Kunde service management

Hvad er kunde service management?

CRM er et kundedrevet administrationssystem. Det betragtes som en forretningsmæssig tilgang præget af aktiv skabelse og vedligeholdelse af langsigtede kunderelationer. Disse relationer er gavnlige for både kunden og virksomheden, og opretholdelsen af dem eliminerer uetisk adfærd over for kunderne.

Kunde service management betragtes nogle gange som en databaseteknologi, der understøttes af processen med at indsamle, behandle og bruge information om virksomhedens kunder.

Fordele ved kunde service management

CRM kan ikke kun gøre dit arbejde lettere, men også få dine kunder til at føle sig værdsat. Lad os kigge på nogle af de vigtigste fordele, kundeservicestyring kan give enhver kundecentreret virksomhed.

  • Bedre kundekendskab – CRM giver dig mulighed for at indsamle, gemme og generelt arbejde med værdifulde kundedata. Alt fra grundlæggende information til deres foretrukne kommunikationsmåder og andre detaljer kan gemmes og benyttes, når det er nødvendigt.
  • Personlig service – Jo mere data du har at arbejde med, jo bedre og mere personlig tilpasset service kan du levere.
  • Øget kundetilfredshedsniveau – Dine kunder værdsætter, når du skræddersyr din tilgang til deres behov. Jo bedre de tjenester, du tilbyder, jo højere niveau af kundetilfredshed.
  • Bedre kundefastholdelse – Når du ikke kun tilbyder fantastiske produkter og tjenester, men også støtter og plejer dine kunder, er der større sandsynlighed for, at de vender tilbage for at gøre forretninger med dig.
  • Øget produktivitet – Det er nemmere for dine agenter at yde hurtig og effektiv support, når de har alle kundedata lige ved hånden. Det eliminerer ikke kun den tid, de bruger på at søge efter information, men også strømliner hele oplevelsen.
  • Forbedret sikkerhed – Udover at gemme grundlæggende kundeoplysninger, kan CRM også indsamle data om, hvad de har givet samtykke til. På denne måde beskytter det ikke kun kunderne, men hjælper dig også med at sikre, at du overholder alle gældende sikkerhedspolitikker og love.

Would you like to improve your customer service management?

LiveAgent can integrate with the best CRM software so you can build better customer relationships from one convenient place. Get started with our free trial today!

Frequently asked questions

Hvad betyder kunde service management?

Kunde service management er processen med at styre alle aspekter relateret til kundeservice. Det er en kilde til værdifulde kundedata, deres kontaktoplysninger, tilfredshed med køb, kundeservice og meget mere.

Er det muligt at automatisere kunde service management?

Selvfølgelig. Der er mange muligheder for automatisering. Fra simple standardsvar gennem IVR til avanceret kunstig intelligens og maskinlæring, der er mange måder, hvorpå du kan automatisere kundeserviceadministration, så den passer til dine behov.

Hvordan forbedrer man kvaliteten af kunde service management?

Det vigtigste er at lytte til de agenter, der er i frontlinjen, når de handler med kunder, og til kunderne selv. Desuden er det bestemt værd at introducere automatiseringsløsninger til kundeservicestyring.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

    Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

    ×
    Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

    Vi er tilgængelige på adskillige datoer

    Planlæg en demo