Hvad er en VoIP dialer?
En VoIP dialer er opkaldssoftware, der bruger VoIP (Voice over Internet Protocol) til at foretage udgående opkald. I stedet for at bruge traditionel telefontjeneste, bruger VoIP dialers internetforbindelsen og en VoIP-tjenesteudbyder, der eliminerer behovet for en telefonlinje eller endda en mobiltelefon. Agenter kan grundlæggende bruge deres browser og et headset til at foretage billige udgående VoIP-opkald til enhver destination, så længe de har en stabil internetforbindelse.
I modsætning til indgående callcentre, hvor agenter for det meste håndterer indgående opkald, bruger nutidens udgående callcentre aktivt VoIP dialers. Hver type automatisk opkald gør det muligt for agenter at automatisere telefonopkaldsprocessen og nemt foretage masseudgående opkald for at forbinde dem med kundeemner og kunder. VoIP dialers kan anvendes effektivt af salgsteams til at foretage store mængder salgsopkald uden at skulle ringe til numre manuelt såvel som kundeserviceteams for proaktiv kundesupport.
Selvom VoIP-baserede opkald typisk anses for at være lige så pålidelige som traditionelle taleopkaldsteknologier, kan internetforbindelsens kvalitet og hastighed faktisk påvirke kvaliteten af opkald, når der bruges VoIP-opkaldsprogrammer.
Der er flere typer VoIP dialers, der adskiller sig på den måde, de fungerer på:
Prædiktiv dialer: Disse typer af VoIP dialers bruges hovedsageligt til udgående masseopkald, f.eks. i telemarketing, markedsundersøgelser, eftersalgsservice og inkasso. Den prædiktive opkaldsproces involverer at ringe til flere numre på én gang baseret på forudsagt agenttilgængelighed, mens man springer afbrudte numre, optaget-signaler og voicemail over.
Power dialers: Power dialers (også kendt som rapid dialers) ringer til ét nummer pr. agent og sikrer, at et opkald kun startes, når en agent er klar til at tale. Hvis et nummer er optaget, afbrudt eller ubemandet, går det automatisk øjeblikkeligt videre til det næste fra en kontaktliste.
Forhåndsvisning af opkaldsdata: En forhåndsvisning af opkaldsdata giver agenter mulighed for at se detaljerede kontaktprofiler, inklusive historikken for tidligere interaktioner, så de kan gennemgå oplysningerne og beslutte, om de vil starte opkaldet eller springe det over. Det giver mulighed for mere personlig, kontekstdrevet interaktion med kunder og kundeemner.
Robo dialers: Robo dialers er i stand til at ringe til hundredtusindvis af mennesker samtidigt uden at vente på ledige telefonlinjer. Når en kontakt svarer, afspiller den din forudindspillede besked eller forbinder opkaldet til en live-agent. Disse bruges hovedsageligt til massemeddelelseskampagner.
Progressive dialers: Progressive dialers bruger dine opkaldslister og starter kun opkaldet, når en agent er færdig med deres aktuelle opkald og er tilgængelig til at besvare det næste. En progressive dialer forbinder kun agenter til opkald, der besvares af en rigtig person, og ringer til ét nummer pr. agent.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently asked questions
Hvad er fordelene ved VoIP dialers?
VoIP dialers øger antallet af direkte forbindelser dramatisk ved at filtrere ikke-forbundne opkald fra, reducere ventetiden mellem opkald og inaktive tider for agenten. Det betyder, at ved hjælp af VoIP-dialers er medarbejdere i callcenter i stand til at kontakte flere kundeemner og kunder på kortere tid. Det resulterer i sidste ende i forbedret agentpræstation og generel stigning i produktivitetsstigninger samt reducerede lønomkostninger til callcenteret.
Hvordan fungerer en VoIP dialer?
En VoIP-dialer bruger Voice over Internet Protocol (VoIP) til at administrere flere udgående opkald i callcentre. VoIP-dialers automatiserer opkaldsprocessen, hvilket eliminerer behovet for manuelt opkald. De kan filtrere optaget-signaler, afbrudte numre og voicemails og kun forbinde agenter, når et opkald besvares af en rigtig person.
Er VoIP dialer en del af LiveAgent?
Selvom LiveAgents callcentersoftware understøtter både indgående og udgående opkald, understøtter dets udgående call center pt. ikke VoIP dialer. Du kan dog stadig foretage udgående opkald til dine kundeemner, kundeemner eller kunder med en Click-to-call-funktion. Det betyder, at agenter kan starte udgående opkald direkte fra LiveAgent-dashboardet, mens de besøger dit kundeemnets websteder.
Expert note
En VoIP-dialer bruger VoIP-protokol til at administrere flere udgående opkald i callcentre, og automatiserer opkaldsprocessen, hvilket eliminerer behovet for manuelt opkald.

Denne tekst omhandler VoIP-tjenester og LiveAgent og forklarer forskellige termer relateret til VoIP-opkald. LiveAgent er præsenteret som en prisvenlig tjeneste med mange funktioner og integrationsmuligheder. For at bruge VoIP kræves en internetforbindelse og en enheds-token til godkendelse fra udbyderen. VoIP er en god løsning for konferenceopkald og alternativet til on-premise netværk. Det er også omkostningseffektivt, krypteret og kan anvendes på forskellige enheder. Det er muligt at få gratis VoIP-tjenester, men betalte løsninger er mere pålidelige og tilbyder flere funktioner og bedre sikkerhed.
LiveAgent er en VoIP-tjenesteudbyder med priser, funktioner, integrationer og alternativer til virksomheder. De tilbyder også support og kundeanmeldelser på deres hjemmeside, og opsætning af en LiveAgent-konto kan ske efter tilmelding. LiveAgent er en professionel løsning og kan være dyr, men deres dashboard er nemt at opsætte, og de tilbyder løbende opdateringer og rabatter. Planlæg en demo for at lære mere om, hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.
LiveAgent er en online supportplatform for virksomheder, der tilbyder VoIP-telefontjeneste og en række funktioner og integrationer. For at optimere din forbindelse til VoIP, skal du slukke for andre enheder og programmer, der bruger din internetforbindelse. Unified communications kombinerer flere funktioner, men kan være dyrere end en traditionel VoIP-udbyder. LiveAgent tilbyder priser, professionelle tjenester, support og en kundeanmeldelsesportal. Deres blog og nyhedsbrev holder dig opdateret på opdateringer og rabatter.
Teksten handler om LiveAgent, en online supportplatform med en række funktioner og integrationer. Ulemperne inkluderer afhængighed af internetforbindelse. Der gives også information om priser, kunde- og virksomhedsløsninger samt supportmuligheder. Der gives endvidere oplysninger om virksomheden bag LiveAgent samt muligheden for at abonnere på nyheder og opdateringer. Der nævnes også en igangværende installationsproces.