Hvad er call tagging?
Call tagging funktionen giver dig mulighed for at sætte forskellige etiketter på dine telefonopkald baseret på konteksten. Det er et kraftfuldt forretningsværktøj, der kan føjes til det avancerede call routing -system for yderligere at strømline kontaktcenterprocesserne.
For eksempel – en kunde ringer til dit callcenter for at klage over et produkt eller en service. Du kan sætte et tag på det mærket “Klager”. Du kan være så specifik som du har brug for. Tilføj tags vedrørende bestemte typer produkter, marketingkampagner, hvor lead kom fra, eller noget andet, der hjælper med at kategorisere det kundeopkald, dit kontaktcenter modtager.
Hvorfor er call tagging vigtig for din virksomhed?
Der er mange fordele ved at bruge et call tagging system i dit callcenter. Lad os tage et kig på nogle af dem.
- forblive organiseret – At have opkald sorteret ind i specifikke kategorier gør det muligt for dine callcentermedarbejdere at holde styr på kontaktcenterprocesser, da de meget mere effektivt kan navigere rundt i deres arbejdsbyrde.
- analyse af opkald – Opkaldstagging gør det nemmere at analysere og studere din data fra opkaldscentret. Det kan ikke kun hjælpe dig med at måle dit kontaktcenters produktivitet og forretningsresultater, men giver dig også mulighed for bedre at vurdere kvaliteten af de leads, forskellige marketingkampagner producerer.
- identifikation af tendenser – Når du har mærket alle dine data og klart sorteret dem ind i kategorier, er det meget nemmere at identificere tendenser og mønstre i kundeserviceproblemer, såvel som markedsføring og salgsmetoder.
- tagging af vrede opkald – Selv de mest exceptionelle supportteams modtager nogle vrede kundeopkald. Tagging af dem giver dig mulighed for bedre at forstå, hvorfor det skete. Er der en bestemt medarbejders navn, der dukker op i disse interaktioner? Eller måske er der et bestemt produkt eller en bestemt tjeneste, der er forbundet med disse opkald.
- vinde dine kundeemner tilbage – Hvis du tagger en præcis årsag til, at nogle af dine kvalificerede kundeemner ikke konverterede, kan du levere kontekstbaseret service og udvikle mere præcise vind-tilbage-strategier til din næste interaktion.
- identifikation af udfordringer – Når du identificerer og tagger problemområder for dine kunder, kan du skabe en mere overbevisende strategi og øge dit salg.
Brug af call tagging for bedre kundeservice
At yde fremragende kundeservice er ikke kun vigtigt, men det er vigtigt for at nå dine forretningsmål.
Call tagging kan hjælpe dine agenter med at yde mere personlig service til kunderne. For eksempel, hvis de kan se kundernes navn, kan de hilse på dem ved navn. Du kan kategorisere kundeinteraktioner ved hjælp af tags, så kundeservicemedarbejderne kan gennemse deres tidligere interaktioner med kunderne.
Ved at implementere effektiv call tagging kan du desuden nemt analysere optagelse af telefonsamtaler og udpege utilfredse kunder. Sporing af mønstre i kundeserviceproblemer er afgørende for driften af dit callcenter.
Are you delivering the best possible customer experience?
It costs 5 times more to acquire a customer than to retain an existing one. Use LiveAgent to drive brand loyalty with every customer interaction. With LiveAgent, it’s easy.
Frequently Asked Questions
Hvad er call tagging i et callcenter?
Call tagging, blandt andre avancerede callcenterfunktioner, giver dig mulighed for at forblive organiseret i dit callcenter. Ved at tilføje forskellige tags til kundeopkaldene, vil dine agenter ikke kun være i stand til at holde styr på de seneste interaktioner med hot leads, men også yde fremragende kundeservice til dine kunder. Desuden giver call tagging mulighed for bedre navigation, når det kommer til at analysere kundedata og identificere tendenser i kundekommunikation.
Hvorfor er tagging vigtigt i callcentrene?
I callcentermiljøer er det en prioritet at forblive organiseret. Kontaktcentre er ofte overvældet af den enorme arbejdsbyrde og antallet af opkald, de modtager. Call tags muliggør kategorisering og nem navigation af forskellige kundeinteraktioner.
Hvad er nogle af de populære tags man kan bruge?
Nogle af de mest brugte tags omfatter teknisk support, salgsafdeling, kundeklage, returforsendelserne osv. Du kan også bruge obligatoriske call tags, der tvinger agenter til at tildele et bestemt tag lige efter et telefonopkald.
Hvordan opretter man tilpassede tags?
Dette afhænger meget af den software, du bruger. Et link i artiklen ovenfor fører dig til en side, der forklarer, hvordan du opretter brugerdefinerede tags ved hjælp af LiveAgent helpdesk-software.
Hvad er no tag call?
Det er enten et indgående eller udgående opkald, der ikke er blevet tildelt et tag i dit system.
Når du har læst om call tagging, kan du dykke dybere ind i emnet ved at lære mere om, hvad et call tag er, og hvorfor det er vigtigt. Det vil give dig eksempler og indsigt i, hvordan call tags kan styrke dine kundeserviceoplevelser.
Forstå opkaldshåndteringstid (AHT) og dens betydning for callcenter-produktivitet. Lær, hvordan beregning og forbedring af AHT kan øge kundetilfredsheden. Få indsigt i, hvordan LiveAgent-software kan hjælpe med at optimere din kundeservice og reducere omkostninger. Opret en gratis konto og oplev forbedret callcenter-effektivitet i dag!
Lær om warm calling - en effektiv salgsstrategi, hvor du kontakter potentielle kunder, som allerede har haft tidligere kontakt med din virksomhed. Forøg konverteringsraten ved at engagere kunderne med skræddersyede scripts og åbne spørgsmål. Opbyg stærke relationer og planlæg succesfulde møder for at maksimere din salgsindsats. Besøg vores side for en dybdegående forståelse af warm calling og få praktiske tips til succes.