Hvad er en VoIP-opkalder?
At foretage telefonopkald ved hjælp af voice over Internet protocol (VoIP) er anderledes end at bruge traditionelle telefonselskaber. En VoIP-opkalder bruger et digitalt signal til at overføre deres samtale via en internetforbindelse. Når en virksomhed bruger VoIP-opkald, er det vigtigt at konfigurere nummervisningen og andre funktioner for at blive opfattet som en legitim opkalder.
Er det mistænkeligt, hvis det er en VOIP-opkalder?
Den måde, nogle mennesker bruger VoIP-teknologi på, kan give anledning til mistanke. Sæt dig i deres situation: de modtager et stort antal telefonopkald hver dag. I de fleste tilfælde vil opkald fra traditionelle telefoner og mobiltelefoner have nummervisning. Disse nummervisnings-oplysninger gør det lettere for personen at beslutte, om de vil acceptere opkaldet eller ej. Desværre misbruger nogle VoIP-opkaldere teknologien til at foretage opkald ved at manipulere deres nummervisninger og foretage andre ændringer. Læs videre for at finde ud af mere om disse fremgangsmåder.
Hvordan blokerer man uønskede VoIP-opkald?
At modtage uønskede opkald kan være meget frustrerende, især når du er fokuseret på at klare dit arbejde. Heldigvis blokering af opkald eller undgå mistænkelige opkald meget mulig.
- Kontakt din VoIP-tjenesteudbyder. Spørg din udbyder om deres opkaldsblokering, filtrering og relaterede funktioner.
- Besvar kun opkald med genkendt opkalds-ID. Din næste mulighed er kun at besvare opkald fra telefonnumre, du genkender. Til alle andre, lad dem lægge en voicemail. En opkalder med et legitimt formål (f.eks. et opkald fra din læge eller tandlæge) vil ikke have et problem med at lægge en besked på en telefonsvarer.
- Meld ulovlige opkald. Dine uønskede opkaldere kan være ulovlige, hvis du har tilføjet dit telefonnummer til do not call registry. Besøg webstedet donotcall.gov for yderligere information.
Hvordan laver man en VoIP-nummervisning lookup?
At slå et VoIP-opkalds telefonnummer op er en måde at identificere legitime opkald på. Foretag en Google-søgning. Tjek for at se, om telefonnummeret er knyttet til et legitimt firma, eller om det er blevet rapporteret som en uønsket opkalder. Derudover kan du bruge en reverse lookup telefonnummer-tjeneste som USPhoneBook.com til at tjekke et telefonnummer.
Husk, at nogle mennesker kan bruge et ip-telefoni VOIP-nummer, som ikke er knyttet til en fysisk adresse. For eksempel kan hyppige rejsende bruge et ip-telefoni VOIP-nummer, fordi de rejser meget. Det er mere udfordrende at bekræfte et ip-telefoni VOIP-nummer, fordi disse telefonnumre muligvis ikke viser noget i reverse lookup telefonnummer-tjenester.
Hvis du er bekymret for spam-opkald og uønskede indgående opkald, skal du sørge for, at dit telefonnummer er opført i Do Not Call-registret, der er tilgængeligt på donotcall.gov.
Virker nummervisning på VoIP?
Nummervisning virker nogle gange på VoIP. Når kunder tilmelder sig VoIP-telefoner, gives de valg mht., hvad der vises på nummervisningen. For eksempel kan en VoIP-opkalder, der bruger et Google Voice-nummer, bruge en funktion kaldet “anonym nummervisning” for at skjule nummervisningen for alle opkald. Derudover kan enhver, der foretager et telefonopkald i USA, indtaste præfikset “*67”, før de foretager et opkald for at skjule deres nummervisning.
Virksomhedsejere skal nok lave en regel for deres virksomhed om brug af nummervisning. For eksempel kan dit salgsteam kæmpe med at få folk til at besvare deres udgående opkald når du ringer uden nummervisning. I så fald kan du eksperimentere med at kræve opkaldsidentifikation for at forbedre salgsagentens produktivitet (f.eks. foretage mere vellykkede udgående opkald).
Hvad er fordelene ved at have en VoIP-nummervisning?
