Løst billet

Hvad er en løst billet?

En løst billet er en med en billetstatus markeret som løst. En billet går normalt ind i det løste stadium, efter enten en agent eller en kunde trykker på Løs-knappen. Alternativt tillader LiveAgent, at billetter markeres som løst automatisk. Det gøres ved forudindstillede regler eller efter en forudbestemt tids inaktivitet.

Det bestemmes normalt af SLA’er, hvor hurtigt en billet skal løses, så billetter med høj prioritet bliver løst hurtigere.

Supportbilletter er en afgørende del af alle kundecentrerede virksomheder. De hjælper dig med at håndtere alle kundespørgsmål, krav og problemer. Selvom nogle virksomheder måske ikke modtager store mængder af billetter hver dag, vil du, jo mere din virksomhed vokser, få flere billetter i din billetkø. Derfor er det nyttigt at have et pålideligt billetsystem på plads. Formålet med billetsoftware er ikke kun at hjælpe dig med at forblive organiseret, men også at hjælpe dig med at give en nem kundeoplevelse.

Hvordan fremskynder man billetløsningen?

Selvom nogle mere komplekse billetter kan tage længere at nå til det løste stadie, er der et par generelle områder, du kan fokusere på, for at forbedre din gennemsnitlige løsningstid.

  • Træn dine agenter – Du skal have et dygtigt team af agenter, så de kan løse alle kundeproblemer hurtigt og effektivt. Du kan organisere interne træningssessioner, leje trænere eller deltage i seminarer. Ved at give dine agenter mere viden, vil det sætte dem i stand til at løse problemer mere effektivt og yde fremragende kundeservice.
  • Opret en god vidensbase – Omfattende dokumentation er nøglen til succes, når det kommer til at løse billetter. Agenter skal ikke skulle søge online efter problemer, de støder på. Lav vidensbasen god og tilgængelig, og opdater den regelmæssigt. På denne måde vil dine agenter være i stand til hurtigt at finde al den information, de har brug for, hvilket hjælper med at holde løsningstiden nede.
  • Opsæt SLA’er – Serviceniveauaftaler er på plads for at undgå brist. Du kan indstille SLA’er med specifikke parametre som:
    • Den tid det tog, for det første svar.
  • I B2B-virksomheder er SLA’er en væsentlig del af kontrakten mellem udbyderen og kunden. Tjenesteudbyderen straffes normalt økonomisk, hvis billetter ikke løses i henhold til SLA.
LiveAgent SLA regler
  • Automatiser gentagne opgaver – Hvis du modtager mange billetter, kan nogle manuelle handlinger blive gentagne og tidskrævende. Du kan automatisere disse handlinger, så agenter kan fokusere på mere krævende opgaver og løse højprioriterede billetter hurtigere.
  • Tilbyd selvbetjeningsmuligheder – Giv kunderne mulighed for selv at løse problemet. Ikke alle kan lide at kontakte support. Derfor bør du tilbyde en selvbetjeningsportal, hvor de kan prøve at løse problemer, før de taler med en kundeservicemedarbejder. Det får ikke kun kunden til at føle sig magtfuld, men løfter også byrden fra dine agenters skuldre, når det kommer til mindre, let løste problemer.
  • Konfigurer billetrouting – Konfigurer en færdighedsbaseret routing for automatisk at tildele billetter til agenter, der er bedst rustet til at håndtere det aktuelle problem. På denne måde kan du undgå unødig billeteskalering og skære ned på løsningstiden.
  • Brug multikanal-eskalering – Giv flere muligheder for at kontakte dig, eskalere en eksisterende billet eller give yderligere oplysninger. Kommunikationskanaler, du kan bruge, omfatter live chat, telefon, sociale medier, e-mail osv.
  • Brug dåsesvarDåsesvar er korte prædefinerede svar på spørgsmål og forskellige scenarier. Du kan bruge dem til at besvare ofte stillede spørgsmål og simple spørgsmål. Selvom dåsesvar normalt ikke bruges til at håndtere komplekse problemer, kan de i høj grad hjælpe med at forkorte billetløsningstider.
  • Revider dine arbejdsgange – For at identificere og fikse de løse ender, skal du regelmæssigt gennemgå dine arbejdsgange. Der er måske nogle processer der er unødigt komplicerede. Alternativt kan du finde områder, hvor tilføjelse af en ny proces kan gavne den overordnede arbejdsgang.

Hvordan genåbner man en løst billet?

De fleste help desk software løsninger giver dig mulighed for at genåbne en løst billet, hvis det er nødvendigt. Tjek, om du har systemets tilladelse til at genåbne løste eller lukkede billetter. Hvis du har adgang til den originale billet og tilladelse til at genåbne den, kan du normalt gøre det på fanen Indstillinger ved at klikke på Genåbn billet. Når du genåbner en billet, tildeles den normalt automatisk dig.

Derefter kan du tilføje billetopdateringer og fortsætte med at arbejde på billetten, afhængigt af SLA.

Hvad er forskellen på en lukket og løst billet?

LiveAgent løst status for billet

Forskellen mellem de to er, om billetten forbliver i køen.

Nogle helpdesk-softwareløsninger betragter ikke den løste status som den sidste fase af en billets livscyklus. Derfor, efter at agenten har løst en billet, forbliver den stadig i billetkøen og venter på at blive lukket. Ifølge nogle SLA’er kræves en lukket status inden for et vist antal dage efter løsningen af ​​billetten.

Try LiveAgent now!

Increase the rate of your resolved tickets with LiveAgent's help desk system.

Frequently asked questions

Hvad betyder løst billet?

En løst billet er en type billet fra en kunde, der allerede er løst. For nogle softwareløsninger er dette den sidste fase i billettens livscyklus. Nogle gange er du dog nødt til at lukke billetten selv efter opløsning for at fjerne den fra køen.

Hvem kan løse billetter i LiveAgent?

I LiveAgent helpdesk-software er alle agenter i stand til at løse billetter. Hvis agenten har de laveste systemrettigheder, kan de kun løse deres egne billetter. Andre systemroller som administratorer og ejer kan se, opdatere og løse alle billetter i køen.

Hvor kan du finde løste billetter i LiveAgent?

Hvis du logger ind på din LiveAgent-konto, kan du finde løste billetter i fanebladet Billetter i agentpanelet. Derfra kan du få adgang til køen og alle rapporter, uanset billetstatus.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

    Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

    ×
    Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

    Vi er tilgængelige på adskillige datoer

    Planlæg en demo