Hvad er metrikker?
Metrikker også kaldet rapporter er forskellige typer målinger, der kan være nyttige for dig for at se din virksomheds aktuelle status. Der er 3 hovedkategorier af målinger: time-based metrics, effort metrics og agent activity metrics.
Time-based metrics giver dig data som f.eks. første svartid, anmoderventetid eller fuld opløsningstid. Indsatsmålinger omfatter antal svar, genåbnede eller omtildelte billetter og agentaktivitetsmålinger vedrører onlinetid, tilgængelighed og løste billetter. Du kan også oprette tilpassede metrikker for at spore data til det, der interesserer dig mest.
Metrikker kan hjælpe dig med at overvåge dit kontaktcenters produktivitet og spore arbejdstimer for dine medarbejdere. Målet med denne proces er at forstå dit kontaktcenters aktiviteter og forbedre eventuelle områder, der kan være underpræsterende.
Få flere oplysninger om Metrikker in LiveAgent.

Se, hvorfor metrikker er vigtige
Metrikker henviser til kvantificerbare mål eller indikatorer, der bruges til at vurdere ydeevne, fremskridt eller effektivitet af noget i forskellige sammenhænge, herunder både personlige og forretningsmæssige omgivelser. De giver objektive data, der giver mulighed for sammenligning, analyse og evaluering. Metrikker spiller en afgørende rolle i at forstå og spore præstationsniveauer, identificere tendenser, træffe informerede beslutninger og fremme forbedringer. Både i livet og forretningen tjener metrikker som værdifulde værktøjer til at måle succes, vækst og overvåge opnåelsen af mål.
Topics
- Betydningen af metrics
- Fælles metrics i hverdagen
- Sammenlignende præstation
Video summary
I denne video lærer du om vigtigheden af metrics i både forretning og liv. Metrics er numeriske målinger af noget, der kan være et enkelt datapunkt eller en række data over tid. Der gives eksempler på almindelige metrics som miles per gallon og nettoindtægtsmargen. Metrics er nyttige, fordi de giver kontekst og indblik i hvordan noget performer på en relativ eller sammenlignende basis. En væsentlig pointe er, at når man bruger metrics til at vurdere sammenlignende præstation, skal det være på et æble-til-æble grundlag. Der gives også en forklaring på, hvordan man kan bruge normaliserede metrics til at sammenligne præstation på en mere retfærdig måde.
Frequently asked questions
Hvad er metrikker?
Metrikker er mål for kvantificering. De bruges til at evaluere, sammenligne og spore ydeevne eller produktion. Det er en gruppe af målinger, som ledelsen eller analytikere regelmæssigt gennemgår for at opretholde vurderinger af præstationer, meninger og forretningsstrategier.
Hvad er de mest almindelige kundesupportmålinger?
De mest almindelige kundeservice-metrikker er Ticket Volume, som er antallet af notifikationer, der måler det samlede antal opkald i hjælpefeltet. De næste er Average Problem Solving Time, Average Response Time, Average First Response Time, Customer Satisfaction Score, og Average Customer Service Time.
Hvilke metrikker kan du måle i LiveAgent?
I LiveAgent kan du måle klienter og agenters arbejde. Når det kommer til kunder, kan du blandt andet måle Net Promoter Score, Customer Satisfaction Index, Customer Effort Score, Internal Quality Score, Customer Engagement, Customer Churn Rate, Customer Retention Rate og Recommendation Rate. Hvad angår agenter, kan vi blandt andet måle billetvolumen, antal kontakter, serviceniveau og billet backlog.
Expert note
<p>Metrikker er forskellige målinger, der kan hjælpe dig med at overvåge og forbedre din virksomheds produktivitet og kundeservice.</p>

At reducere opkaldshåndteringstiden i callcentre kan opnås ved at give agenter passende værktøjer og adgang til vidensressourcer. Dette hjælper kunder med at finde svar selv og forbedrer agenternes hastighed og kundeoplevelse. Opkaldshåndteringstid er et metric brugt i call center til at måle produktivitet og effektivitet.