Hvad er en kundeinteraktion?
Interaktionen mellem virksomheden og kunden starter, når denne starter billetten. De optagede samtaler, hvad enten det er via opkald, chat, tweet eller e-mail mellem kunden og virksomheden før løsning af billetten, svarer til antallet af klientinteraktioner angivet på en billet.
En billet formodes fortrinsvis at blive løst efter den indledende kommunikation mellem klienten og virksomheden for at tilbyde den største kundetilfredshed. Implementering af styring af kundeinteraktion i realtid sikrer, at kundeproblemer løses hurtigt og effektivt, hvilket forbedrer den overordnede kundeoplevelse.
For at strømline billetløsningsprocessen og øge tilfredsheden hos dine kunder, kan det være en god idé at implementere en helpdesk-løsning, der blandt andet tilbyder et effektivt helpdesk-billetteringsværktøj. Med dette værktøj kan du effektivt styre og spore al kundeinteraktion fra den første kommunikation, indtil billetten er løst. Dette sikrer, at kundeproblemerne behandles hurtigt, hvilket forbedrer den overordnede kundetilfredshed og oplevelse.
Frequently asked questions
Hvad betyder kundeinteraktion?
Interaktion med klienten er et forhold til klienten, som har til formål at tilfredsstille deres behov og opfylde deres forventninger. Det bør dog ikke kun slutte der, men bør også udføres på en måde, der vil opbygge et langsigtet forhold til kunden.
Hvad er eksempler på kundeinteraktion?
Der kan være lige så mange eksempler på interaktion med klienter, som der er klienter og deres individuelle sager. Generelle eksempler er: telefonopkald, svar på kommentarer på sociale medier, kontakt via e-mail. Som et resultat af disse interaktioner er det muligt at opbygge en følelsesmæssig relation til klienten, bruge feedback fra klienter og fokusere primært på klientens behov. Andre interessante eksempler er brugen af kunstig intelligens, der kan understøtte en handling. Det er også ekstremt vigtigt at bruge et ærligt menneskeligt sprog.
Gemmes kundeinteraktion i LiveAgent?
Interaktioner med klienter gemmes i LiveAgent, så agenter kan bruge dem, når det er nødvendigt. LiveAgent bruger mobilapplikationer, hybride billetstreams og automatiseringsregler til at hjælpe med automatisk billetdistribution.
Expert note
<p>God kundeinteraktion er grundlæggende for virksomhedens succes. Investér i kundeinteraktionsværktøjer for at opbygge stærke relationer og loyalitet.</p>

Et afgørende tidspunkt for menneskelig kontakt i kundeservice | Salena Scardina | TEDxFortWayne
Effektiv kommunikation og medarbejderinvolvering er afgørende for at skabe mindeværdige oplevelser og enestående kundeservice hos LiveAgent.