Bedste kundeservice

Hvad er fremragende kundeservice?

Der er mange måder at yde den bedste kundeservice på. Man skal svare på kundens spørgsmål så hurtigt som muligt. Virksomheden skal fokusere på at opbygge loyale og langsigtede relationer, ikke kun mht. salg. Kunderepræsentanter bør lytte nøje og være hjælpsomme over for kunderne. De skal sørge for, at kunderne er glade. Det er nøglen. Kunderepræsentanter bør også uddannes. De skal med jævne mellemrum forbedre deres færdigheder og viden.

Kunderepræsentanter i LiveAgent - eksempel
Kunderepræsentanter i LiveAgent – eksempel

Hvad er de 10 bedste fremgangsmåder for kundeservice?

  • Sig undskyld og tak
  • Lyt
  • Tilskynd feedback og reagere på det.
  • Effektiv administration af tiden
  • Være empatisk
  • Identificer typer af kunder
  • Svar med Livechat
  • Indsamle og udnytte kundedata
  • Undgå fagudtryk
  • Uddanne kunderepræsentanter

Hvordan kan du forbedre din kundeservice med kundeservicesoftware?

Der er én effektfuld forbedring, som enhver virksomhed kan gøre udover de nævnte fremgangsmåder. At have en Kundeservicesoftware som LiveAgent forbedrer dine daglige kundesupportaktiviteter.

LiveAgent skaber et effektivt miljø for både dine repræsentanter og kunder. Den samler data fra alle slags platforme og viser dem i én grænseflade. Det øger kundefastholdelsen, kundetilfredsheden og virksomhedens omsætning.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquires from one interface and start improving your customer service with a 14-day free trial right away.

Hvilke virksomheder har god kundeservice?

  • Google
  • Chick-fil-A
  • Ikea
  • Amazon

Hvordan yder disse mærker fremragende kundeservice?

Som du kan se, er virksomhederne fra alle slags brancher. Alligevel stræber de alle efter fremragende kundeservice. Lad os tage et kig og blive inspireret af hver virksomhed.

Google giver ekstraordinære personalegoder i USA. For eksempel; gratis måltider på arbejdet, læger på stedet, medbringelse af dit kæledyr på arbejde og meget mere. Dette skaber et miljø med lav stress. Det gør det muligt for kunderepræsentanter at være mere kreative og produktive på samme tid.

Chick-fil-A er en velkendt fastfood-restaurantkæde. Hvordan yder de god kundeservice? Virksomheden forstår simpelthen behovet for først at investere i deres medarbejdere. Uddannelse af medarbejdere kan skabe en enorm indflydelse. Chick-fil-A kundeservice er blevet vurderet som mest høflig. Her er, hvordan det at være høflig gav Chick-fil-A konkurrentfordelen.  

IKEA fokuserer og ultimativt skaber en oplevelse. IKEA stræber altid efter at forbedre kundeoplevelsen. Lad os se på eksemplet. Din familie skal på møbelindkøb. Hvis du har små børn, giver IKEA dem mulighed for at lege i børnenes legecenter, mens du handler. Når du er færdig med dine indkøb, kan du bare hente børnene og spise et dejligt familiemåltid under samme tag. Denne bekvemmelighed er det, der i sidste ende skaber et eksempel på en god kundeoplevelse. Dette er en stor del af virksomhedens samlede kundeservicetilfredshed.

Sidst men ikke mindst, Amazon. Hvad giver Amazon gode vurderinger for kundeservicetilfredshed? Tænk på det tidspunkt, hvor du købte fra Amazon og skulle returnere produktet. Der er en stor chance for, at processen var ret hurtig og nem. Dette er et af mange aspekter, som Amazons kundeservice udmærker sig i.

Frequently asked questions

Hvad er kundeservice?

Kundeservice er en direkte interaktion mellem en kunde og repræsentanten for den virksomhed, som kunden har kontaktet. Kundeservice er en nøglefaktor i opbygningen af relationer og brandimage.

Hvordan yder man den bedste kundeservice?

Der er mange måder at forbedre kundeserviceniveauet i din virksomhed på. Du bør sikre dig, at du har detaljeret viden om de produkter og tjenester, du tilbyder. Du bør også lytte til dine kunder og bede om deres ærlige mening. Det skader ikke at huske at bruge et venligt sprog og kommunikationsform. Sørg for, at dit team kan svare enhver kunde så hurtigt som muligt, at få mest muligt ud af feedback for at forbedre din kundeoplevelse og opbygge et stærkt forhold til dine kunder - det er noget der betaler sig!

Hvad er nogle almindelige kundeservicefejl?

Der er fejl i kundeservice, som i høj grad påvirker kundernes modtagelse og i sidste ende resulterer i et betydeligt fald i overskuddet for virksomheden. En af de mest almindelige fejl i kundeservice er manglende kompetence hos det team, der er ansvarlig for kundeservice. Agenters manglende proaktivitet over for kundernes behov er også ofte anerkendt som den mest alvorlige fejl i kundeserviceprocesser. Hvis der ikke er tilgængelighed for kunder og hurtig support (herunder ingen multi-kanal aktiviteter), er det endnu et rødt flag for kundeservice. Hvad der også kan forårsage mere skade end gavn er ikke at lytte til kunderne, bryde løfter og svigte dem. Hvis der ikke er nogen kundeservicehistorik på plads, er det svært for et kundeserviceteam at holde øje med processer inden for kundesupport, hvilket kan resultere i lav kundetilfredshed.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo