Kunde support

Customer support - help and advice that a company makes available to customers when they have bought somethingú>

Cambridge Dictionary

Hvad menes der med kundesupport?

Kundesupport er et sæt tjenester, som en virksomhed leverer til en kunde. Det er også en del af customer relationship management. Virksomheder bruger en Helpdesk til at yde kundesupport. Kunderne kan således komme i forbindelse med virksomheden gennem forskellige typer af kanaler. For eksempel: E-mail, telefon eller live chat.

Virksomheder hjælper med installation og træning. Desuden forsøger de at løse kundernes problemer og forespørgsler.

Hvad er forskellen mellem kundeservice og kundesupport?

Den største forskel mellem disse to er, at kundesupport primært yder teknisk assistance til kunder. Hjælper således med at løse ethvert teknisk sag/problem, som kunden oplever med dine produkter/tjenester. På den anden side handler kundeservice om at hjælpe kunden med at bruge produktet/servicen til dets fulde potentiale. Det er her, du kommunikerer med kunderne og udvikler kunderelationer. På den måde, giver du den bedste værdi.

Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse Kundeservice vs. kundesupport.

Hvorfor er kundesupport vigtig?

At have kundesupport er vigtigt, fordi det skaber en loyal kundebase. Der er dog langt flere fordele.

Her er et par fordele ved at have god kundesupport:

  • Større salg
  • Større omsætning
  • Kundetilfredshed
  • Kundefastholdelse
  • Effektiv arbejdsgang

Hvad er de mest effektive kundesupportkanaler?

LiveChat

LiveChat er en vigtig del af enhver kundesupportsoftware. Det gør det muligt for dine kunderepræsentanter at chatte eller blot henvende sig til kunder i realtid. Det menes, at Millenials er de eneste, der bruger LiveChat. Der er dog også andre aldersgrupper, der bruger LiveChat. Vær med på LiveChat, ellers taber du.

Hvis du gerne vil vide mere om det, kan du læse LiveAgent – LiveChat.

E-mail

E-mails er den normale og grundlæggende del af enhver kundesupport. Nogle vil måske sige, det kan være en længere form for støttekanal. Hvorfor? Bare fordi det kan tage længere tid at løse et spørgsmå/problem. Du kan dog nå alle via e-mail rundt om i verden, og det er stadig en godt brugt kanal.

Hvis du gerne vil vide mere om det, kan du læse LiveAgent – Email.

Telefon

Telefonen er også en af de foretrukne måder at kontakte kundesupport på. Det bruges af kunder, som måske ikke er teknologikyndige eller blot foretrækker at have en samtale (den menneskelige kontakt).

Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Telefon.

Social Media (SoMe)

Facebook, Instagram, eller Twitter. Dette er blot nogle få platforme, hvor kunder interagerer med hinanden. Desuden interagerer de sig i dit brand/din virksomhed. At besvare kundeforespørgsler eller hjælpe kunder via SoMe er en afgørende del i disse dage for enhver kundesupport. Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent, kan hjælpe dig med at administrere SoMe-forespørgsler fra én grænseflade. På den måde, vil du være i stand til effektivt at svare og interagere med alle slags kunder.

Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Social Media.

Kundeportal/Selvbetjening

At have en kundeportal/selvbetjening er vigtigt for at fungere 24/7 som virksomhed. Så selvom dine kundeagenter ikke er tilgængelige, får dine kunder stadig den nødvendige support. Dette kan være via Knowledge Base-artikler, der giver; vejledninger, produktinformation, videoer og meget mere.

Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Knowledge Base.

Hvad er en kundesupportsoftware?

Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent, skaber en optimal arbejdsgang for dine kundeagenter, der gør dem mere produktive og effektive på samme tid. Den evne, der skiller sig mest ud, er, at en kunderepræsentant ikke skal skifte mellem grænseflader, mens de arbejder. På den måde, kan de løse en kundeforespørgsel fra alle slags kanaler fra ét sted. Alle de ovennævnte kanaler er inkluderet i LiveAgent.

Andre LiveAgent-funktioner:

  • CRM
  • Dåsesvar/ Foruddefinerede beskeder
  • Flet billetter/forespørgsler
  • Regler/SLAs
  • Analytics-oversigt
  • Videochat med kunder og også med kollegaer

Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse om alle LiveAgent – funktioner her.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Hvordan definerer man kundesupport?

Kundeservice er en række tjenester, der tilbydes af en organisation for at hjælpe kunder med deres problemer med dit produkt eller dine tjenester og for at støtte dem med at få mest muligt ud af at bruge dit produkt. Det omfatter besvarelse af kundespørgsmål og hjælp til problemløsning.

Hvad er principperne for kundesupport?

Nøglen til god kundeservice er frem for alt at opbygge varige, gode relationer til kunderne. For at det kan ske, skal kundeserviceteamet vide, hvad kunderne synes er god kundeservice, holde sig ajour med kundefeedback, der hjælper med at forbedre kundeservicen, og lede efter måder at forbedre kundeservicen og overgå kundernes forventninger.

Hvilke værktøjer skal du bruge for at yde den bedste kundesupport?

For at yde den bedste kundeservice, er det godt at bruge flere værktøjer og kommunikationskanaler, der giver mulighed for omfattende service. Det er værd at engagere sig i kommunikation ved hjælp af kommunikatører i sociale medier, e-mail, tekstbeskeder. Ud over disse traditionelle former er det værd at opbygge fællesskaber i grupper på sociale medier eller online forummer, hvor klienter kan kontakte hinanden og chatte med eksperter. Live chat er et vigtigt værktøj, der giver dig mulighed for at chatte i realtid, når en kunde har brug for hurtig hjælp. Kundeservicen forbedres også af en responsiv og intuitiv mobilapplikation. Derudover bør kundeserviceteamet have et passende system, hvorfra de vil være i stand til at administrere alle kanaler.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo