Hvad er kundetilfredshed?
Kundetilfredshed er en følelse eller grad af tilfredshed skabt af produkter, tjenester eller kundepleje. Det er en situation, hvor kunden er tilfreds med en virksomhed. Kundetilfredshed afspejler, om kundens forventninger er blevet opfyldt eller ej.
Når en virksomhed øger kundetilfredsheden, kan det reducere omkostningerne og øge salget. Glade kunder anbefaler ofte virksomheden til deres venner, familie eller kolleger, og det bringer nye potentielle kunder. Virksomheden kan øge client satisfaction ved at levere kvalitetsprodukter, serviceydelser og kundesupport, ved priser eller en god atmosfære i butikken. Men der er også mange andre måder.

Frequently asked questions
Hvad er kundetilfredshed?
Kundetilfredshed er graden af kundetilfredshed med det produkt eller den service, de har købt, eller kundesupporten. det afspejler, om klientens forventninger er blevet indfriet, og behovene er blevet opfyldt.
Hvordan måler man kundetilfredshed?
Kundetilfredshed kan måles på flere måder. Det kan være et kundetilfredshedsresultat, takket være hvilket vi vil få svar på spørgsmålet om, hvorvidt kunderne er tilfredse med kundeservicen eller ej. Du kan også undersøge kundeindsatsscore, som viser, hvor mange kræfter kunden skal lægge i suppeprocessen og kontakten til kundeservice. En anden mulighed er undersøgelser med detaljerede forespørgsler, der sendes til kunder via appen, efter tjenesteydelse, via e-mail eller via live chat.
Hvordan forbedrer man kundetilfredsheden?
For at forbedre kundetilfredsheden skal du prioritere kundeservice så meget som muligt – så kunden føler, at det er vigtigt for dit brand. Forsøg også at forstå klienten og deres beslutninger og reagere på deres behov. Du bør også tage dig af UX, så din kunde kan gennemgå købsprocessen på den nemmeste og mest intuitive måde.