Hvem er en kundeservice konsulent?
I nogle organisationer er kundeservicekonsulenter magen til ledelseskonsulenter, og de kommer med forslag til forbedring af effektiviteten af kundeservice. Kundeservice konsulenter kan også være magen til kundeservice repræsentanter. Deres hovedopgave er at besvare telefonopkald og tale med kunder. De identificerer også muligheder for at tilbyde information, og de håndterer og løser klager. De opdaterer oplysninger, dokumenterer kundeinteraktioner og foretager ændringer på kundekonti.
Kundeservice konsulentens arbejde kræver stærke kommunikationsevner, interpersonelle færdigheder og computersoftware viden. De har også brug for salgsevner og færdigheder til at anbefale produkter.
Frequently asked questions
Hvad er en kundeservice konsulent?
En kundeservice konsulent er en person, der er ansvarlig for kontakt med kunden og dennes service som led i klager ordrebehandling, oplysning om virksomhedens produkter og ydelser. De foretager telefonopkald, e-mails eller chatter.
Hvilket ansvar har kundeservice konsulenten?
En kundeservice konsulents opgaver omfatter at lytte til kundernes bekymringer, samt hjælpe med at løse deres problemer og give information. En anden forpligtelse er at acceptere anmodninger fra kunder. Det er også ekstremt vigtigt at få og registrere kundeoplysninger. Et af de vigtigste elementer er også at opfylde kundernes forventninger og behov i forbindelse med produkter eller tjenester og kundeservice.
Hvordan kan du tilføje en kundeservice konsulent?
For at tilføje en kundeservice konsulent skal du gå til LiveAgent-panelet og tilføje en anden person. Når du tilføjer en anden agent, skal du definere dennes rolle i systemet. Du har valget mellem agent-, administrator- og ejerroller.