Hvad er en power dialer?
En power dialer er en udgående opkalder, der anvendes i vid udstrækning i call centre siden dens introduktion i 1970’erne. Denne automatiske opkaldstilstand vælger og ringer til det ene nummer efter det andet i køen for hver af de tilgængelige callcenter-agenter. Det næste nummer på kontaktlisten ringes først op, når det forrige opkald er afsluttet, og agenten er klar til at besvare det næste opkald.
Når systemet når et nummer, der er uden opsyn, optaget eller er ude af funktion, fortsætter det straks med at ringe op til det næste nummer uden manuel input fra agenten. Når en faktisk person tager telefonen, forbinder power dialer øjeblikkeligt opkaldet til agenten. Men hvis en telefonsvarer eller telefonbesked registreres, kan en agent enten vælge at lægge på og manuelt gå til næste opkald eller lægge en besked.
Med power dialers er agenter naturligvis mere effektive, da de ikke behøver at spilde tid på at søge, finde ud af hvilket nummer de skal ringe til næste gang og ringe op til hvert nummer på opkaldslisten manuelt. I stedet kan de bruge mere tid på at tale med potentielle kunder. Når den er integreret med CRM, vil power dialer også vise kontaktens tilgængelige oplysninger, hvilket giver mulighed for mere informerede og personlige salgssamtaler.
Sammenlignet med andre opkaldsteknologier (såsom prædiktiv opkaldsfunktion og progressiv opkaldsfunktion), er power dialers bedst egnede til små og mellemstore udgående callcenterteams. De bruges typisk til salg, udgående marketingkampagner, kundeserviceopfølgninger, cold calling osv. Power dialers kan være en ideel løsning til at ringe til kontaktlister af høj kvalitet, såsom eksisterende kunder, og i tilfælde, hvor agenter sandsynligvis har længere interaktioner (når den gennemsnitlige opkaldsvarighed er lang eller uforudsigelig).
Da power dialers ringer op til numre én efter én fra listen og anvender funktioner som dynamisk leaddistribution, er agenter altid til stede og parate til at deltage i en samtale, når opkaldet er tilsluttet. Det sikrer bedre lead- og kontaktstyring, færre afbrudte opkald, mindre ledig tid og mere agenttaletid, forbedret agenteffektivitet og højere salgskonverteringer.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently asked questions
Hvordan fungerer en power dialer?
En power dialer (en type call center auto dialer) ringer automatisk til det ene nummer efter det andet fra en kontaktliste, når opkaldssessionen er startet. Systemet ringer først til det næste nummer, efter at det aktuelle telefonopkald er afsluttet af en agent eller en kunde, og flytter øjeblikkeligt til det næste opkald, hvis ingen besvarer, nummeret er optaget eller afbrudt, eller telefonsvareren registreres. Når en faktisk person tager telefonen, forbindes opkaldet med det samme til den tilgængelige salgsrepræsentant. Power dialers fritager agenter fra manuel opkald.
Hvad er 'ventetid' i en power dialer?
'Ventetid' i en power dialer er varigheden mellem de to opkald, fra det øjeblik et opkald er afsluttet til det øjeblik, det næste opkald påbegyndes. De fleste power dialer-softwaresystemer tillader indstilling af ventetiden i henhold til agenternes egne præferencer. Det gør det muligt for agenter at gennemgå de tilgængelige detaljer (f.eks. tidligere interaktioner), før opkalderen begynder at ringe til det næste nummer for at sikre, at de er bedre forberedt på samtalen.
Er det muligt at bruge en power dialer i LiveAgent?
Selvom LiveAgents callcentersoftware indeholder både indgående callcenter og udgående callcenter-funktioner, power dialer er i øjeblikket ikke en del af LiveAgents kontaktcenterløsning. Det tillader dog udgående opkald via klik-for-opkald-opkald fra websider, der kan være til stor hjælp for salgsteams.
Expert note
En power dialer er en effektiv udgående opkaldsteknologi, der automatiserer opkaldsprocessen og øger agenteffektiviteten og produktiviteten.

Der er forskellige teknologier og systemer, der er nyttige i callcentre, inklusive prædiktive og forhåndsvisningsdialere samt telefon- og callcentersoftware. Høflighed og respekt for kundernes tid er vigtigt for udgående opkald, mens inddækkende callcentre kan forbedre kunderelationer ved at give personlig tilpasning. Prædiktive dialere kan øge agentudnyttelsen, men kan være begrænset for nogle virksomheder. Sporing af metrics og politikker er også vigtige. En knap til at ringe fra webstedet kan forbedre kundeoplevelsen og øge salget.
Call center automatisering handler om at bruge software til at automatisere gentagne opgaver og forbedre kundeservice. LiveAgent tilbyder en avanceret kontaktcentersoftware, der understøtter både indgående og udgående opkald, intelligente automatiseringsfunktioner og forskellige kommunikationskanaler. Kundeserviceagenter kan effektivt håndtere forespørgsler med IVR, intelligent rutestyring af telefonopkald og tilbagekaldsfunktioner. Call center automatisering kan optimere virksomhedens driftseffektivitet og reducere omkostninger, mens det forbedrer kundetilfredsheden.
Teksten beskriver forskellige teknologier og systemer, der anvendes i callcentre, herunder prædiktive dialers og telefon- og callcentersoftwareløsninger. Forbedring af telefonløsning kan medføre højere kundefastholdelsesrater, mere tilfredse agenter og differentiering fra konkurrenter. Der er udfordringer, men disse kan løses ved at definere klare mål, udarbejde en forbedringsplan, oprette en vidensbase, tilbyde træning, bemyndige medarbejdere, bruge taleanalyse og overvåge ydeevnen. Prædiktive dialers kan være begrænset for virksomheder, der sælger produkter af høj værdi, da det fokuserer på kvantitet frem for kvalitet. Callcentersoftware er en integreret del af driften af et call center og hjælper med at organisere og administrere interaktioner med kunder og overvåge kundeemner. Telefonløsning er afgørende for kundetilfredshed og kan måles ved at dividere det samlede antal løste sager med det samlede antal modtagne sager og multiplicere med 100.
Prædiktive dialere kan øge agentudnyttelsen, men kan være begrænset for nogle virksomheder. Forhåndsvisning af dialer og sporing af metrics og politikker er vigtigt. En opkaldsknap på dit websted kan forbedre kundeoplevelsen og øge salget. LiveAgent's call center software tilbyder mange opkaldsknap muligheder. Indgående opkald er en interaktion, hvor en kunde kontakter en virksomhed via telefon for at løse et problem eller stille en forespørgsel. Telefon tag sker, når to parter ikke kan få fat på hinanden på telefonen. Det kan undgås ved at planlægge opkald og overholde almindelig telefonetikette.