Hvad er afgang?
Afgang er, når en kunde ikke bruger dine produkter eller tjenester mere. Afgang kaldes også kundenedslidning. Der er mange ting, der kan forårsage kundeafgang. En af dem er dårlig kundeservice.
Tag alle de kunder, du mister i løbet af et bestemt tidsrum, og divider dette tal med summen af kunder, du havde i begyndelsen af en valgt tidsperiode. Du kan beregne din kundeafgang på denne måde.
Det er bedre at beholde og tage sig af kunderne. En måde er at give en fantastisk kundeservice med LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Hvad er afgang?
Kundeafgangen er en oversigt, der viser, hvor mange kunder der har forladt os i en given periode. Det viser os, hvor værdifuldt det produkt, du tilbyder, er, og hvordan du kan beholde kunderne med dit brand.
Hvordan beregner man afgang?
For at beregne kundeafgangen skal du trække antallet af brugere, der er hos dig i slutningen af måneden, fra antallet af brugere på en given dag (f.eks. begyndelsen af måneden). Derefter skal det opnåede antal divideres med det første antal brugere, og så får vi den procentdel, som kundeafgangen er. For eksempel: (1000-200) / 1000 = 80% kundeafgang
Hvad kan en virksomhed gøre for at mindske afgang?
For at reducere afgangen bør virksomheden fortsætte med at analysere, hvorfor fratrædelsen sker. For eksempel kan det hjælpe at kontakte kunder, der ønsker at flytte væk fra brandet. Så får vi to ting – en chance for at fastholde kunden og årsagen til, at de vil forlade. Kundeuddannelse er også ekstremt vigtig. Det hænger for eksempel sammen med, at kunden ved, hvem den skal kontakte i tilfælde af et problem. Hvad kan du ellers forbedre? Helt sikkert kundeservice, hvis niveau har en enorm indflydelse på kundetilgangen, såvel som at tilbyde overskud til kunder, der bruger dit brand og er loyale over for det.
Expert note
Afgang er, når en kunde ikke bruger dine produkter eller tjenester mere. Dette kan skyldes dårlig kundeservice og kan beregnes ved at dividere antallet af mistede kunder med startkundebasen.

LiveAgent Webinar 1: Introduktion & Generel oversigt
Oplev LiveAgent webinar, der hjælper virksomheder med at forbedre deres kundeservice og produktivitet gennem forskellige kommunikationskanaler og softwarefunktioner.
Sådan gør du: Foruddefinerede svar i LiveAgent
Foruddefinerede svar er ideelle til effektiv kundeservice, da de sparer tid og sikrer nøjagtige og konsekvente svar. Lær at bruge dem i LiveAgent-videoen.
Flytte fra Tawk til LiveAgent?
Migrer dine data til LiveAgent i dag og tilbyd support i verdensklasse til dine kunder. Vurderet som den bedste helpdesk-software til SMB i 2023. Gratis prøveperiode og fleksible planer.