Hvad er kundeservicecenter?
Kundeservicecenter, også kendt som et kontaktcenter, er en specifik del af organisationen. Customer service management centret er sammensat af kunderepræsentanter. Hovedfunktionen er at administrere alle kundekontakter. Kundeservicecenteret er også en vigtig del af customer relationship management.
Kundeservicecenteret kan sammenlignes med callcenter. Forskellen er, at callcentret primært fokuserer på telefonkommunikation. Kundeservicecenter håndterer alle former for kommunikation – e-mails, live chat, opkald eller faxer.
En call-center-integration kan være værdifuld for din virksomhed på lang sigt, fordi den giver en direkte kommunikationslinje mellem dig og dine kunder
Frequently Asked Questions
Hvordan defineres kundeservicecenter?
Kundeservicecenteret er software, der giver dig mulighed for effektivt at udføre kundeservice. Takket være det har virksomheden en chance for at indsamle data om de kunder, den betjener, udvikle og forbedre kundeservicen.
Hvad er de grundlæggende funktioner i kundeservicecentre?
De grundlæggende funktioner i kundeservicecenteret er automatisk distribution af opkald direkte til en specifik agent, optagelse af opkald (du bør informere kunderne om det), integration af mobiltelefoni eller interaktiv voice response. Evnen til at udføre analyser og indsamle data er ekstremt vigtig.
Hvilke typer kundeservicecenter er der?
Hovedtypen af kundesupporttjenester er indgående call center, hvor kun kundeopkald håndteres. Den anden type er et udgående call center, som er et center, der kun udfører opkald fra agenter til potentielle eller nuværende kunder. Den tredje type er et virtuelt call center, der giver dig mulighed for at foretage alle slags telefonopkald.