Hvem er en kontoadministrator?
En kontoadministrator er en person, der administrerer din LiveAgent account. Det er en nøgleperson, der understøtter teamworkflow, og det er derfor vigtigt at vælge den rigtige administrator.
Her er nogle færdigheder, som din administrator bør besidde:
- Omhyggelig med detaljerne
- Software færdigheder
- Projektstyrings kompetencer
- Problemløsningsevner (analyse, forskning, beslutningstagning)
- Strategiske færdigheder
- Organisationsevner
- Interpersonal skills (Responsibility, Flexibility, Dependability)
Hvordan konfigurerer man en administrator i LiveAgent?
- Log ind på din LiveAgent konto
- Gå til konfigurationer
- Klik på Agenter
- Opret administratorrollen ved at klikke på den orange plusknap ELLER
- Rediger en eksisterende agents rolle ved at klikke på blyanten i højre side
- Fortsæt til Roller og vælg administratorrollen

Hvordan fjerner jeg kontoadministratoren fra LiveAgent?
- Log ind på din LiveAgent konto
- Gå til konfigurationer
- Klik på Agenter
- Du skal blot fjerne administratoren ved at klikke på affalds ikonet
Hvordan ændrer man rollen som kontoadministrator i LiveAgent?
- Log ind på din LiveAgent konto
- Gå til konfigurationer
- Klik på Agenter
- Rediger en eksisterende agents rolle ved at klikke på blyanten i højre side
- Til sidst skal du ændre rollen til en agent
Hvad laver man som administrator?
Administratorer har flere privilegier end agenter. De kan konfigurere systemet, se rapporter og administrere andre brugere. Her er nogle af de funktioner, de har adgang til:
- Adgang til alle billetter
- Tilføj og administrer andre supportagenter
- Adgang til skiftende roller for supportagenter
- Tildel afdelinger
- Nulstil adgangskoder
- Se dybdegående rapporter
- Konfigurer system languages
- Etabler billetfiltre og felter
- Installer plugins
- Konfigurer beskyttelse gennem forbudte IP’er og BAN-historik
- Skab automatisering gennem Tags
- Create rules (SLA, Time Rules, Rules)
- Generer standardsvar og foruddefinerede svar for specifikke afdelinger
Hvad er forskellen mellem en administrator og en agent?
The difference is in access to configurations, reports, and management of users. The account administrator is the one who sets configurations based on the company’s needs. The agent has access to customer queries from Phone calls, Chats, and other channels only.
En anden forskel er, at kontoadministratoren kan få adgang til og gennemgå agentrapporter. Dette sætter dem i stand til at identificere områder til forbedring for hver agent og virksomheden som helhed.
Hvorfor er det vigtigt at indstille dine konfigurationer i LiveAgent?
Setting up your customer software system is crucial. In the long run, it makes agents’ work more effective, timely, and personalized. This results in a better customer service experience.
Desuden vil et klart hierarki mellem dine agenter og administratorer forhindre uønskede ændringer på dit dashboard. Kontoadministratorer er normalt ansvarlige for at oprette kundeservice arbejdsgange, regler, SLA’er og andre vigtige indstillinger. De administrerer direkte kunderepræsentanter og ser deres præstationer i analytiske dashboards.
At have flere administratorer på plads vil være gavnligt for din generelle kundetilfredshed.
Fordele ved god kundesupportoplevelse:
- reducerede omkostninger til service og markedsføring
- kundefastholdelse (loyalitet)
- flere kunde køb
FAQ
Who is a help desk account administrator?
Help Desk Account Administrator er ansvarlig for driften af computernetværk. Installerer og driver organisationens computersystemer. Disse kan være lokale netværk (LAN), netværkssegmenter, intranet, wide area networks (WAN) og andre systemer, der bruges til datatransmission.
What are LiveAgent account administrator responsibilities?
LiveAgent account administrator can configure the system, manage other users, and view reports. It also has access to all functions available in LiveAgent (configurable security, creating automation using tags, setting filters, or installing plugins).
Hvad er forskellen mellem en administrator og en brugerkonto?
I LiveAgent kan brugere spille mere end forskellige roller. For eksempel, det kunne være “Bruger” eller “Administrator”. Disse to roller adskiller sig hovedsageligt i form af adgang til individuelle elementer på kontoen, samt rettigheder til foretage handlinger på kontoen. “Bruger” kan se kontoen, de har ingen ledelsesrettigheder og adgang til alle funktioner. “Administratoren” har fulde rettigheder og adgang til at administrere kontoen, oplysninger og brugere.
Expert note
En kontoadministrator er en vigtig nøgleperson, der understøtter teamworkflow og bør besidde vigtige færdigheder såsom omhyggelighed med detaljer, softwarefærdigheder, organisation og interpersonelle færdigheder.

Teksten giver råd om, hvordan man bedst hjælper kunder i en online-chat ved at kontrollere stavning og grammatik, tilpasse svaret og tiltale kunden ved navn. Der gives også anmeldelse af Dialogflow chatbot, som tilbyder en række funktioner med avanceret AI og omnichannel-implementering. LiveAgent tilbyder forskellige prisstrukturer og mulighed for gratis demo med personalisering af svar for bedre kunderelationer. Online support via chat, e-mail og sociale medier kan også forbedre kundetilfredsheden og reducere omkostninger.
Der er 6 grundlæggende typer af kundesupport software, herunder delt indbakke og supportsoftware, servicedesk-software, besked- og chatsystemer, telefonisk supportværktøj, CRM-software til styring af kunderelationer og videnbasesoftware til udveksling af nøgleoplysninger. Kundekontakt software kan forbedre kundeservice og effektiviteten af kontaktcenteret ved at håndtere flere kanaler og administrere kontakter og data sikkert. LiveAgent tilbyder kundetilfredsheds- og callcentersoftware uden opsætningsgebyr og 24/7 support. Kundesucces-software hjælper virksomheder med at håndtere kundeinteraktioner og øge fastholdelse, loyalitet og rentabilitet. Cloudbaserede løsninger er velegnede til både små og store organisationer og giver skalerbarhed, fleksibilitet og forbedret sikkerhed.
LiveAgent er en platform, der tilbyder kundesupport og samarbejdsintegrationer. De tilbyder også en række ressourcer og programmer, såsom en blog, ordliste, akademi og webinars. Brugere kan også planlægge en demo med virksomheden. LiveAgent oplyser, at de er i gang med at opsætte dashboardet efter en nylig tilmelding, og de bruger cookies på deres website.
The text provides tips for an escalation manager, such as understanding customer value and using escalation results to improve procedures. It also mentions LiveAgent, a customer service solution with pricing, features, and support information available. The importance of delegating tasks and training agents for effective customer service is discussed, with LiveAgent presented as a helpful tool. Sales contacts and the option to subscribe to LiveAgent updates are provided.