Warm calling

Hvad er warm calling?

Det er en af ​​de to typer opkald — warm og cold calling. Warm calling er et udtryk, professionelle salgsrepræsentanter bruger til at henvise til at tale med warm leads. Opkaldet er mærket som warm, fordi sælgerne tidligere have kontakt med kunderne.

Målet er at holde den potentielle kunde engageret i produktet eller tjenesten for at øge chancerne for konvertering. I modsætning til cold calling, hvor der ikke er nogen forudgående kontakt med en kunde, du har tænkt dig at kontakte.

Warm calling indebærer en tidligere kontakt, og at forholdet har nået et stadie, hvor en sælger kan være mere direkte med en potentiel kunde. Den kommunikation, der går forud for warm call, kan være en henvisning, en interaktion ved et forretningsarrangement eller en direkte e-mail-kampagne. I modsætning til andre strategier, der genererer indgående kundeemner, genererer war calls udgående leads.

Det kan have flere former, da det hele afhænger af virksomhedens strategi og omstændighederne ved de tidligere berøringspunkter med kunderne. Under alle omstændigheder starter alle tiltag med opfølgende warm calls. Sælgerne bruger denne mulighed til at planlægge møder med potentielle kunder eller diskutere ting over telefonen.

Warm calling indebærer, at sælgere også har adgang til kontaktdata as well. Kontaktoplysninger er ekstremt vigtige for warm calling; disse oplysninger inkluderer ikke kun den potentielle kundes e-mailadresse og telefonnummer. De viser også tidligere interaktioner med kunden og købshistorikken.

Contacts in Ticketing system - LiveAgent

Husk, at der er betydeligt flere kunder end sælgere. Derfor har sælgere brug for al den hjælp, de kan få lige fra platforme, der centraliserer kundekontaktdata til alt-i-en help desk software med udgående opkaldssupport.

Hvordan fungerer warm calling?

For at en warm calling-strategi skal fungere, skal du bygge et sundt fundament. Ethvert vellykket initiativ til et warm opkald udnytter forbindelserne med en potentiel kunde. For at lancere et af dine egne, skal du oprette et system, der hjælper dig med at etablere et forhold og væsentlig tillid til dine kundeemner.

At have haft forudgående kontakt til en potentiel kunde er den eneste måde at gøre et almindeligt opkald til et fordelagtigt opkald. Der er allerede et niveau af tillid og forbindelse at udnytte for at få dit lead mere interesseret i at købe et produkt eller en service og i sidste ende omdanne flere opkald til salg.

Der er mange måder at begynde at bygge den opkaldsliste på. En af de mest almindelige strategier er at deltage i så mange netværksarrangementer som muligt. Disse begivenheder skaber muligheder for at forbinde med salgsemner. Da der er både B2C- og B2B-arrangementer, kan virksomheder vælge at deltage i de begivenheder, der er relevante for deres specifikke mål.

Andre strategier omfatter opbygning af en e-mail-abonnentliste og lancering af en e-mail-kampagne. Du kan bruge indikatorer såsom downloadede vedhæftede filer til at identificere, om kundeemner er klar til at modtage et warm call. Når du har oprettet en liste over warm kundeemner, er det tid til at foretage disse opkald.

Opkaldet er det sidste trin i en warm opkaldsstrategi. En sælger bør ringe til en warm kunde med det ene formål – at lave en aftale. Husk, at du ikke bør prioritere at lave et salg under telefonopkaldet, medmindre du driver et firma, hvor dine repræsentanter udelukkende sælger over telefonen. Det primære mål er at lave en aftale, hvor selve salget skal finde sted.

Telefonopkaldet er der for at gøre det muligt for dine sælgere at vurdere den forbindelse, de har med kundeemnet og fortsætte i overensstemmelse hermed. Da et kundeemne allerede har tillid til dig og er nysgerrig efter at høre mere om dit produkt og din service, bliver det mere ligetil at konvertere dem end cold calling.

Hvad skal man sige, når man foretager et warm call

Det er vigtigt at bemærke, at dine sælgere ikke behøver at improvisere 100 % af tiden. Et vellykket initiativ til warm calling er baseret på et warm opkaldsmanuskript og praktiske warm-opkaldstips. Scriptet skal dække forskellige samtalescenarier lige fra samtaler med en gennemsnitlig køber til samtaler med C-niveau og VP-købere.

Der er hundredvis hvis ikke tusindvis af warm opkaldsscripts online baseret på forskellige svarteknikker og tilgange. Da hver virksomhed og dens målkunder er unikke, er det bedst at holde sig til en warm opkaldsscriptskabelon. Det ville hjælpe, hvis du brugte det, du ved om dine kunder, varemærkeimage, tonefald og generelle tips til succesrige warm opkald. Det vil hjælpe dig med at udnytte forbindelser med potentielle købere og maksimere konverteringsraterne.

Call center templates

Her er en simpel skabelon du kan bruge, når du kontakter en warm potentiel køber:

  • opsigtsvækkende åbning — Sig hej til kundeemner ved at bruge deres navn.
  • brug ordentlige introduktioner – Fortæl potentielle kunder dit navn, og hvilket firma du repræsenterer.
  • Gå lige til sagen — Informer potentielle kunder, hvorfor du ringer.
  • tal om produktet/tjenesten — Brug de oplysninger, du har om kundeemner, til at gøre produktet/tjenesten, du sælger, relevant for dem.

Du kan opbygge dit warm opkaldsscript baseret på to bedste praksisser: åbne spørgsmål og aktiv lytning samtaler. Åbne spørgsmål letter samtalen, mens aktiv lytning forbedrer den gensidige forståelse og åbner døren for, at en sælger kan stille et aktivt spørgsmål.

Husk, at det er et warm call, ikke et salgsopkald. Dine sælgere kommer ikke til at sælge produkter eller tjenester. De vil have samtaler med salgsemner med fokus på kundeemner. Målet er at bygge en relation på en allerede etableret tillid og få dem til at handle. Det er normalt at se mange opkald gå off-script. Det bør ikke alarmere reps, da de har friheden til at improvisere, når det er nødvendigt.

LiveAgent’s call center offers numerous options when it comes to features.

With the right features, call center software can help you improve customer service, satisfaction, and sales. Ready to find out more?

Frequently asked questions

Hvad er warm calling?

Det er en proces at komme i kontakt med en potentiel kunde, en sælger eller en virksomhed, du allerede har etableret forbindelse med. Når du først har etableret et forhold til et kundeemne, er warm calling en strategi, der markant sænker risikoen for afvisning og kan hjælpe med at øge konverteringsraterne.

Hvordan virker warm calling?

Det er let at forstå, hvordan warm calling fungerer, når du først ved, at i centrum af enhver strategi for warm calling er potentielle kunder, der har tidligere erfaring med virksomheden. Sælgere kontakter disse kundeemner ved at udnytte tilliden og deres interesse i produkterne eller tjenesterne for at lave en handel.

Hvad siger du i et warm call?

Selvom sælgerne kan improvisere under et warm call, er det bedre, at de kun gør det, hvis den potentielle kunde taler om noget helt andet. Dette indebærer, at du bør have et warm callingscript og en liste med warm opkaldstip, før du lancerer et sådant initiativ. Tommelfingerreglen er at henvende sig til en kunde, bruge deres navn og følge op med at præsentere dig selv, den virksomhed, du arbejder for, og hvorfor du ringer.

Tilbage til ordforklaringen Opret en GRATIS konto

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×
Plan en én-til-én samtale og opdag hvordan LiveAgent kan hjælpe din virksomhed.

Vi er tilgængelige på adskillige datoer

Planlæg en demo