SLA

Hvad er SLA?

SLA er en forkortelse for Service Level Agreement.

En virksomhed kan definere serviceniveauaftalepolitikker, så deres brugere bedre kan overvåge deres serviceniveauydelse og opfylde en virksomheds serviceniveaumål. Service Level Agreements, eller SLA’er, aftales typisk mellem virksomheder og deres erhvervskunder.

SLA definerer normalt det tidspunkt, hvor en billet skal besvares eller løses fuldstændigt. Hvis virksomheden ikke overholder deres SLA-politikker, sker der overtrædelser af SLA. Ofte skal de underkastes sanktioner i forbindelse med SLA-overtrædelser, fordi mange virksomheder, især store virksomheder og virksomheder, har deres Service Level Agreements på skrift.

SLA’er i LiveAgent fungerer som en kombination af SLA-niveauer og SLA-regler.

Frequently asked questions

Hvad betyder SLA?

SLA'en eller serviceniveauaftalen definerer det serviceniveau, der forventes af udbyderen. Den definerer de indikatorer, som tjenesten måles med. Det omfatter også afhjælpende foranstaltninger eller sanktioner i tilfælde af manglende opnåelse af det aftalte serviceniveau. Dette er et af nøgleelementerne i kontrakten.

 

Hvad er SLA's rolle?

SLA samler information om alle tjenester og forventet pålidelighed i ét dokument. Den definerer målinger, ansvar og forventninger. SLA'en er designet til at beskytte begge parter i kontrakten. Den bør tilpasses til forretningsmål og aktiviteter.

 

Kan du indstille en SLA i LiveAgent?

I LiveAgent kan du indstille SLA. Du skal gå til Konfiguration, derefter vælge afsnittet Automation, klikke på SLA og Opret Niveau. Gem og luk derefter efter den relevante indstilling.

 

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo