Hvad er et robotopkald?
Et robotopkald er et softwaresystem, der gør det muligt at foretage samtidige opkald og sende forudindspillede beskeder til et stort antal personer på samme tid. Et robo-opkaldsværktøj ringer automatisk til en liste over kontakter fra en database og afspiller beskeder, når opkaldet besvares af en rigtig person i den anden ende. Robo-opkaldssystemet kan også registrere, når opkaldet besvares af en voicemail-tjeneste eller telefonsvarer, og levere en alternativ besked.
Robotopkald kan konfigureres til at afspille enten en optaget besked eller en tekst-til-tale-besked genereret af systemet ud af din tekst. Disse beskeder kan også tilpasses baseret på de tilgængelige kundeoplysninger. Nogle andre almindelige funktioner i robo-opkaldssoftwaresystemer inkluderer realtidsrapportering og detaljerede opkaldslogger, IVR-integration, planlægning og tilpasning af opkaldskampagner, ændring af opkaldsfrekvens osv.
I løbet af de sidste få år er roboopkald blevet benyttet flittigt til ulovlige formål af svindlere. F.eks. blev der foretaget omkring 48 milliarder roboopkald i 2018 til amerikanske mobiltelefonbrugere, mens svindel udgjorde anslået 40 procent af alle roboopkald, ifølge YouMail, et roboopkald-administrationsfirma. Derfor har roboopkald fået et dårligt ry og bliver often forbundet med svindelopkald. På trods af det er 60% af roboopkald legitime og bruges af mange organisationer og virksomheder på tværs af forskellige brancher, såsom telekommunikation, bank, apotek, uddannelse, politik samt velgørende organisationer og nonprofitagenturer.
Roboopkald-tjenesten kan strømline processen, når du har brug for at sende din besked til et stort antal mennesker og opdatere dem med nøgleoplysninger om din tjeneste eller advare dem i nødstilfælde. Med roboopkald, kan det klares på en hurtig og omkostningseffektiv måde. Tjenesten er i stand til at levere dit budskab på få sekunder, hvilket er særligt nyttigt i tilfælde, hvor hastighed er en kritisk faktor. Roboopkald-tjenesten bruges også ofte til at køre telefonundersøgelser og indsamle kundefeedback.
Frequently asked questions
Hvad er forskellen mellem et roboopkald og en optaget besked?
Roboopkald er automatiske telefonopkald initieret af et robotopkaldssoftwaresystem for at nå ud til et stort publikum og give dem oplysninger af afgørende betydning. Når en forbindelse er etableret, udsender systemet derefter en optaget besked til modtageren i stedet for at forbinde opkaldet til en liveagent.
Hvad er robotopkald?
Robotopkald eller robo-opkaldstjeneste kan automatisk levere forudindspillede beskeder til tusindvis af mennesker samtidigt. Det gøres ved at bruge robotopkald, softwaresystemer, der ringer op til de nødvendige numre fra forudindlæste kontaktlister og afspiller optagede beskeder i stedet for en faktisk live-agent, der taler, hver gang opkaldet besvares af en modtager. På trods af diskussionen om misbrug af robo-opkaldstjenester, bruges robo-opkaldstjenesten på en lovlig måde af virksomheder og organisationer i forskellige brancher, i tilfælde som påmindelser om aftaler, kritiske advarselsopdateringer, meddelelser til offentlig tjeneste osv.
Er robotopkald en del af LiveAgent?
LiveAgents kontaktcentersoftwareløsning understøtter i øjeblikket ikke robo-opkald. Det kommer dog med en række funktioner, herunder både indgående callcenter og udgående callcenter-funktioner, der giver virksomheder mulighed for proaktivt at kontakte deres kunder og kundeemner gennem click-to-call-funktionen.
Expert note
Robotopkald er automatiske telefonopkald, der initieres af et robotopkaldssoftwaresystem for at nå ud til et stort publikum og give dem oplysninger af afgørende betydning.

Der er forskellige teknologier og systemer, der er nyttige i callcentre, inklusive prædiktive og forhåndsvisningsdialere samt telefon- og callcentersoftware. Høflighed og respekt for kundernes tid er vigtigt for udgående opkald, mens inddækkende callcentre kan forbedre kunderelationer ved at give personlig tilpasning. Prædiktive dialere kan øge agentudnyttelsen, men kan være begrænset for nogle virksomheder. Sporing af metrics og politikker er også vigtige. En knap til at ringe fra webstedet kan forbedre kundeoplevelsen og øge salget.
LiveAgent tilbyder tidsregler til automatisering af opgaver såsom påmindelser og billetopfølgning, hvilket forbedrer svartider og reducerer stress for medarbejdere. Derudover tilbyder LiveAgent handlingsregler og SLA-regler. Implementering af en opkaldsknap på dit websted kan reducere kundeindsats, forbedre kundeoplevelsen og øge muligheder for salg. En prædiktiv dialer kan også automatisere opkald til at forbedre agentudnyttelse. Alt i alt giver LiveAgent en gratis prøveperiode og mulighed for demoer og integreringer.
Automatisering i kundesupport kan øge kundetilfredsheden, forbedre agentproduktiviteten, øge svarprocenterne, skabe overensstemmelse, reducere fejl og øge salget. Helpdesk-softwareløsninger som LiveAgent tilbyder forskellige automatiseringsfunktioner, herunder selvbetjening, chatbots og forskellige AI-funktioner. LiveAgent lader også brugere opsætte forskellige automatiseringsregler, inklusive IVR, dåsebeskeder og tidsregler.
Call center automatisering handler om at bruge software til at automatisere gentagne opgaver og forbedre kundeservice. LiveAgent tilbyder en avanceret kontaktcentersoftware, der understøtter både indgående og udgående opkald, intelligente automatiseringsfunktioner og forskellige kommunikationskanaler. Kundeserviceagenter kan effektivt håndtere forespørgsler med IVR, intelligent rutestyring af telefonopkald og tilbagekaldsfunktioner. Call center automatisering kan optimere virksomhedens driftseffektivitet og reducere omkostninger, mens det forbedrer kundetilfredsheden.