Customer support - help and advice that a company makes available to customers when they have bought something
Hvad menes der med kundesupport?
Kundesupport er et sæt tjenester, som en virksomhed leverer til en kunde. Det er også en del af customer relationship management. Virksomheder bruger en Helpdesk til at yde kundesupport. Kunderne kan således komme i forbindelse med virksomheden gennem forskellige typer af kanaler. For eksempel: E-mail, telefon eller live chat.
Virksomheder hjælper med installation og træning. Desuden forsøger de at løse kundernes problemer og forespørgsler.
Hvad er forskellen mellem kundeservice og kundesupport?
Den største forskel mellem disse to er, at kundesupport er ansvarlig for at hjælpe en kunde med tekniske problemer. På den anden side handler kundeservice om at hjælpe kunden med at bruge produktet/servicen til dets fulde potentiale. Det er her, du kommunikerer med kunderne og udvikler kunderelationer. På den måde, giver du den bedste værdi.
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse Kundeservice vs. kundesupport.
Hvorfor er kundesupport vigtig?
At have kundesupport er vigtigt, fordi det skaber en loyal kundebase. Der er dog langt flere fordele.
Her er et par fordele ved at have god kundesupport:
- Højere salg
- Højere indtægter
- Kundetilfredshed
- Kundefastholdelse
- Effektiv workflow
Hvad er de mest effektive kundesupportkanaler?
Live chat
Live chat er en vigtig del af enhver kundesupportsoftware. Det gør det muligt for dine kunderepræsentanter at chatte eller blot henvende sig til kunder i realtid. Det menes, at millenials er de eneste, der bruger live chat. Der er dog også andre aldersgrupper, der bruger live chat. Gå ikke glip af live chat og dens fordele.
Hvis du gerne vil vide mere om det, kan du læse LiveAgent – Live chat.

E-mails er den normale og grundlæggende del af enhver kundesupport. Nogle vil måske sige, det kan være en længere form for støttekanal. Hvorfor? Bare fordi det kan tage længere tid at løse et spørgsmå/problem. Du kan dog nå alle via e-mail rundt om i verden, og det er stadig en godt brugt kanal.
Hvis du gerne vil vide mere om det, kan du læse LiveAgent – Email.
Telefon
Telefonen er også en af de foretrukne måder at kontakte kundesupport på. Det bruges af kunder, som måske ikke er teknologikyndige eller blot foretrækker at have en samtale (den menneskelige kontakt).
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Telefon.
Social Media (SoMe)
Facebook, Instagram, eller Twitter. Dette er blot nogle få platforme, hvor kunder interagerer med hinanden. Desuden interagerer de sig i dit brand/din virksomhed. At besvare kundeforespørgsler eller hjælpe kunder via SoMe er en afgørende del i disse dage for enhver kundesupport. Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent, kan hjælpe dig med at administrere SoMe-forespørgsler fra én grænseflade. På den måde, vil du være i stand til effektivt at svare og interagere med alle slags kunder.
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Social Media.
Kundeportal/Selvbetjening
At have en kundeportal/selvbetjening er vigtigt for at fungere 24/7 som virksomhed. Så selvom dine kundeagenter ikke er tilgængelige, får dine kunder stadig den nødvendige support. Dette kan være via Knowledge Base-artikler, der giver; vejledninger, produktinformation, videoer og meget mere.
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Knowledge Base.
Hvad er kundesupportsoftware?
Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent, skaber en optimal arbejdsgang for dine kundeagenter, der gør dem mere produktive og effektive på samme tid. Den evne, der skiller sig mest ud, er, at en kunderepræsentant ikke skal skifte mellem grænseflader, mens de arbejder. På den måde, kan de løse en kundeforespørgsel fra alle slags kanaler fra ét sted.
En vigtig helpdesk-funktion, der gør det muligt for virksomheder at administrere kundesupportanmodninger, er en kundesupport billetteringsløsning. Det er en type software, der automatisk omdanner hver kundeanmodning til en billet, som derefter kan tildeles den relevante agent eller afdeling.
Alle de ovenstående kanaler er inkluderet i LiveAgent.