At installere VoIP-nummervisning er fordelagtigt for virksomhedsejere på flere måder uden at give afkald på de potentielle omkostningsbesparelser ved VoIP.
- forbedre kundeservice – Inkluder opkalds-ID på udgående opkald til kundeservice, fordi de vil se dig som en legitim ringer.
- kontorpersonalets effektivitet – Dit kontorpersonale skal have telefonopkald med nøgleleverandører. Ved at bruge opkalds-ID’et på udgående opkald til leverandører er det usandsynligt, at dit opkald blokeres af spamdetekterings- værktøjer.
- undgå retshåndhævelsesefterforskninger – Virksomheder, der bruger opkalds-ID, er mindre tilbøjelige til at foretage spamopkald. Som et resultat kan du fokusere din produktivitet på salg og kundeservice i stedet for at reagere på undersøgelser fra retshåndhævende myndigheder.
Hvis du er i tvivl om, hvordan du opsætter nummervisning, så spørg din VoIP-udbyder om tips til brug af deres VoIP-opkaldssoftware.
Hvordan konfigurerer du din enhed til at vise VoIP-nummervisnings-navnet?
Det er nemt at konfigurere din VoIP-telefontjeneste til at inkludere nummervisning. Brug følgende trin.
- Start med at teste din VoIP-opkaldsidentifikationsopsætning ved at ringe til din mobiltelefon. Du har muligvis allerede opkaldsidentifikation på plads. I så fald skal du bede andre medarbejdere, herunder salgsteamet, om at bekræfte, at opkalds-ID er på plads ved at ringe til deres mobiltelefon.
- Sammenlign din almindelige telefon med VoIP-opkalds-ID. Det næste trin er at foretage endnu et testopkald ved hjælp af din almindelige telefon eller analoge telefon, hvis du har en. Ideelt set skal opkalds-ID’et på din VoIP-telefon og din almindelige telefon matche.
- Vedtag en konsekvent opkaldsidentifikationspolitik. Overvej at sætte en politik for hver medarbejder og entreprenør i din virksomhed. For eksempel skal alle opkalds-ID’er vise dit firmanavn på samme måde.
Set up your call center
LiveAgent offers many useful features and integrations not only for call centers, but for live chat as well. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
What is a VoIP caller?
A VoIP caller makes voice calls using Voice Over Internet Protocol (VoIP) rather than using traditional analog devices. VoIP phone systems use a broadband connection to complete calls rather than analog phone lines.
Is it suspicious if it's a VOIP caller?
It depends on how you use caller ID management features. Making calls from an unidentified VoIP service may be seen as suspicious. To avoid being perceived as suspicious, set up a caller ID for all of your VoIP phone systems.
How to block unwanted VoIP calls?
There are different ways to avoid unwanted VoIP calls. You can start by adding your phone number to the do not call registry. Next, you can add specific phone numbers to a block list. In addition, your phone service provider may have additional features to block unwanted calls.
How to do a VoIP caller ID lookup?
You can look up a VoIP caller ID in a few different ways. Start by performing a Google search for the phone number and see what you find. If you do not find anything online, you can also use a reverse phone lookup service. If neither of these methods turns up any information, the phone number might be brand new, or it could be suspicious. In this case, let the call go to voicemail and then decide whether you want to call back.
Does caller ID work on VoIP?
Yes, caller ID works on VoIP. However, business owners can choose how and when to use it. For example, some services let users make phone calls anonymously. To avoid consumer complaints and confusion, set up caller ID management on all of your VoIP calls.
What are the benefits of having a VoIP caller ID?
There are several benefits to using the caller ID feature on your VoIP phone. For example, your sales team may get more of their outbound calls answered. Further, the office staff is more likely to have conversations with customers. Adding caller ID to all of your phones means you are less likely to be accused of VoIP spam.
How to set up your device to display the VoIP caller ID name?
The specific steps to set up a VoIP caller ID name varies depending on your service. The first step is to make a VoIP call to your mobile phone and see if the caller ID capability is active. If it is active, check with other people to ensure your company's caller ID appears consistently. If you want help setting up VoIP caller ID, contact your VoIP provider for additional assistance.