Hvad er SLA?
SLA er en forkortelse for Service Level Agreement.
En virksomhed kan definere serviceniveauaftalepolitikker, så deres brugere bedre kan overvåge deres serviceniveauydelse og opfylde en virksomheds serviceniveaumål. Service Level Agreements, eller SLA’er, aftales typisk mellem virksomheder og deres erhvervskunder.
SLA definerer normalt det tidspunkt, hvor en billet skal besvares eller løses fuldstændigt. Hvis en virksomhed ikke overholder de aftalte SLA-politikker, sker der overtrædelser af SLA. Ofte skal de underkastes sanktioner i forbindelse med SLA-overtrædelser, fordi mange virksomheder, især store forretninger og virksomheder, har deres Service Level Agreements på skrift.
Mange IT-helpdesk-billetteringssystems-løsninger inkluderer SLA-regler på deres liste over funktioner. I modsætning til hvad mange tror, er det ikke kun store IT-virksomheder der er afhængige af SLA’er for både at modtage og levere det bedste niveau af support. De fleste kundecentrerede virksomheder bruger en eller anden form for SLA-politik. SLA’er i LiveAgent fungerer som en kombination af SLA-niveauer og SLA-regler.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder SLA?
SLA'en eller serviceniveauaftalen definerer det serviceniveau, der forventes af udbyderen. Den definerer de indikatorer, som tjenesten måles med. Det omfatter også afhjælpende foranstaltninger eller sanktioner i tilfælde af manglende opnåelse af det aftalte serviceniveau. Dette er et af nøgleelementerne i kontrakten.
Hvad er SLA's rolle?
SLA samler information om alle tjenester og forventet pålidelighed i ét dokument. Den definerer målinger, ansvar og forventninger. SLA'en er designet til at beskytte begge parter i kontrakten. Den bør tilpasses til forretningsmål og aktiviteter.
Kan du indstille en SLA i LiveAgent?
I LiveAgent kan du indstille SLA. Du skal gå til Konfiguration, derefter vælge afsnittet Automation, klikke på SLA og Opret Niveau. Gem og luk derefter efter den relevante indstilling.
Expert note
En SLA eller service level agreement er en aftale mellem en virksomhed og dens erhvervskunder, hvor serviceniveauets målinger og forventninger defineres. Overtrædelse af SLA kan føre til sanktioner.

Detaljeret Help Desk-funktionsoversigt
LiveAgent er en helpdesk-software med mange funktioner, herunder billetteringssystem, automatisering og live chat. Det forbedrer kundesupport på alle kanaler.
Grandstream GXV3350 Telefon Anmeldelse
LiveAgent er en populær helpdesk-software med integrationer og alternativer som forbedrer kundeservice og øger produktiviteten.
Sådan opsætter du livechat i Adobe Business Catalyst
Opsæt livechat i Adobe Business Catalyst for mere kundeinvolvering og forbedret kundeservice på din virksomhedswebside.
Sådan opretter du tidsregler i LiveAgent
LiveAgent præsenterer deres priser, certifikater og partnerskaber. Deres gratis helpdesk-software dækker vigtige supportkanaler og billetfunktioner. De tilbyder også support til sociale medier og live chat software som Podium og Zendesk. Zoho Desk er bedst for større virksomheder med chat-widgets.