Hvad er en kundekontakt software?
Kundekontakt software er et program, der øger effektiviteten af for et kontaktcenter. Brugere er i stand til at opsætte nogle regler for at organisere routing-kontakter til kunderepræsentanter. Helpdesk-software kan også være webbaseret, tilgængelig via webbrowser. Det er nemt at bruge og sikkert, fordi alle data er gemt på serveren.
Noget customer engagement-software giver brugere mulighed for at oprette en kundeportal, som understøtter klienter, når agenter er offline. Kunder kan læse vidensbase artikler, forum og der kan de finde en løsning på deres problemer.
Frequently Asked Questions
Hvad er kundekontakt software?
Kundekontakt software er et system, der forbedrer kvaliteten af kundeservice og effektiviteten af kontaktcenteret. Takket være det kan kunden nemt kontakte kundeservice, når de har brug for det, og på den anden side gør det det nemmere for kundeservicemedarbejderen at håndtere flere kommunikationskanaler.
Hvad er de vigtigste funktioner for kundekontakt software?
Den vigtigste funktion ved kundekontakt softwaren er muligheden for håndtere flere kanaler (telefonopkald, sociale medier, chats, e-mails) fra ét sted på nettet. Det er også ekstremt vigtigt at skabe regler og administrere kontakter. En anden funktion er, at kundeservice kan finde og opbevare kundernes data sikkert på ét sted.
Hvilke typer kundekontakt software findes der?
Der er 6 grundlæggende typer kundesupport software. Den første er delt indbakke og supportsoftware. Normalt kan flere personer logge ind på én konto der. Det andet er servicedesk-softwaren. Anvendes typisk i IT-service management-funktioner. En anden er besked- og chatsystemet. Det betyder, at samtaler med klienten er teknisk simple for begge parter. Dernæst er der telefonisk supportværktøj. Det er den mest traditionelle kommunikationskanal med kunden. Det femte system er CRM, det vil sige software til styring af kunderelationer. Systemet er designet til at styrke relationer. Og den sidste er videnbasesoftwaren, der muliggør udveksling af nøgleoplysninger.
Teksten er en markedsføring af LiveAgent, en software til kundesupport. Den indeholder oplysninger om abonnementer og nyhedsbreve, samt en invitation til en demonstration og kontaktmuligheder. Derudover beskrives opsætning af LiveAgent-dashboard. Teksten slutter med information om brug af cookies på websitet.