighed for at tage din kundeservice videre. E-mail, live chat, sociale medier (Facebook, Instagram og mere).

Leder du efter et Front alternativ?

LiveAgent tilbyder rimeligt prissatte planer, der er spækket med værktøjer for at gøre dit workflow nemmere. Ved at skifte til LiveAgent vil du blive tættere på dine kunder og kunne hjælpe dem hurtigere. Virksomheder, der har brugt LiveAgent i stedet for ZenDesk, har rapporteret om bedre funktionalitet, god pris for pengene og en god supportteam. LiveAgent er et godt valg, hvis du ønsker valuta for pengene for din små virksomhed.

Liveagent er den ultimative omnichannel-løsning til din virksomhed. Udnyt 175+ funktioner og 40+ integrationer og fantastiske værktøjer i dag.

Leder du efter et Customerly alternativ?

LiveAgent er en hjælpdesk-service, der både fungerer godt på mobile platforme og har gode priser. Brugeranmeldelser viser, at tjenesten har god funktionalitet og interagerer godt med sociale netværk. Kundesupport er også fremragende. Mange tidligere brugere har skiftet til LiveAgent fra ZenDesk på grund af dets bedre funktioner og god valuta for pengene.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo