Hvad er afgang?
Afgang er, når en kunde ikke bruger dine produkter eller tjenester mere. Afgang kaldes også kundenedslidning. Der er mange ting, der kan forårsage kundeafgang. En af dem er dårlig kundeservice.
Tag alle de kunder, du mister i løbet af et bestemt tidsrum, og divider dette tal med summen af kunder, du havde i begyndelsen af en valgt tidsperiode. Du kan beregne din kundeafgang på denne måde.
Det er bedre at beholde og tage sig af kunderne. En måde er at give en fantastisk kundeservice med LiveAgent.
Se en video om kundeafgang
Se hvilken formular der bruges for at beregne kundeafgangen og få en klar forståelse af dens betydning. Se, hvordan kundeafgangen direkte påvirker sundhedstilstanden for din SaaS-virksomhed og se, hvorfor sporing af denne metrik er afgørende for succes.
Frequently Asked Questions
Hvad er afgang?
Kundeafgangen er en oversigt, der viser, hvor mange kunder der har forladt os i en given periode. Det viser os, hvor værdifuldt det produkt, du tilbyder, er, og hvordan du kan beholde kunderne med dit brand.
Hvordan beregner man afgang?
For at beregne kundeafgangen skal du trække antallet af brugere, der er hos dig i slutningen af måneden, fra antallet af brugere på en given dag (f.eks. begyndelsen af måneden). Derefter skal det opnåede antal divideres med det første antal brugere, og så får vi den procentdel, som kundeafgangen er. For eksempel: (1000-200) / 1000 = 80% kundeafgang
Hvad kan en virksomhed gøre for at mindske afgang?
For at reducere afgangen bør virksomheden fortsætte med at analysere, hvorfor fratrædelsen sker. For eksempel kan det hjælpe at kontakte kunder, der ønsker at flytte væk fra brandet. Så får vi to ting – en chance for at fastholde kunden og årsagen til, at de vil forlade. Kundeuddannelse er også ekstremt vigtig. Det hænger for eksempel sammen med, at kunden ved, hvem den skal kontakte i tilfælde af et problem. Hvad kan du ellers forbedre? Helt sikkert kundeservice, hvis niveau har en enorm indflydelse på kundetilgangen, såvel som at tilbyde overskud til kunder, der bruger dit brand og er loyale over for det.
Opret salgs-, marketing- og tekniske supportafdelinger for lettere billetrouting. Brug foruddefinerede tekstsekvenser og opdel kunder efter interesser, alder og nationalitet. Få øjeblikkelig feedback og overvåg kundetilfredsheden med tiden. Tilpas agenttilladelser og automatiser rutineprægede opgaver for at forbedre produktiviteten.
En dedikeret hub til dine kunder
Agent -billetformularer giver kunderne mulighed for at kontakte supportteamet via kundeportalen og gemme kundedata via CRM systemet. Det forbedrer kundekommunikation og interne supportprocesser. En kundeportal reducerer omkostninger og giver 24/7 adgang til oplysninger. Kundeserviceportalsoftware giver kunder adgang til billetstatus, produktinformation og selvbetjeningsværktøjer. LiveAgent tilbyder også intern videnstyring.Over 30.000 virksomheder bruger LiveAgent's funktionsrige selvbetjeningsportal, der kan tilpasses til dit brand.