Hvad er et robotopkald?
Et robotopkald er et softwaresystem, der gør det muligt at foretage samtidige opkald og sende forudindspillede beskeder til et stort antal personer på samme tid. Et robo-dialer værktøj ringer automatisk til en liste over kontakter fra en database og afspiller beskeder, når opkaldet besvares af en rigtig person. Dette a href=”/customer-support-glossary/auto-dialer/”>automatiske dialer-system, kan også registrere, når opkaldet besvares af en voicemail-tjeneste eller telefonsvarer, og levere en alternativ besked.
Robotopkald kan konfigureres til at afspille enten en optaget besked eller en tekst-til-tale-besked genereret af systemet ud af din tekst. Disse beskeder kan også tilpasses baseret på de tilgængelige kundeoplysninger. Nogle andre almindelige funktioner i dette automatiske dial system> inkluderer realtidsrapportering og detaljerede opkaldslogger, IVR-integration, planlægning og tilpasning af opkaldskampagner, ændring af opkaldsfrekvens osv.
I løbet af de sidste få år er roboopkald blevet benyttet flittigt til ulovlige formål af svindlere. F.eks. blev der foretaget omkring 48 milliarder roboopkald i 2018 til amerikanske mobiltelefonbrugere, mens svindel udgjorde anslået 40 procent af alle roboopkald, ifølge YouMail, et roboopkald-administrationsfirma. Derfor har roboopkald fået et dårligt ry og bliver often forbundet med svindelopkald. På trods af det er 60% af roboopkald legitime og bruges af mange organisationer og virksomheder på tværs af forskellige brancher, såsom telekommunikation, bank, apotek, uddannelse, politik samt velgørende organisationer og nonprofitagenturer.
Roboopkald-tjenesten kan strømline processen, når du har brug for at sende din besked til et stort antal mennesker og opdatere dem med nøgleoplysninger om din tjeneste eller advare dem i nødstilfælde. Med roboopkald, kan det klares på en hurtig og omkostningseffektiv måde. Tjenesten er i stand til at levere dit budskab på få sekunder, hvilket er særligt nyttigt i tilfælde, hvor hastighed er en kritisk faktor. Roboopkald-tjenesten bruges også ofte til at køre telefonundersøgelser og indsamle kundefeedback.
Frequently Asked Questions
Hvad er forskellen mellem et roboopkald og en optaget besked?
Roboopkald er automatiske telefonopkald initieret af et robotopkaldssoftwaresystem for at nå ud til et stort publikum og give dem oplysninger af afgørende betydning. Når en forbindelse er etableret, udsender systemet derefter en optaget besked til modtageren i stedet for at forbinde opkaldet til en liveagent.
Hvad er robotopkald?
Robotopkald eller robo-opkaldstjeneste kan automatisk levere forudindspillede beskeder til tusindvis af mennesker samtidigt. Det gøres ved at bruge robotopkald, softwaresystemer, der ringer op til de nødvendige numre fra forudindlæste kontaktlister og afspiller optagede beskeder i stedet for en faktisk live-agent, der taler, hver gang opkaldet besvares af en modtager. På trods af diskussionen om misbrug af robo-opkaldstjenester, bruges robo-opkaldstjenesten på en lovlig måde af virksomheder og organisationer i forskellige brancher, i tilfælde som påmindelser om aftaler, kritiske advarselsopdateringer, meddelelser til offentlig tjeneste osv.
Er robotopkald en del af LiveAgent?
LiveAgents kontaktcentersoftwareløsning understøtter i øjeblikket ikke robo-opkald. Det kommer dog med en række funktioner, herunder både indgående callcenter og udgående callcenter-funktioner, der giver virksomheder mulighed for proaktivt at kontakte deres kunder og kundeemner gennem click-to-call-funktionen.
Opkaldsomstilling er en telekommunikationsfunktion, der sætter en opkaldende person på hold, mens en agent håndterer opkaldet. Dette reducerer ventetiden og øger produktiviteten og kundetilfredsheden. LiveAgent tilbyder omfattende call center-software med prædiktive dialere og andre funktioner. Besøg deres hjemmeside for mere information.
Gennemsnitlig taletid (ATT) og gennemsnitlig håndteringstid (AHT) er to vigtige parametre i callcentret. Mens ATT måler den tid, en agent bruger på at tale med en kunde, inkluderer AHT også ventetid, opkaldsoverførsler og behandling efter opkald. Reduktion af AHT kan forbedre kundeoplevelsen, men det bør ikke gå på bekostning af servicekvaliteten.