Kundeservicecenter

Hvad er kundeservicecenter?

Kundeservicecenter, også kendt som et kontaktcenter, er en specifik del af organisationen. Centret er sammensat af kunderepræsentanter. Hovedfunktionen er at administrere alle kundekontakter. Kundeservicecenter er også en vigtig del af customer relationship management.

Kundeservicecenteret kan sammenlignes med callcenter. Forskellen er, at callcentret primært fokuserer på telefonkommunikation. Kundeservicecenter håndterer alle former for kommunikation – e-mails, live chat, opkald eller faxer.

Frequently asked questions

Hvordan defineres kundeservicecenter?

Kundeservicecenteret er software, der giver dig mulighed for effektivt at udføre kundeservice. Takket være det har virksomheden en chance for at indsamle data om de kunder, den betjener, udvikle og forbedre kundeservicen.

Hvad er de grundlæggende funktioner i kundeservicecentre?

De grundlæggende funktioner i kundeservicecenteret er automatisk distribution af opkald direkte til en specifik agent, optagelse af opkald (du bør informere kunderne om det), integration af mobiltelefoni eller interaktiv voice response. Evnen til at udføre analyser og indsamle data er ekstremt vigtig.

Hvilke typer kundeservicecenter er der?

Hovedtypen af kundesupporttjenester er indgående Call Center, hvor kun kundeopkald håndteres. Den anden type er et udgående callcenter, som er et center, der kun udfører opkald fra agenter til potentielle eller nuværende kunder. Den tredje type er et virtuelt callcenter, der giver dig mulighed for at foretage alle slags telefonopkald.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo