Sociale medier er blevet en integreret del af vores samfund. Det er en platform til at forbinde med venner og familie, shoppe online, tjene penge og i stigende grad også til markedsføringsformål. Markedsføring på sociale platforme kan være gratis eller betalt.
Hvad er de vigtigste forskelle mellem betalte sociale medier og organiske?
Begge…
… involve engaging with existing and winning new audiences on social media platforms to promote, sell, and advertise your product, business or brand. They both use existing social platforms and require a social media presence. And, to be used effectively, they both need some skill.
Men…
… organiske sociale medier er gratis.
Er betalt bedre end organisk?
Det kommer an på dit budget og forretningsmål. Nogle siger, at organiske indlæg er mere ægte. På den anden side kan betalt bedre målrette mod et publikum, men det kan skade dig mere end at hjælpe, hvis det gøres forkert, fordi du taber penge og tid. Den gode nyhed er, at man kan lære at bruge dem effektivt. Faktisk giver det mest mening at kombinere begge strategier.
Begge strategier mislykkes, hvis de ikke lever op til løfterne, eller hvis du ikke reagerer på følgere på sociale medier.
Improve your social media customer service with LiveAgent
Social media support under one roof.
Frequently asked questions
Er organiske sociale medier døde?
Nej. Men det har uden tvivl ændret sig meget. For at bruge sit potentiale er det vigtigt at tilpasse sig disse ændringer. Så længe folk interagerer på sociale medier, vil der være et organisk aspekt ved det.
Hvorfor poste organisk socialt indhold?
For at opretholde en organisk social tilstedeværelse af dit brand, interagere med og støtte nuværende kunder, informer dem om nyheder og pleje dit forhold.
Hvordan kombinerer man betalte og organiske sociale medier?
Opnå de færdigheder til at bruge dem begge til deres bedste potentiale. Brug for eksempel organisk til at opretholde gode, støttende relationer med nuværende kunder og betalte for at kontakte nye målgrupper.
- Betalte sociale medier (Forklaret)
- Organiske sociale medier (Forklaret)
- Social media management tjekliste – Bliv en Ninja på sociale medier
- Brugere og vaner - LiveAgent
- Social støtte benchmarks - LiveAgent
- Sociale medier forventninger - LiveAgent
- Social media overview - LiveAgent
- Social Support (Forklaret)