Hvad er en konkurrencefordel?
Det, der gør dig bedre end andre virksomheder og konkurrenter, kaldes konkurrencefordel. Hver virksomhed har sin egen konkurrencefordel. Det kan være en lavere pris, kvalitetsprodukt, service eller andet. Virksomheder skal vide, hvilke kunder der køber produkter eller tjenester hos dem og vide, hvordan de kan tilfredsgøre dem. Kundesupport kan være en stor konkurrencefordel for enhver virksomhed. Giv dine kunder, hvad de beder om hver gang, og løs deres problemer og forespørgsler.
Frequently asked questions
Hvad er en konkurrencefordel?
Konkurrencefordele er de faktorer, der påvirker om produktionen af varer eller tjenesteydelser er bedre og billigere end konkurrenterne. Som et resultat kan virksomheden generere mere salg og overskud sammenlignet med konkurrenterne.
Hvordan opbygger man en konkurrencefordel?
Det er muligt at opbygge en konkurrencefordel takket være forskellige faktorer. Disse omfatter: omkostninger og deres struktur, opbygning af brandbevidsthed og anerkendelse, distributionsnetværk af produkter og tjenester, kvaliteten af tilbuddet samt kundeservice.
Har en virksomhed brug for en konkurrencefordel?
En virksomhed har brug for en konkurrencefordel for at være profitabel. Takket være den større fordel har virksomheden en chance for større anerkendelse og mere gunstige salgsvilkår for sine produkter og tjenester. I sidste ende bør dette resultere i overskud og mere salg.