Customer support - help and advice that a company makes available to customers when they have bought something
Hvad menes der med kundesupport?
Kunde support er et sæt tjenester, som en virksomhed leverer til en kunde. Det er også en del af customer relationship management. Virksomheder bruger en Helpdesk til at yde kundesupport. Kunderne kan således kontakte virksomheden gennem forskellige typer af kanaler. For eksempel: E-mail, telefon eller live chat.
Virksomheder hjælper med installation og træning. Desuden forsøger de at løse kundernes problemer og forespørgsler.
Hvad er forskellen mellem kundeservice og kundesupport?
Den største forskel mellem de to er, at kundesupport er ansvarlig for at hjælpe en kunde med tekniske problemer. På den anden side handler kundeservice om at hjælpe kunden med at bruge produktet/servicen til dets fulde potentiale. Det er her, du involverer dig med kunder og udvikler kundeforhold. På den måde giver du den bedste værdi.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du læse Kundeservice vs. Kundesupport.
Hvorfor er kundesupport vigtig?
At have kundesupport er vigtigt, fordi det skaber en loyal kundebase. Der er dog langt flere fordele.
Her er et par fordele ved at have god kundesupport:
- Højere salg
- Højere indtægter
- Kundetilfredshed
- Kundefastholdelse
- Effektiv workflow
Hvad er de mest effektive kundesupportkanaler?
Live chat
Live chat er en vigtig del af enhver kundesupportsoftware. Det gør det muligt for dine kunderepræsentanter at chatte eller blot henvende sig til kunder i realtid. Det menes, at millenials er de eneste, der bruger live chat. Der er dog også andre aldersgrupper, der bruger live chat. Gå ikke glip af live chat og dens fordele.
Hvis du gerne vil vide mere om det, kan du læse LiveAgent – Live chat.
E-mails er den normale og grundlæggende del af enhver kundesupport. Nogle vil måske sige, det kan være en længere form for støttekanal. Hvorfor? Bare fordi det kan tage længere tid at løse et spørgsmå/problem. Du kan dog nå alle via e-mail rundt om i verden, og det er stadig en godt brugt kanal.
Hvis du gerne vil vide mere om det, kan du læse LiveAgent – Email.
Telefon
Telefonen er også en af de foretrukne måder at kontakte kundesupport på. Det bruges af kunder, som måske ikke er teknologikyndige eller blot foretrækker at have en samtale (den menneskelige kontakt).
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Telefon.
Social Media (SoMe)
Facebook, Instagram, eller Twitter. Dette er blot nogle få platforme, hvor kunder interagerer med hinanden. Desuden interagerer de sig i dit brand/din virksomhed. At besvare kundeforespørgsler eller hjælpe kunder via SoMe er en afgørende del i disse dage for enhver kundesupport. Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent, kan hjælpe dig med at administrere SoMe-forespørgsler fra én grænseflade. På den måde, vil du være i stand til effektivt at svare og interagere med alle slags kunder.
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Social Media.
Kundeportal/Selvbetjening
At have en kundeportal/selvbetjening er vigtigt for at fungere 24/7 som virksomhed. Så selvom dine kundeagenter ikke er tilgængelige, får dine kunder stadig den nødvendige support. Dette kan være via Knowledge Base-artikler, der giver; vejledninger, produktinformation, videoer og meget mere.
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse LiveAgent – Knowledge Base.
Hvad er kundesupportsoftware?
Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent, skaber en optimal arbejdsgang for dine kundeagenter, der gør dem mere produktive og effektive på samme tid. Den evne, der skiller sig mest ud, er, at en kunderepræsentant ikke skal skifte mellem grænseflader, mens de arbejder. På den måde, kan de løse en kundeforespørgsel fra alle slags kanaler fra ét sted.
En vigtig help desk-funktion, der gør det muligt for virksomheder at administrere kundesupportanmodninger, er en kundesupport billetløsning. Det er en type software, der automatisk forvandler hver kundeanmodning til en billet, som derefter kan tildeles den relevante agent eller afdeling. Et billetværktøj er en vigtig komponent i ethvert effektivt helpdesk-system, der har til formål at forenkle tildelingsprocessen og billetløsningsprocessen.
Alle de ovenstående kanaler er inkluderet i LiveAgent.
Andre LiveAgent-funktioner:
- CRM
- Dåsesvar/ Standardmeddelelser
- Sammenflet billetter/forespørgsler
- Regler/SLA’er
- Oversigt over analyser
- Også videochat med kunder og kolleger
Hvis du gerne vil vide mere, kan du læse om alle LiveAgent – funktioner her.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
How to define customer support?
Customer service is a range of services offered by an organization to help customers with their problems with your product or services and to support them in getting the most out of using your product. It includes answering customer questions and helping with problem solving.
What are the principles of customer support?
The key to good customer service is, above all, building lasting, good relationships with customers. For this to happen, the customer service team needs to know what customers think is good customer service, stay up to date with customer feedback that helps improve customer service, and look for ways to improve customer service and exceed customer expectations.
What tools to use to provide the best customer support?
In order to provide the best customer service, it is good to use several tools and communication channels that allow for comprehensive service. It is worth engaging in communication using communicators in social media, e-mail, text messages. In addition to these traditional forms, it is worth building communities in groups on social media or online forums, where clients can contact each other and chat with experts. Live chat is an important tool that allows you to chat in real time when a customer needs quick help. Customer service is also improved by a responsive and intuitive mobile application. In addition, the customer service team should have an appropriate system from which they will be able to manage all channels.