Kundetilfredshedsundersøgelse

Hvad er en kundetilfredshedsundersøgelse?

Survey is an examination of opinions, behavior made by asking people questions.

Cambridge dictionary

Undersøgelser udfyldes af kunderne efter deres oplevelse med supportpersonalet. Også kendt som kundetilfredshedsundersøgelser. Disse undersøgelser spørger kunden om, hvordan de blev behandlet af kunderepræsentanter.

Ikke alle kunder udfylder formularen. Nogle mennesker ser det som spild af tid og synes ikke det er det værd, så de springer det over. Alligevel er det værdifuld information for virksomheden.

Alle agenter gør deres bedste for at sikre, at kunden får en god oplevelse. Nogle gange er kunden så frustreret over produktet, at han/hun kan udfylde spørgeskemaet forkert. Dette skyldes kundens fejlfortolkning.

Hvad skal en kundetilfredshedsundersøgelse indeholde?

Før du begynder at oprette din undersøgelse, er det vigtigt at fastslå:

  • Værktøjet du skal bruge
  • Hvem forsøger du at målrette med undersøgelsen (kan være et specifikt segment af dine kunder)
  • Mål, din virksomhed vil bruge til at evaluere undersøgelsens succes

Hvordan bestemmer man mål for kundetilfredshedsundersøgelsen?

Det er afgørende at vælge SMARTmål, før du opretter din tilfredshedsundersøgelse.

Når du brainstormer mulige mål, skal du sørge for, at de er:

  • S – specifikke
  • M – målbare
  • A – opnåelige
  • R – relevant
  • T – tidsbestemt

Derefter kan du begynde at skabe spørgsmål, der passer til dit brand.

Form for spørgsmål:

  • Åben
  • Lukket
  • Multiple choice
  • Bedømme type spørgsmål
  • Overordnede spørgsmål

Det er vigtigt omhyggeligt at vurdere, hvilke der passer til dine mål. For at få en brugbar undersøgelse skal du gøre det nemt for svarpersonerne. Brug derfor multiple choice eller lukkede spørgsmål for at få præcise svar. Hvis du er usikker, giv muligheden for det åbne svar. Men overdriv det ikke, medmindre du vil miste svarpersoner.

Og endelig din kundetilfredshedsundersøgelse med denne enkle struktur:

1. Den første del skal handle om svarpersonernes/kundernes brug af dit produkt eller din service.

2. Den næste del skal handle om kunden. Bestem den vigtige demografi, såsom alder, placering for kunden. Dette hjælper dig også med at bestemme din målgruppe.

3. Brug vurderingstype spørgsmål eller skalaspørgsmål.

4. Giv svarpersonen mulighed for at udtrykke deres mening med åbne spørgsmål.

5. Mod slutningen, opsummer undersøgelsen og fortæl svarpersonen, hvad der vil ske med deres svar.

Hvordan kan kundeservicesoftware hjælpe din kundeservicetilfredshedsvurdering?

LiveAgent er kundeservicesoftware, som blev skabt for at få dine kunderepræsentanter til at arbejde effektivt og produktivt. Det tilbyder også en integration kaldet Nicereply. Gennem denne integration er du i stand til effektivt at indsamle kundernes feedback.

Læs mere om LiveAgent Feedback-integrationer her.

Fordele ved at bruge LiveAgent – for at øge kundetilfredsheden:

  • Forbedret responstid
  • Live Chat – løs dine kunders problemer med det samme
  • Øget produktivitet i dine afdelinger
  • CRM system 
  • E-mail, sociale medier, opkald og chatforespørgsler fra én grænseflade

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Hvad er en kundetilfredshedsundersøgelse?

Kundetilfredshedsundersøgelser er undersøgelser gennemført af kunder efter deres erfaringer med supportpersonale. Spørgsmålene i en sådan undersøgelse vedrører normalt, hvordan kunderne blev betjent af agenter. En sådan undersøgelse giver dig mulighed for at få værdifuld feedback om kundeservice.

Hvad er elementerne i kundetilfredshedsundersøgelser?

Ved kundetilfredshedsundersøgelser bør der stilles spørgsmål, der vil afsløre et bredt billede af kundeservice. Typisk handler disse spørgsmål om: Hvad er dit generelle tilfredshedsniveau? Hvad er sandsynligheden for at købe et produkt fra en bestemt virksomhed igen? Hvad er sandsynligheden for, at du vil anbefale tjenesterne til dine venner?

Hvordan gennemfører man en kundetilfredshedsundersøgelse?

For at gennemføre en kundetilfredshedsundersøgelse skal du definere de spørgsmål, du vil stille dem, så svarene er så effektive som muligt for dig. Det er også ekstremt vigtigt at vælge den kanal, som undersøgelsen skal gennemføres gennem. Det kan være at ringe til kunder, sende en e-mail til kunder, sende et kort med et svarkort og en kuvert eller en online undersøgelse.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo