Telemarketing software

Hvad er telemarketing software?

Det er et værktøj, der hjælper med at gøre telemarketing mere effektivt. Det giver dig mulighed for at kontakte et stort antal mennesker på kort tid.

Din telemarketing softwareløsning har brug for et ultra-pålideligt, nemt automatiseret opkaldssystem. Uden pålidelighed vil dine sælgere bruge deres tid på at bede IT om hjælp i stedet for at kontakte potentielle kunder. For det andet er teknologi der prioriterer mobilenheder afgørende, fordi dine sælgere skal arbejde hjemmefra og besøge kunder. Og for det tredje kan software med avanceret opkaldssporings-funktioner levere nøgledata, der kan hjælpe dig forbedre din målretningsindsats.

Hvad er hovedfunktionerne ved telemarketing software?

Lær om de de vigtigste funktioner, der tilbydes. For større teams, der skal foretage et betydeligt antal telemarketingopkald, kan du tjekke LiveAgents call center software. Du kan sætte det op på 5 minutter uden at købe speciel hardware.

Nøglefunktioner i telemarketings-værktøjer

  • dialer – Denne funktion har flere navne som f.eks. power dialer, predictive dialers, auto dialer, og progressive dialer. Det fremskynder den udgående opkaldsproces. Dine salgsagenter kan fokusere deres indsats på at tale med potentielle kunder i stedet for at indtaste telefonnumre.
  • dialing process – En god dialing process betyder, at du kan indlæse en kontaktliste og hurtigt begynde at foretage udgående opkald.
  • adjustable dial modes – Hver telemarketingforsinkelse koster dig potentielt salg i et udgående callcenter. Vælg derfor en telemarketing softwareløsning, der understøtter adjustable dial modes. Denne funktion betyder, at du hurtigt kan springe opkald uden svar og optaget-signaler og gå videre til den næste person på kontaktlisten.
  • talemeddelelser – Optaget signaler og uvilje mod at besvare udgående opkald er konstante udfordringer for enhver telemarketingsvirksomhed. Derfor skal din telemarketing softwareløsning gøre det nemt at skrive scripts og lægge beskeder.
  • IVR – Overvej at bruge et interactive voice response-system til at dirigere kunder til dine salgsagenter.
  • voice broadcasting – Dine salgsagenter kan bede om muligheden for at kontakte mange potentielle kunder på én gang. For at imødekomme dette behov skal du vælge et system med voice broadcasting.
LivAgent's call center features

Hvad er fordelene og begrænsningerne ved telemarketing software?

Selvom effektiv telemarketingsoftware har en tendens til at forbedre din telemarketingforretning, er ingen software ufejlbarlig. Lad os tage et kig på nogle fordele og begrænsninger ved telemarketing software:

  • kunderejse – En vigtig udgående telemarketing software kan være effektiv til at starte opkald. Hvis salgsteamet kan foretage et salg i et enkelt opkald, kan en grundlæggende softwareapplikation være egnet. De fleste kunder vil dog have en mere kompleks kunderejse. For eksempel kan kunder i din branche forvente personlig service. I dette tilfælde skal du vælge software til telemarketing, der er i stand til at håndtere flere opkald.
  • kundeinteraktioner – For at undgå at miste kunder bør din software integreres med et cloud-baseret CRM som SugarCRM, Vtiger CRM, Agile CRM, eller Pipedrive. Ved at spore alle kundeinteraktioner kan dine salgsagenter referere til tidligere interaktioner. Noget telemarketing software integreres ikke med CRM, hvilket betyder, at dit salgsteams præstation kan påvirkes.
  • forvaltningsværktøjer – Du skal coache dine agenter. Du skal muligvis give undervisning i hele salgsprocessen. Du skal også spore vigtige numre som kontaktforhold, udgående opkald og indgående opkald. Vælg software, der inkluderer avanceret rapportering.
  • videosupport – Nogle kunder reagerer muligvis bedre på videostrategier for kundeengagement som f.eks. personlige videoer.
  • maksimere timeansatte – Nogle virksomheder er afhængige af timeansatte til at køre deres udgående kampagner.
Call distribution settings in Contact center software - LiveAgent

Begrænsninger

I sig selv kan fantastisk software ikke garantere succes for udgående kampagner. Flere ikke-softwarefaktorer påvirker, om din virksomhed lykkes med telemarketingkampagner.

  • salgstræning – For at få de bedste resultater skal du sørge for træning til telemarketingteamet som f.eks. scripts til håndtering af mål. I sig selv kan telemarketing software ikke erstatte veltilrettelagt træning i telemarketingteknikker. Dårlig uddannelse betyder også, at personaleudskiftningen sandsynligvis vil være høj.
  • kundesupport – Dit udgående salgsteams arbejde går helt i stå, hvis dit system svigter. Hvis du vælger et enterprise kontaktcenter til at administrere dine opkald, kan du minimere denne begrænsning.
  • e-mailmarketing – Relativt få telemarketingsystemer tilbyder e-mailskabeloner og komplette e-mailmarketingfunktioner. Hvis din forretningsstrategi lægger vægt på direkte marketing-e-mail, skal du bruge en softwareplatform til at administrere indgående opkald.
  • virksomhedens størrelse – Der er en væsentlig forskel på en lille virksomhed med fem salgsagenter og en stor organisation. Større virksomheder, der kører landsdækkende telemarketingkampagner, har brug for anden software.
LiveAgent dasboard - manage call center agents

Hvordan implementerer man telemarketing software?

