Pris pr. kontakt

Hvad er prisen pr. kontakt?

Det er en af ​​de vigtigste nøglepræstationsindikatorer (KPI) i callcentermiljøer. Det spiller en nøglerolle i cost-benefit-analysen. Pris pr. kontakt måler, hvor meget hver interaktion med kunden koster.

Alle call center-operationer som at tage telefonen eller sende en e-mail afspejles i kontaktcenteromkostningerne. Dette inkluderer også en tildeling af budget for dine medarbejderes lønninger, omkostninger til virksomhedens teknologi samt betalinger for enhver software, du har brug for.

Prisen pr. kontakt KPI er bundet til den gennemsnitlige behandlingstid (AHT), responstid og pris pr. opkald-metrics. Det vedrører også kundetilfredshedsscore og kundeservicekvalitet.

Hvordan beregner man prisen pr. kontakt?

Det er ret nemt at beregne prisen pr. kontakt i dit call center. Du skal dividere de samlede call centeromkostninger med antallet af kundekontakter, du har en periode (ugentlig, månedlig, kvartalsvis osv.).

En grundlæggende formel for beregning af omkostninger er som følger:

Pris pr. kontakt= Samlede call centeromkostninger / Antal kundekontakter

Kundekontakt omfatter forskellige måder at kontakte dine kunder på. Det kan være opkald til kunder, e-mails, sociale medier omtaler osv., og kombinationen af ​​disse. Sørg for at definere denne variabel, når du bruger formlen for pris pr. kontakt.

Call center illustration

Det er også vigtigt at huske på, at blandt andet faktorer som agentproduktivitet, lønsatser og fjernelse af årsager i høj grad kan påvirke dine priser pr. kontakt.

Hvordan mindsker du dine omkostninger pr. kontakt?

Der er et par muligheder for, hvordan du kan reducere dine omkostninger pr. kontakt. Du skal huske, at selvom du kan reducere dit driftsbudget, bør den kundeservicekvalitet, du leverer, aldrig falde.

Her er nogle tips til at reducere omkostningerne pr. kontakt i dit callcenter:

  • interactive voice response (IVR) – Det kan hjælpe dine agenter med opkaldsbekræftelsesprocessen, håndtering af ubesvarede opkald, etc.
ivr
  • tilbagekaldsfunktion – Det giver dine kunder mulighed for at vælge, om de vil have, at dine agenter ringer til dem senere, når de er tilgængelige.
  • ACD routing – Du kan konfigurere, hvordan opkaldene dirigeres til centeragenter baseret på foruddefinerede regler.
Indstillinger for opkaldsdistribution i kontaktcentersoftware - LiveAgent
  • selvbetjeningsmulighed – Dette giver dine kunder mulighed for at løse deres problemer på egen hånd.
LiveAgent vidensbase
  • call center software – Sørg for at bruge integreret call centersoftware. Det giver dig ikke kun mulighed for at strømline dine kundeinteraktioner, men det er også mere budgetvenligt. En af disse overkommelige cloud-baserede tjenester er for eksempel LiveAgent call center software.

Reduce your costs

LiveAgent offers wide range of call center features that can improve quality of your call center services and also reduce costs. Curious to see for yourself?

Frequently asked questions

Hvorfor er prisen pr. kontakt vigtig?

Denne call center-metrik er vigtig, fordi den giver indsigt i dit call centers driftsomkostninger, og den hjælper dig med at fordele dit kontaktcenterbudget mere effektivt. Prisen pr. kontakt-metrikken tager højde for faktorer som prisen pr. opkald, kontaktcenterteknologigebyr, agentlønninger, chat-omkostninger, skat, kontorlokaler, computere, softwarelicenser og andre diverse udgifter.

Hvordan beregner du prisen pr. kontakt?

Der er en simpel formel, du kan følge: Pris pr. kontakt= Samlede call centeromkostninger / Antal kundekontakter Du kan bruge denne formel til at beregne omkostningerne pr. kontakt i en bestemt tidsperiode - ugentlig, månedlig, årligt osv, etc.

Hvad er den gennemsnitlige pris pr. kontakt?

Branchegennemsnittet er omkring $ 7,16, men det kan variere afhængigt af de kommunikationskanaler, du bruger, og kompleksiteten af ​​din virksomhed. Mere komplekse produkter eller tjenester. for eksempel vil IT-løsninger have højere omkostninger pr. kontakt, fordi deres kunder normalt har brug for mere support.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo