Hvad er et CRON job?
Cron Jobs hjælper dig med at planlægge og køre bestemte opgaver på din server. Cron-jobs er vant til at automatisere opgaver, der kører i baggrunden med jævne mellemrum, f.eks. i webapplikationer som LiveAgent. Cron er en tidsbaseret opgave- eller joborganisator i operativsystemer baseret på Unix (Mac OS, Linux, FreeOSBD osv.). Disse planlagte job eller opgaver omtales som Cron Jobs. Der er forskellige omstændigheder, hvor en online app kan have brug for en bestemt opgave for at køre normalt. For eksempel, når man sender e-mails i bulk eller henter data.
Syntax
Her er et enkelt cron job:
*/5 * * * * /usr/bin/php /www/virtual/username/cron.php > /dev/null 2>&1
Frequently asked questions
Hvad er CRON jobs?
Cron Job er en kommando, der bruges til at planlægge job, der skal udføres i fremtiden. Oftest bruges den til at planlægge opgaver, der skal udføres periodisk, såsom meddelelser hver mandag kl. 12.00.
Hvad bruges CRON-job til?
Cron Jobs kan bruges, hvis du har et websted, hvor konti har udløbsdatoer. Cron kan derefter programmeres til automatisk at deaktivere eller slette kontodata. En anden funktionalitet kan være masseafsendelse af daglige e-mails. Du kan også bruge Cron Jobs til at tjekke indholdet på din hjemmeside. Cron Jobs giver dig derefter mulighed for at finde brudte links.
Kan du indstille CRON-jobs i LiveAgent?
Cron-job kan indstilles i LiveAgent. For at gøre dette skal du åbne Cron Tasks-desktop og klikke på knappen "Cron Task". Indstil derefter cron-kørselsintervallet og kopier Cron-job-URL'en. I feltet "URL for at forbinde" skal du indtaste: http://www.example.com/scripts/jobs.php. Vælg derefter frekvensen af cron-jobs. Efter at have klikket på "Opret Cron Job" er alt indstillet.
Expert note
Brug af CRON job er afgørende for at opnå automatisering og effektivitet i dagligdagen. Det sparer tid og øger produktiviteten for virksomheder i alle størrelser.

Der er forskellige teknologier og systemer, der er nyttige i callcentre, inklusive prædiktive og forhåndsvisningsdialere samt telefon- og callcentersoftware. Høflighed og respekt for kundernes tid er vigtigt for udgående opkald, mens inddækkende callcentre kan forbedre kunderelationer ved at give personlig tilpasning. Prædiktive dialere kan øge agentudnyttelsen, men kan være begrænset for nogle virksomheder. Sporing af metrics og politikker er også vigtige. En knap til at ringe fra webstedet kan forbedre kundeoplevelsen og øge salget.
Call center automatisering handler om at bruge software til at automatisere gentagne opgaver og forbedre kundeservice. LiveAgent tilbyder en avanceret kontaktcentersoftware, der understøtter både indgående og udgående opkald, intelligente automatiseringsfunktioner og forskellige kommunikationskanaler. Kundeserviceagenter kan effektivt håndtere forespørgsler med IVR, intelligent rutestyring af telefonopkald og tilbagekaldsfunktioner. Call center automatisering kan optimere virksomhedens driftseffektivitet og reducere omkostninger, mens det forbedrer kundetilfredsheden.
I denne tekst forklares fordelene ved CRM-software til at øge kundetilfredsheden og salgsvæksten. CRM-software giver virksomheder mulighed for at overvåge kundeinteraktioner, forbedre kunderelationer og automatisere nemme opgaver. Funktioner såsom markedsføringsautomatisering, kundeservice og -support og analyse- og rapportering vil alle hjælpe med at opnå disse mål. For at finde den bedste CRM-software til din virksomhed skal man tænke på deres præcise behov. Virksomheder fra forskellige brancher kan drage fordel af CRM-løsninger. Kundetilfredshed er vigtigt for customer relation management.
Denne tekst beskriver teknologier og systemer, der anvendes i callcentre, herunder prædiktive og forhåndsvisningsdialere samt software. Lovmæssige restriktioner og priser kan påvirke teknologivalg. Forbedringer af telefonløsninger kan øge kundetilfredsheden og differentiere virksomheder fra konkurrenterne. Opkaldsvarighed er en vigtig metrik for callcenterledere. Prædiktive dialere kan øge agentudnyttelsen, men kan også være begrænsede for nogle virksomheder. Forhåndsvisning af dialere kan være nyttigt i udgående kontaktcentre med komplekse salgskampagner, mens indgående callcentre kan forbedre kunderelationerne. En webstedsknap til at ringe kan forbedre kundeoplevelsen og salget. LivAgent's callcenter-software tilbyder forskellige opkaldsknapper.