Hvad er instant chat?
Instant chat, også kendt som IM, er et chatbeskedsystem, der sender beskeder i realtid over internettet. Typisk er IM’er korte beskeder, der udveksles mellem to eller flere personer.
Hvordan fungerer en instant chat?
For at sende og modtage IM kan brugere enten downloade en bestemt software eller chatte gennem browserbaserede chatværktøjer. Brugere kan se andre brugere online og chatte med dem i realtid via enheder såsom computere, telefoner, iPads og endda spillekonsoller.
Hvad kan du sende via en IM?
Moderne instant chat-software giver brugerne mulighed for at sende klikbare hyperlinks, GIF’er, fotos, vedhæftede filer, dokumenter, videoer og endda taleoptagelser. Mere avanceret software gør det også muligt for brugere at ringe til hinanden gennem video- og opkald, og nogle tillader endda brugere at dele deres skærme med hinanden.
Sådan laver du en instant chat på en hjemmeside
Hvis du vil give en mulighed for øjeblikkelig chat på dit websted, skal du blot placere en chatknap-widget på dit websted. Ingen kodning er nødvendig, blot kopier og indsæt din knapkode på din hjemmeside. For at lære, hvordan du gør det, tjek denne trinvise vejledning.
Hvordan kan du bruge instant chat i kundesupport?
Hvis du vil bruge instant chat i kundesupport, kan du overveje at bruge live chat software. Live chat-software fungerer på nøjagtig samme måde som instant chat – den muliggør det for agenter at chatte med kunder i realtid. Den eneste forskel er, at for at chatte med kundesupportmedarbejdere, behøver kunderne ikke at downloade noget software. Hvis kunder ønsker at chatte med kundesupportmedarbejdere, skal de blot klikke på live chat-knappen/widget på virksomhedens hjemmeside.
Kan kunder lide live chat?
Kunder elsker at bruge live chat. Faktisk foretrækker 79 % af forbrugerne at livechatte med kundesupportmedarbejdere, fordi de tilbyder øjeblikkelige svar.
Er det det værd at investere i en live chat-software, der kun er til instant messaging?
Det meste live chat-software er en del af en større softwareløsning – såsom en helpdesk-software. Ud over livechat/IM-funktioner indeholder en helpdesk-software avancerede funktioner såsom billetsoftware, vidensbasesoftware, or a call center software. Derfor er det absolut værd at investere i live chat-software – da du vil få yderligere funktionalitet, som kun vil hjælpe dig med at yde et højere niveau af kundeservice. For at lære mere om helpdesk-software og fordelene ved at bruge tjek dette link.
Kunne du tænke dig at få flere oplysninger om det?
Se vores omfattende research, hvor vi har indsamlet vigtig information og sammenlignet LiveAgent med andre chat plugins for WordPress.
Frequently Asked Questions
Hvad betyder instant chat?
Instant chat er en form for onlinechat, der tilbyder realtidstransmission af beskeder over internettet. Korte beskeder sendes normalt mellem to brugere, men nogle beskedtjenester kan vise teksten i realtid, efterhånden som den laves uden at klikke på "send".
Hvordan fungerer instant chat?
Instant chat fungerer på en sådan måde, at du kan kontakte en bestemt person ved hjælp af messenger, og beskeden går direkte til vedkommende. Beskeder overføres i realtid via direkte forbindelse. Oftest har den også mulighed for at overføre filer. Alt dette gør det muligt for chatten at fungere effektivt
Hvad er den instant chat i LiveAgent?
LiveAgent instant chat er en del af hele supportsoftwareløsningen. Det muliggør realtidskontakt med kunden, og så kan det brand yde kundeservice på højeste tekniske niveau. Dette opfylder kundernes behov, som ofte har brug for øjeblikkelig assistance.
"LiveAgent tilbyder helpdesk-software og live chat, der kan forbedre kundesupport på tværs af kanaler. Det er et værdifuldt værktøj for små virksomheder. Chat i realtid er en effektiv måde at kommunikere med kunder på og kan øge kundetilfredsheden. LiveAgent tilbyder chat i realtid, der kan tage din virksomheds kundeservice til et højere niveau."
The LiveAgent panel can show the number of customers waiting in the chat or call queue. Agents can define the number of chats they can handle at one time and a breathing time can be set between chats. Maximum queue time and maximum customers allowed can also be defined. If the queue is long, the online chat button can act as an offline button or be hidden. Agents can pick up chats or calls by clicking on the queue indicator regardless of their chat/call availability status.