Hvad er en kundekontakt software?
Kundekontakt software er et program, der øger effektiviteten af for et kontaktcenter. Brugere er i stand til at opsætte nogle regler for at organisere routing-kontakter til kunderepræsentanter. Helpdesk-software kan også være webbaseret, tilgængelig via webbrowser. Det er nemt at bruge og sikkert, fordi alle data er gemt på serveren.
Noget customer engagement-software giver brugere mulighed for at oprette en kundeportal, som understøtter klienter, når agenter er offline. Kunder kan læse vidensbase artikler, forum og der kan de finde en løsning på deres problemer.
Frequently Asked Questions
Hvad er kundekontakt software?
Kundekontakt software er et system, der forbedrer kvaliteten af kundeservice og effektiviteten af kontaktcenteret. Takket være det kan kunden nemt kontakte kundeservice, når de har brug for det, og på den anden side gør det det nemmere for kundeservicemedarbejderen at håndtere flere kommunikationskanaler.
Hvad er de vigtigste funktioner for kundekontakt software?
Den vigtigste funktion ved kundekontakt softwaren er muligheden for håndtere flere kanaler (telefonopkald, sociale medier, chats, e-mails) fra ét sted på nettet. Det er også ekstremt vigtigt at skabe regler og administrere kontakter. En anden funktion er, at kundeservice kan finde og opbevare kundernes data sikkert på ét sted.
Hvilke typer kundekontakt software findes der?
Der er 6 grundlæggende typer kundesupport software. Den første er delt indbakke og supportsoftware. Normalt kan flere personer logge ind på én konto der. Det andet er servicedesk-softwaren. Anvendes typisk i IT-service management-funktioner. En anden er besked- og chatsystemet. Det betyder, at samtaler med klienten er teknisk simple for begge parter. Dernæst er der telefonisk supportværktøj. Det er den mest traditionelle kommunikationskanal med kunden. Det femte system er CRM, det vil sige software til styring af kunderelationer. Systemet er designet til at styrke relationer. Og den sidste er videnbasesoftwaren, der muliggør udveksling af nøgleoplysninger.
Expert’s note
Kundekontakt software er et værktøj, der hjælper med at forbedre kundeservice og effektiviteten af kontaktcenteret ved at håndtere flere kanaler fra et sted og administrere kontakter og data sikkert.
Design af en kundecentreret virksomhedsmodel
At designe en kundecentreret virksomhedsmodel handler om at sætte kunderne i centrum for at forbedre omsætning, konkurrenceevne og innovation. Forstå kundernes behov og skræddersy produkter og tjenester for at opbygge loyalitet. Opret en gratis konto hos LiveAgent for at lære mere.