Hvad er Kundeumage – score (CES)?
Er dine kunder glade? Er de tilfredse med din service og dit produkt? Du kan måle det med Kundeumage – score (CES). Det er en metrik, der måler, hvordan dine kunder har det med den indsats, de skal yde for at interagere med support og få en løsning på deres problem..
Vælg et passende spørgsmål og spørg dine kunder. Beregn derefter procentdelen af Kundeumage – score baseret på kundesvar. Der er mange måder at måle det på, f.eks. via e-mails eller spørgeskemaer.
Frequently asked questions
Hvad er Kundeumage - score (CES)?
Kundeumage - score (CES) er et mål, der viser, hvordan dine kunder har det med den indsats, de skal bruge for at interagere med dit kundeserviceteam og finde en løsning på deres problem. Takket være dette kan du teste effektiviteten af din kundeservice.
Hvordan beregner man Kundeumage - score (CES)?
For at beregne Kundeumage - score (CES) skal du vælge det relevante spørgsmål og tage det op med dine kunder. Dette kan f.eks. gøres ved hjælp af et spørgeskema. Den nemmeste måde er, hvis kunderne svarer på en skala fra 1 til 10. Så dividerer du summen af deres svar med antallet af adspurgte kunder, og du får dette forhold.
Hvordan forbedrer man Kundeumage - score (CES)?
For at forbedre din Kundeumage - score (CES) skal du placere dine kunder i et dedikeret onlineområde. På den måde vil de nemt være i stand til at komme i forbindelse med kundeservice såvel som andre kunder og eksperter. Den anden idé er at skabe en videnbase, der hjælper dig med at løse kundeproblemer hurtigt og nemt. Den tredje (og den vigtigste) måde er effektiv kundeservice, hvilket muliggøres takket være den passende software.
Expert note
Kundeoplevelsesscoren (CES) viser kundetilfredshed ved at måle, hvor let det er for kunden at få løst sit problem. Det er en vigtig KPI at følge for at forbedre kundeoplevelsen.

Virksomheder bør besvare kundernes e-mails inden for en time, da 70% af kunder er mere positivt indstillede på brands, der tilbyder proaktiv kundeservice. Statistikker angående nødvendigheden af self-service, social media service, call center brug, customer service, help desk usage og live chat er også tilgængelige på LiveAgent. Derudover tilbyder LiveAgent supportportaler, dataoverførsel og ændringslogfunktioner, samt blog, ordliste, skabeloner og webinarer. Der er flere prissætningsmuligheder og planlægning af demo er tilgængelig på LiveAgent's hjemmeside.
LiveAgent tilbyder billetløsninger til kundesupport med fokus på tidsopløsning og SLA-overholdelse. De tilbyder også funktionsopkaldstagging, eskaleringsstyring og opkaldsenheds-planlægning for at forbedre kundeoplevelsen og automatisere opgaver. LiveAgent giver en gratis prøveperiode og mulighed for demoer og integreringer. Derudover har de også ressourcer som blog, akademi, skabeloner og webinarer.
Artiklen omhandler vigtigheden af respons på feedback fra kunder i form af anmeldelser på Google eller Facebook, mails, chat eller telefon. En god respons kan styrke kundens værdi og loyale adfærd. Opdatering af færdigheder, teknologi og viden er også afgørende for fortsat positive tilbagemeldinger. Teksten introducerer desuden LiveAgent, en platform for kundeservice, og opfordrer til at tilmelde sig en demo.
Average handle time / Gennemsnitlig håndteringstid (AHT)
Teksten omhandler virksomheden LiveAgent og dens løsninger til kunder og virksomheder. Der er information om support, systemstatus og priser, samt muligheden for at planlægge en demo eller tilmelde sig nyhedsbrevet. LiveAgent's website bruger cookies, og der er en besked om, at installationen af LiveAgent er i gang. Derudover er der også en mulighed for at planlægge én-til-én samtaler for at opdage, hvordan LiveAgent kan hjælpe virksomheden.