Betalte sociale medier

Smarte marketingfolk kender til potentialet af aktiviteter på sociale medier for at nå forretningsmål. Da milliarder af mennesker dagligt bruger sociale medier, er alle eksisterende eller potentielle kunder af produkter og tjenester. Det er ikke overraskende, at annoncering på sociale medier er det næstmest dominerende format inden for digital annoncering (søgeannoncer er de første) og vokser, ifølge forskerholdet fra Statista.

Hvad er betalte sociale medier?

Det er en form for annoncering på sociale medieplatforme, som virksomheder betaler for. Mulighederne omfatter betal-per-klik, influencer marketing, videoannoncer, hvor du betaler for placering osv.
Betalte sociale medier har fordelen af ​​øget eksponering, hastighed og frekvens ved at nå enten ud til en bredere eller en mere specifik målgruppe.

Budget for sociale medier

Priserne for annoncering på sociale medier varierer. De kan starte for så lidt som et par cent om dagen, men uden nogen øvre grænse. Derfor kræver strategilægning af dit brands betalte markedsføring på sociale medier forretningsbeslutninger og mål. En god reklamekampagne på sociale medier skal have en gennemtænkt økonomisk plan, for hvis budgettet for de sociale medier løber ud midt i kampagnen, kan det have negative effekter på hele investeringen.

Budget for sociale medier - App - Uploads - 2022 - 01 - Marketing Budget Illustration 1.png

Valg af den sociale medieplatform

Hver social medieplatform henvender sig til forskellige målgrupper. Derfor er det vigtigt at vælge den rigtige platform til dine formål. Facebook-annoncer kan nå ud til næsten tre milliarder brugere, men hvis du vælger at fokusere på betal-for-klik-annoncer, skal du være opmærksom på, at LinkedIn har den højeste CPC, mens Twitter annoncerer den laveste. (november 2021, Statista)

Forbind Facebook med Help desk-software - LiveAgent

The visual content of your social media campaign has to be attractive, of course, not least because Facebook Ads rewards creative campaigns with pricing benefits.

Målgruppe på sociale medier

For at nå dine mål bør annoncering på sociale medier være skræddersyet til specifikke målgrupper. Det giver mest mening at tænke på målgruppesegmenter, når du planlægger din annoncekampagne på sociale medier, fordi interesser for produkter og brands er forskellige, når det drejer sig om job, alder, geografisk placering osv.. For eksempel vil du ikke sælge sneskovle i ørkenen. Den mest ideelle målgruppe er den, der ligner dine eksisterende kunder. Baseret på ideelle kunder kan du skabe lignende målgrupper, når du målretter nye territorier med mange sociale mediebrugere.

With paid social media you get speed, targeting and frequency yet it is best to combine it with organic social media.

Sociale medier logoer

Make sure that you monitor social media activities regarding your business and brand and respond adequately.

Social media management under one roof

Social media support by LiveAgent is quick, efficient and cost-effective. Try it today.

Frequently asked questions

Hvornår er det rigtige tidspunkt at starte med betalte sociale medier?

Når du har planlagt din annonceringsstrategi på sociale medier og besluttet dig for budgettet. Desuden er det godt at være hjemme på organiske sociale medier.

Hvordan integrerer man en betalt social mediestrategi?

Først og fremmest skal du have klare annonceringsmål, og vide hvilken rolle den organiske og betalte annoncering på sociale medier har i den. Brug begge dele til det, de kan bedst.

Hvilken social medieplatform er bedst til betalte sociale medier?

Det afhænger af dit brand og din virksomhed. Facebook har flest brugere, Instagram er mere fokuseret på det visuelle, LinkedIn fokuserer på professionelt netværk og Twitter holder dig opdateret om nyheder og trends.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo