IT service desk

Hvad er en IT service desk?

IT Service desk er et enkelt kontaktpunkt mellem en serviceudbyder og servicebruger. En typisk servicedesk håndterer hændelser og anmodninger om service og løser kommunikationen med brugerne. De grundlæggende opgaver, som servicedesken skal sikre, er at håndtere alle henvendelser fra servicebrugere og sikre deres udstyr og genskabe standard servicetrafik i tilfælde af downtime så hurtigt som muligt.

Frequently asked questions

Hvordan definerer man en IT service desk?

IT Service Desk er det vigtigste kontaktpunkt mellem brugere og en organisation, der tilbyder IT-tjenester eller -løsninger. Det er et fælles kontaktpunkt, der administrerer hændelser og serviceanmodninger og håndterer kommunikation med brugere for ting som downtime eller planlagte ændringer af de tilbudte tjenester.

 

Hvilke funktioner skal hver IT service desk have?

De funktioner, der helt sikkert vil være nyttige i enhver IT-service desk, er at importere brugere til helpdesk-applikationen, konvertere beskeder til en billet, adskille hændelser, tildele dem til en tekniker, udtrække løsninger fra videnbasen samt automatisere teamets arbejdsgang.

 

Tilbyder LiveAgent en IT service desk?

LiveAgent leverer naturligvis IT-support. Det er en af ​​de vigtigste tjenester, der er obligatoriske for IT-produkter. Takket være dette kan du, i tilfælde af problemer, hurtigt kontakte teknisk support, som vil give råd og hjælpe med at løse problemet.

 

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

    Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

    ×
    Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

    Vi er tilgængelige på adskillige datoer

    Planlæg en demo