Hvad er en auto dialer?
En auto dialer (eller automatisk opkalder) er en software, der automatisk ringer op til numre fra opkaldslister og dermed sparer udgående callcenteragenter fra at skulle ringe op til disse numre manuelt. Automatiske opkaldssystemer kan bruges af en række virksomheder i forskellige brancher, herunder e-handel, servicesektorer, sundhedspleje, uddannelsesinstitutioner, forsikrings- og finansielle tjenesteudbydere, fast ejendom, inkasso, politiske organisationer (når de kører politiske kampagner) og andet. Ved at bruge dette automatiske auto dialersystem, kan virksomheder kontakte og følge op på hundreder eller endda tusindvis af kunder eller kundeemner på kort tid.
Call center-agenter har brugt dette automatiske call system i årtier til udgående kampagner. Med manuelle dialers ringer agenter et nummer enten ved at indtaste det med et tastatur eller fra en forudindlæst kontaktliste i CRM (Customer Relationship Management) og venter derefter på, at opkaldet forbindes. Automatiske dialers blev designet til at gøre den udgående opkaldsproces lettere for agenter og øge agentens produktivitet.
Auto dialer call center løsninger til automatisk opkald giver mulighed for at øge opkaldshastigheden og agentens taletid ved at frasortere telefonsvarere og reducere agentens ventetider. Det resulterer i forbedret produktivitet og øget callcentereffektivitet. Når de bruges som en automatiseret salgsmaskine, kan automatiske dialers forenkle leadgenerering, maksimere outreach og cold-callings-effektivitet og i sidste ende forbedre dit salgsteams ydeevne.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hvad er automatisk opkald?
I modsætning til manuelle opkald (manuelt opkald), når callcenter-agenter starter udgående opkald ved manuelt at ringe op til hvert nummer en efter en fra en kontaktliste, gør automatiske opkaldssystemer (auto dialer) agenter i stand til automatisk at ringe til en liste over numre. Med automatiske opkald kan agenter foretage hundredvis eller tusindvis af automatiske opkald på én gang for at kontakte kundeemner eller kunder. Salgsteams kan effektivt bruge automatiske opkald, når de kører udgående marketingkampagner.
Hvordan fungerer en automatisk dialer?
Auto dialers, som navnet antyder, ringer automatisk til et sæt kontakter, hvilket eliminerer behovet for manuelt opkald. Når nummeret er ringet op, kan automatiske opkaldssystemer bedømme, om opkaldet besvares af en telefonsvarer, besvares af en faktisk person, eller om linjen er optaget. Når stemmedetektoren har fundet ud af, hvem der har besvaret opkaldet, vil den enten dirigere opkaldet til en tilgængelig agent, give en menu med valgmuligheder til den person, der svarer, afspille en forudindspillet besked eller efterlade en besked.
Hvordan konfigurerer jeg automatisk opkald?
Opsætning af automatisk opkald kræver en computer, en telefonlinje (almindelig eller VoIP), et stemmemodem og software til automatisk opkald. For at få autoopkaldssoftwaren op at køre, skal du uploade din kontaktdatabase, indstille opkaldsflow og tildele agenter. Baseret på typen af den automatiske opkaldsfunktion, du bruger (prædiktiv dialer, power dialer, forhåndsvisnings-dialer, progressiv dialer), kan systemet konfigureres til, hvordan det reagerer i forskellige scenarier (såsom hvis der er et optaget-signal, hvis en rigtig person svarer eller en telefonsvarer svarer osv.).
Er auto dialer en del af LiveAgent?
Alle cloud-baserede callcenterløsninger giver udgående opkaldsmuligheder, men ikke tilbyder automatisk opkaldsfunktion. LiveAgents kontaktcenterløsning understøtter i øjeblikket click-to-call opkald, som er en af de mest populære teknologier, der bruges i nutidens callcentre sammen med automatisk opkald. Det giver salgsagenter mulighed for at starte udgående opkald til kunder eller kundeemner med få klik, mens de surfer på deres websteder.
Expert’s note
En auto dialer er en cloud-baseret software, der kan automatisere udgående opkald og forenkle opkaldsprocessen for call center-agenter.
Opkaldsomstilling er en telekommunikationsfunktion, der sætter en opkaldende person på hold, mens en agent håndterer opkaldet. Dette reducerer ventetiden og øger produktiviteten og kundetilfredsheden. LiveAgent tilbyder omfattende call center-software med prædiktive dialere og andre funktioner. Besøg deres hjemmeside for mere information.
LiveAgent tilbyder kundesupport-platform til virksomheder med chat, opkald, videoopkald, kontaktformularer og forum. Opkaldswidgets og målgruppekendskab er vigtige for at forbedre kundeinteraktion og salg. Kvaliteten af opkald afhænger af teknologi og dygtige agenter. SLA'er kan hjælpe med at definere svartider. LiveAgent er gratis i 14 dage.