Den specifikke implementeringsproces for telemarketing software varierer fra virksomhed til virksomhed. Lad os i dette eksempel antage, at din virksomhed har to udgående salgsteams. Dine salgschefer klarer sig godt med at lukke aftaler, men du har brug for flere kundeemner. For at løse dette problem beslutter du dig for at etablere et dedikeret telemarketingteam.

Dit første skridt er at bruge lidt tid på at tænke over hele din salgsproces.

  • kontaktrate – Bed dine salgsagenter om at vurdere deres succes med at kontakte kundeemner via telefon.
  • indgående kundeemner – Bekræft antallet af indgående kundeemner, der kom ind i virksomheden i den seneste måned. Telefonopkald. Indsaml information om antallet af udgående og indgående opkald. Når du har indsamlet disse data, skal du sammenligne din virksomhed med andre i telemarketingbranchen. For eksempel er den gennemsnitlige opkaldsvarighed 4 minutter ifølge data rapporteret af Finances Online. Det betyder, at dine medarbejdere burde have 10-15 samtaler i timen.
  • kraftfulde salgsværktøjer – Lav en liste over de andre salgsværktøjer, der er tilgængelige for telemarketingteamet. Start med teknologi som customer relationship management (CRM), mobiltelefoner og dit cloud-telefonsystem. Overvej desuden, hvordan dine medarbejderes teknikker kan bidrage til din virksomhed. Du kan for eksempel identificere de bedste e-mail-signaturer og opfordre andre medarbejdere til at opdatere deres signaturer i overensstemmelse hermed.
LiveAgent CRM integrations

Start et pilotprojekt med telemarketingteamet

Når du har valgt en telemarketingsoftware, skal du overveje at bruge en prøveversion. Her er nogle af de specifikke funktioner, du skal holde øje med.

  • telefonens opkaldsskærm – Spørg dit salgsteam, hvor godt telefonopkaldet fungerer.
  • telefonhardware – Spørg dine medarbejdere om telefonens hardware. Hold øje med systemer, der forårsager akavede pauser. Forsinkelser og lange pauser kan skræmme kunderne væk.
  • daglig salgsarbejdsgang – Det er afgørende at fokusere på udgående opkald og have så mange samtaler med kunder som muligt i et cold calling job. For eksempel skulle softwaren gøre det nemt, hvis du forventer at timeansatte foretager 100 cold calls om dagen.
  • understøttelse af udgående opkaldskampagner – Softwaren bør holde trit med et stort antal samtidige opkald. Hvis systemet fejler ved høje opkaldsmængder, skal du nok vælge et andet system.

Set up your call center in 5 minutes

LiveAgent's call center software solution allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Hvad er telemarketing software?

Telemarketing software forbedrer din telemarketingindsats markant. I stedet for at stole på gammeldags metoder, kan dine sælgere bruge telemarketing software til at foretage flere antal opkald og være mere opmærksomme på kundernes behov. Brug af pålidelig telemarketing software letter byrden for dine salgsrepræsentanter.

Hvad er hovedfunktionerne ved telemarketing software?

De vigtige elementer ved telemarketing software fokuserer på telefonopkald. Se for eksempel efter en opkaldsfunktion, der ringer op til telefonnumre hurtigt, så du kan øge din kontaktrate. Andre vigtige funktioner omfatter avanceret rapportering og en intuitiv grænseflade til at reducere personaleudskiftning.

Hvad er styrkerne og begrænsningerne ved telemarketing software?

De vigtigste styrker ved telemarketing software ligger i at øge antallet af opkald i timen. Det betyder, at du kan gennemføre landsdækkende telemarketingkampagner med færre timeansatte. Yderligere gør rapporteringsfunktioner det nemt for ledere at spore antallet af udgående og indgående opkald. Begrænsningerne ved telemarketing software omfatter et par punkter. Software i sig selv kan ikke give skræddersyet træning i telemarketingteknikker. Derudover er telemarketingsoftware ikke altid godt integreret med andre værktøjer (f.eks. e-mail marketingværktøjer).

Hvordan implementerer man telemarketing software?

Den bedste måde at implementere telemarketing software på er ved at køre en lille pilottest. Efter at have kørt testen i et par uger, få feedback. Spørg salgsteam om indvirkningen på deres daglige salgsproces. Hvis der er en forbedring i kontaktforhold, har du muligvis fundet den rette telemarketing software.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo