Hvad er et funktionsopkaldstag?
Uanset størrelsen på dit call center, er det vigtigt at forblive organiseret. Selv med færre kunder kan dine agenter blive forvirrede, når der ikke er en klar organisation af de kundeproblemer, de skal håndtere.
Tagging af dine opkald er en af de mest gavnlige forretningsmetoder. Tilføjelse af etiketter eller funktionsopkaldstag til både indgående og udgående opkald giver dig mulighed for at holde styr på tingene uanset arbejdsbyrden. At være organiseret er nøglen til at drive et vellykket callcenter.
Funktionsopkaldstagging er en af de avancerede call center funktioner, der hjælper dig med at yde fremragende kundeservice, uanset hvilken type virksomhed du driver. Identifikation af vrede kundeopkald, sporing af telefonopkaldskonverteringer og opgivede opkalds-rater kan hjælpe dig med at justere dine forretningsmetoder for at forbedre din konverteringsrate.
LiveAgent helpdesk-software indeholder mange fremragende callcenter-funktioner, herunder tagging af dine opkald.
Hvorfor er det vigtigt at bruge funktionsopkaldstag?
Enhver god leder eller virksomhedsejer ved, at positiv kundeoplevelse er levebrødet for en succesfuld virksomhed.
Tagging af dine telefonopkald kan reducere antallet af afbrudte opkald, da det giver agenter mulighed for at navigere indenfor telefoninteraktioner mere effektivt. Det er meget nemmere for dem at tage telefonen og løse kundeproblemer med det samme, når de kan se, hvad problemet drejer sig om og har kundeoplysninger eller andre nødvendige oplysninger fra starten.
Når kundeinteraktionerne er klart kategoriseret, kan du nemt analysere dem og identificere eventuelle tendenser eller fællestræk, der måtte opstå. På denne måde kan du vurdere kvaliteten af kundeemner, som din marketingkampagner leverer og overvåge dit callcenters produktivitet.
Desuden giver det dig mulighed for at finde eventuelle salgs- eller supportudfordringer meget hurtigere, hvis alle kundeserviceproblemer eller -klager er mærket og kategoriseret. På denne måde kan du fremme dine kampagner (e-mail-kampagner , Google Ads osv.), personliggøre din tilgang (f.eks. tilpasset hilsen) og øge dit salg.

Et andet vigtigt værktøj til yderligere undersøgelse af kundeinteraktioner er optagelse af telefonsamtaler . Glem ikke, at du også kan mærke dine opkaldsoptagelser, så du kan bruge dem til senere analyser, anmeldelser eller endda træning af dit nye kundesupportteam.
Eksempler på funktionsopkaldstags
Nogle af de mest almindelige tags omfatter:
- VIP kunde
- teknisk support
- klager
- returforsendelser
- opkalds-henviser
- yderligere kontaktoplysninger
- afdeling (salg, marketingafdelinger osv.)
Udover listen over standardtags giver LiveAgent dig mulighed for at tildele brugerdefinerede funktionsopkaldstags til dine kontaktcenterinteraktioner. Du kan endda oprette nye tilpassede tags, der passer bedst til din virksomhed.

Desuden kan du tilføje obligatoriske funktionsopkaldstags til din forretningspraksis. Det betyder, at dine agenter skal tildele bestemte tags til hvert opkald, efter det er afsluttet. Nogle af disse obligatoriske tags kan være navnet eller et ID på den agent, der håndterer opkaldet, afdelingen, telefonnummeret osv.
LiveAgent has a built-in call center, so it’s easy to set up and use.
Get access to all of LiveAgent’s call center features, which include both basic and advanced call center functions.
Frequently Asked Questions
How to add call tags?
It depends on the software you are using. In the article above you can find a link that will take you to detailed instructions on how to add both ordinary call tags, as well as custom tags in LiveAgent. With this tagging feature, you can categorize everything from a simple product inquiry to angry calls.
Efter at have læst om call tagging, kan du lære mere om, hvordan det kan forbedre din kundeservice. Det forklarer, hvorfor call tagging er vigtigt for din virksomhed og giver eksempler på, hvordan du kan bruge det effektivt.
Hvis du er nysgerrig efter, hvad et funktionsopkaldstag er, kan du finde ud af, hvorfor det er vigtigt at bruge dem. Artiklen indeholder også eksempler på funktionsopkaldstags, der kan hjælpe med at forbedre din virksomheds kommunikation.
Forstå opkaldshåndteringstid (AHT) og dens betydning for callcenter-produktivitet. Lær, hvordan beregning og forbedring af AHT kan øge kundetilfredsheden. Få indsigt i, hvordan LiveAgent-software kan hjælpe med at optimere din kundeservice og reducere omkostninger. Opret en gratis konto og oplev forbedret callcenter-effektivitet i dag!
Helpdesk-software ordforklaringsliste
Udforsk vores omfattende ordforklaringsliste for helpdesk-software og kundeservice på LiveAgent. Perfekt for nybegyndere, der vil forstå terminologien og forbedre deres kundeservicekundskaber. Besøg siden for at få styr på alle de vigtige termer!