Hvad er kundeservicecenter?
Kundeservicecenter, også kendt som et kontaktcenter, er en specifik del af organisationen. Centret er sammensat af kunderepræsentanter. Hovedfunktionen er at administrere alle kundekontakter. Kundeservicecenteret er også en vigtig del af customer relationship management.
Kundeservicecenteret kan sammenlignes med callcenter. Forskellen er, at callcentret primært fokuserer på telefonkommunikation. Kundeservicecenter håndterer alle former for kommunikation – e-mails, live chat, opkald eller faxer.
En call-center-integration kan være værdifuld for din virksomhed på lang sigt, fordi den giver en direkte kommunikationslinje mellem dig og dine kunder
Frequently Asked Questions
Hvordan defineres kundeservicecenter?
Kundeservicecenteret er software, der giver dig mulighed for effektivt at udføre kundeservice. Takket være det har virksomheden en chance for at indsamle data om de kunder, den betjener, udvikle og forbedre kundeservicen.
Hvad er de grundlæggende funktioner i kundeservicecentre?
De grundlæggende funktioner i kundeservicecenteret er automatisk distribution af opkald direkte til en specifik agent, optagelse af opkald (du bør informere kunderne om det), integration af mobiltelefoni eller interaktiv voice response. Evnen til at udføre analyser og indsamle data er ekstremt vigtig.
Hvilke typer kundeservicecenter er der?
Hovedtypen af kundesupporttjenester er indgående call center, hvor kun kundeopkald håndteres. Den anden type er et udgående call center, som er et center, der kun udfører opkald fra agenter til potentielle eller nuværende kunder. Den tredje type er et virtuelt call center, der giver dig mulighed for at foretage alle slags telefonopkald.
Expert’s note
Et kundeservicecenter er en specifik del af en virksomhed, der administrerer alle former for kundekontakt. Det er afgørende for at opretholde god kundetilfredshed og en positiv kundeoplevelse.
Effektiv kundeservice handler om at forstå kundernes behov og levere en kundesupport af høj kvalitet. LiveAgent tilbyder servicedesk-software med over 179 helpdesk funktioner og mere end 40 integrationer. Der er flere helpdesk-værktøjer tilgængelige, som kan hjælpe virksomheder med at levere enestående kundeservice, herunder billetteringsværktøjer, live chat-software, vidensbaseret software og CRM-software. Mestre kunsten i at give enestående kundeservice med 8 vigtige tips.
Callcentersoftware er afgørende for virksomheder, da det forbedrer produktivitet, kundetilfredshed og reducerer omkostninger. Det kan integreres med eksisterende telefoner og andre applikationer for at administrere kunder. Et virtuelt callcenter kan hjælpe virksomheder med at yde fremragende kundeservice og strømline deres operationer.
LiveAgent tilbyder kundesupport-platform til virksomheder med chat, opkald, videoopkald, kontaktformularer og forum. Opkaldswidgets og målgruppekendskab er vigtige for at forbedre kundeinteraktion og salg. Kvaliteten af opkald afhænger af teknologi og dygtige agenter. SLA'er kan hjælpe med at definere svartider. LiveAgent er gratis i 14 dage.