Hvem er en kunderepræsentant?
Customer representative is a person whose job is to deal with a business's customers.
Kunderepræsentanten er en medarbejder, som interagerer med virksomhedens kunder på organisationens vegne. Kunderepræsentanter repræsenterer virksomheden, dens produkter eller dens tjenester.
Når kunden ringer/skriver, løser de deres spørgsmål, forespørgsler eller klager. Kunder kan oprette forbindelse til repræsentanter via telefon, e-mail, live chat eller andre kanaler.
Kunderepræsentanter har fået tilstrækkelig træning. Men de skal have nogle vigtige færdigheder (f.eks. at tale, lytte). De har en meget vigtig rolle i enhver virksomhed – de er virksomhedens stemme.

Hvad laver en kundeservicemedarbejder?
- besvarer kundens klager
- giver viden/information
- kommunikerer med kunder gennem flere kanaler
- hjælper med aflysninger, refusioner eller ombytninger
- besvarer kundens spørgsmål
Hvordan kan kundeservicesoftware hjælpe kundeagenter?
Her er et par fordele:
- evne til at håndtere alle kundeforespørgsler fra én grænseflade
- hurtigere responstid
- organiserede billetter ind i den rette afdeling
- alle kundedata i ét system
Kundeservicesoftware, såsom LiveAgent kombinerer en fremragende livechat, billetsalg, og automatisering, der giver dig mulighed for at yde enestående support til dine kunder.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Hvordan bliver man kundeservicemedarbejder?
Der er normalt ingen specifikke kvalifikationer for en førstegangskunderepræsentant. Selvom det er et must i de fleste virksomheder at have en studentereksamen. Der er vigtigere faktorer, der spiller en rolle i ansættelsesprocessen. Der er visse naturlige færdigheder, som ansættere normalt søger efter. Det vigtigste er dine kommunikationsevner.
Men lad os bryde det lidt mere ned. Der er 2 vigtige færdighedskategorier, som enhver kundeserviceagent bør have. Den første og vigtigste er bløde færdigheder. Den anden vigtige færdighed er teknisk. Det, virksomheden kan lære dig, er den tekniske side af produktet/ydelserne. Men de kan ikke lære dig bløde færdigheder. Hver kunde/situation er unik. Derfor skal forståelsen af kunden eller situationen være intuitiv.
Som nævnt er der en teknisk side af jobbet, der vil blive undervist. Normalt i en form a træning. Uddannelsen involverer normalt viden om produkter/tjenester, virksomhed, interne programmer og meget mere. Det kan vare i et par uger, selvom det i nogle virksomheder kan tage op til et par måneder.
Det vigtige aspekt af træningen er shadowing. At lytte/lære fra seniorkundeagenter er en fordelagtig taktik i begyndelsen. Men jobbet starter som regel midt i uddannelsen, så du lærer på farten.
Virksomheden forsøger normalt at give dig de “nemme” kunder. Alligevel kan man ikke forudsige, hvilken kunde en ny medarbejder vil få. Men bare rolig, du har ledere omkring digder hjælper dig ved hvert trin. Efter uddannelsen kan du søge hjælp hos en ledende kunderepræsentant eller en leder.
Når træningen er forbi, er en del af læringen ikke forbi. Du lærer på farten. Der er altid alle slags unikke situationer. Men selv efter et stykke tid kan du stadig modtage ekstra træning om produkter eller nye procedurer. Der er altid plads til forbedringer.
Frequently asked questions
Hvad er definitionen af en kunderepræsentant?
En kunderepræsentant er en medarbejder, der kontakter virksomhedens kunder på dens vegne. Det er bindeleddet mellem forbrugeren og virksomheden. Kunderepræsentanter repræsenterer virksomheden, dens produkter og tjenester. De fungerer som lederen af virksomheden for kunder.
Hvilket ansvar har en kunderepræsentant?
En kunderepræsentants opgaver omfatter kommunikation med virksomhedens kunder gennem forskellige kommunikationskanaler. Det er ekstremt vigtigt for kunderepræsentanten at forsøge at bevare et positivt forhold til kunderne – og hvis forholdet ikke er optimistisk, at forsøge at opbygge gode forbilleder for det. Det er ekstremt vigtigt, at kunderepræsentanten kender virksomheden rigtig godt og kender de produkter og tjenester, den tilbyder. Repræsentanten bør også behandle kunderelateret dokumentation.
Hvordan tilføjer man en kunderepræsentant til LiveAgent?
For at tilføje en kunderepræsentant til LiveAgent skal du klikke på "Konfigurationer", derefter "Agenter" og klikke på "Opret agent". Her kan du definere præcist hvilket autorisationsomfang en given agent skal have, og hvilken rolle de skal spille i systemet.
Expert note
En kunderepræsentant er en medarbejder, der kontakter virksomhedens kunder på dens vegne. De repræsenterer virksomheden og dens produkter, og er vigtige for at skabe gode relationer til kunderne.

LiveAgent er en kundeserviceplatform med funktioner til integrationer og alternative demoer. Der er også en blog, webinars og skabeloner til rådighed. Virksomheden tilbyder live support via telefon og e-mail. LiveAgent indeholder også priser og certifikater for vores tjenester og tilbyder samarbejdsmuligheder med VoIP-partnere og tilknyttede programmer. LiveAgent er en platform, der opsættes, efter at du har tilmeldt dig, og loginoplysningerne sendes til din mailboks. Vores hjemmeside bruger cookies, og vi antager dit samtykke til at bruge dem.
Teksten omhandler kundeserviceundersøgelser og værktøjer til at håndtere kundeservice. LiveAgent er en kundeserviceløsning med forskellige integrationer, der tilbyder prøveperioder og samarbejder med VoIP-partnere. Derudover er der en supportportal, blog og akademi med skabeloner og webinarer. Kundeserviceundersøgelser kan distribueres via e-mail, nyhedsbreve, chat og sociale medier. En grundig undersøgelse af kundeservice er vigtig for at levere en fremragende kundeserviceoplevelse. LiveAgent tilbyder forskellige løsninger til kundesupport.
Teksten beskriver vigtigheden af kundeservice management, herunder Kundeserviceoplevelse, kundebehandling, support og kunderelationer. LiveAgent tilbyder forskellige ressourcer og CRM-tjenester til at opbygge bedre kundeforhold på ét sted. Automatisering kan også forbedre kvaliteten af kundeservice management.
LiveAgent er en platform, der tilbyder løsninger til kundeservice, herunder billetadministration. Deres system er tilgængeligt på en række sprog, og der tilbydes også integrationer og alternativer. Kundeserviceoplevelsen er vigtig, og det er nødvendigt at lytte og kommunikere med kunderne for at levere en fremragende service. LiveAgent tilbyder forskellige løsninger og har også en supportportal, blog og gratis prøveperiode. Der er også oplysninger om virksomheden og dens partnere. Der er fire hovedtyper af kundeserviceundersøgelser, og det er vigtigt at have fokus på kundens oplevelse med brandet og indsamle feedback.