Andre LiveAgent-funktioner:
- CRM
- Dåsesvar/ Standardmeddelelser
- Sammenflet billetter/forespørgsler
- Regler/SLA’er
- Oversigt over analyser
- Også videochat med kunder og kolleger
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse om alle LiveAgent – funktioner her.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently asked questions
Hvordan definerer man kundesupport?
Kundeservice er en række tjenester, der tilbydes af en organisation for at hjælpe kunder med deres problemer med dit produkt eller dine tjenester og for at støtte dem med at få mest muligt ud af at bruge dit produkt. Det omfatter besvarelse af kundespørgsmål og hjælp til problemløsning.
Hvad er principperne for kundesupport?
Nøglen til god kundeservice er frem for alt at opbygge varige, gode relationer til kunderne. For at det kan ske, skal kundeserviceteamet vide, hvad kunderne synes er god kundeservice, holde sig ajour med kundefeedback, der hjælper med at forbedre kundeservicen, og lede efter måder at forbedre kundeservicen og overgå kundernes forventninger.
Hvilke værktøjer skal du bruge for at yde den bedste kundesupport?
For at yde den bedste kundeservice, er det godt at bruge flere værktøjer og kommunikationskanaler, der giver mulighed for omfattende service. Det er værd at engagere sig i kommunikation ved hjælp af kommunikatører i sociale medier, e-mail, tekstbeskeder. Ud over disse traditionelle former er det værd at opbygge fællesskaber i grupper på sociale medier eller online forummer, hvor klienter kan kontakte hinanden og chatte med eksperter. Live chat er et vigtigt værktøj, der giver dig mulighed for at chatte i realtid, når en kunde har brug for hurtig hjælp. Kundeservicen forbedres også af en responsiv og intuitiv mobilapplikation. Derudover bør kundeserviceteamet have et passende system, hvorfra de vil være i stand til at administrere alle kanaler.
Expert note
Kundesupport er en række tjenester, som en virksomhed leverer til kunder for at hjælpe og støtte dem med deres tekniske problemer og forespørgsler.

LiveAgent tilbyder prisvindende kundeservice software med integrationer og en support portal. De har også en blog, Akademi og mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet. Kundeservice undersøgelser kan distribueres via e-mail, nyhedsbreve, chat eller sociale medier. Der er fire hovedtyper af undersøgelser, og det er vigtigt at analysere, hvilken rute der er den mest optimale. Der er også fokus på kundeservice anmeldelser og virksomheder samt kundeservice værktøjer og oplevelse.
Artiklen giver råd til forbedring af kundesupport på dit websted gennem chat support. Det er vigtigt at kontrollere både grammatik og stavning og undgå akronymer og forkortelser. Chat support er en effektiv måde at tilbyde support på og kan øge kundetilfredshed og konverteringer. LiveAgent tilbyder gratis demo og avancerede funktioner som proaktive chatinvitationer og personalisering af svar for bedre kunderelationer. Online support gennem digitale kanaler som e-mail og sociale medier er vigtigt for at opnå omkostningsbesparelser og en konkurrencefordel. LiveAgent er en help desk software, der kan bruges til online support.
Effektiv IT-support er afgørende for virksomheders succes. LiveAgent tilbyder helpdesk-software til online teknisk support, en helpdesk-portal og brancheløsninger inden for support. Deres support portal giver hjælp, og de har tilknyttede programmer og samarbejder med VoIP-partnere. Kundevurderinger kan findes på deres side. LiveAgent tilbyder også live chat software og tilpassede integrationsmuligheder til deres kunder.
Teksten beskriver LiveAgent, en virksomhed, der tilbyder løsninger til kundeservice, herunder en helpdesk-portal og live chat software, samt deres priser, funktioner og integrationer. Derudover gives der detaljerede beskrivelser af forskellige tjeklister og supportmuligheder og oplysninger om virksomheden, herunder deres vilkår og betingelser, privatlivspolitik og GDPR. LiveAgent har også tilknyttede programmer og samarbejder med VoIP-partnere. Deres support portal og system status giver yderligere hjælp, og de har også en blog, akademi og skabeloner. LiveAgent tilbyder også en gratis helpdesk-portal, der er nem at bruge og tilpasses virksomhedens behov og kundernes behov.